וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההפתעה של חמאס: כל שרשרת הפיקוד באוגדה שותקה ויישובי העוטף נותרו ללא הגנה

עודכן לאחרונה: 7.10.2023 / 18:58

בעקבות המחדל המודיעיני, שרשרת הפיקוד של אוגדת עזה קרסה לחלוטין, מה שמנע ממנה לבנות תמונת מצב ולהגיב למתקפה, שנמשכת ומסלימה. מדובר בפעם ראשונה שפלסטינים כובשים יישובים יהודיים מאז מלחמת השחרור. השאלה כעת היא האם יפעלו למוטט את חמאס, זאת תוך חשש להתלקחות

בווידאו: צה״ל תוקף ברצועת עזה מטרות של ארגון חמאס/צילום: דו"צ

היום (שבת) בשעה 06:22 קרסה לחלוטין תפיסת ההגנה של צה"ל באוגדת עזה, ומאות מחבלים חדרו בו זמנית במספר רב של מוקדים לעומק שטח מדינת ישראל, והשפילו את הצבא החזק במזרח התיכון. מדובר בפעם הראשונה שכוחות פלסטיניים כובשים יישובים יהודיים מאז מלחמת השחרור.

הרג מטווח אפס במוצבים, ביישובים ובערים. לקיחה בשבי של הורים וילדים, צעירים ולוחמים לעזה על גבי רכבים צבאיים. ביזה של אמצעי לחימה, כלי רכב, וציוד צבאי רב. וכאילו לא די בכך, גם התבצרות בתוך בתי אזרחים שנלקחו בשבי. וכאילו לא די בכך, המחבלים והאזרחים הספיקו לחזור לעזה ולשוב על עקבותיהם כדי לבזוז עוד ציוד ולבצע פיגועים.

קהילת המודיעין, אמ"ן ושב"כ נתפסו במלוא מערומיהם. הפתעה מודיעינית והפתעה מצבית שהתערבבו יחד והפכו אותו ל"פרל הרבור" של ישראל. השלב הבא היה קריסת הפיקוד והשליטה של אוגדת עזה, שהתקשתה בשל מספר רב של סיבות להוציא אל הפועל פקודות בהגנה והתקפה. מסיבה זו לקח זמן לצה"ל לייצב את המצב, לבנות תמונת מצב, ולהגיב אל מול ההתקפות המשולבות, שהמודיעין הישראלי היה חייב להתריע מפניהן אם לא מבעוד מועד לפחות בזמן הקצר שקדם להתקפה הרחבה. הדבר הזה רק מראה כמה משמעותי הגישוש באפלה של המודיעין.

מחבלים עזתים מעל טנק צהלי חוצים מרצועת עזה אל ישראל 07 באוקטובר 2023. Abed Rahim Khatib, פלאש 90
פלסטינים על טנק צה"לי חוצים מרצועת עזה, הבוקר/פלאש 90, Abed Rahim Khatib

אולי במילים צה"ל בנה חומה, גדר, מכשול ותצפיות במיליארדים שקלים, אך השאיר את הדלת מעזה לישראל פתוחה לרווחה עבור חמאס ושאר ארגוני הטרור. ומשכך נראים פני הדברים: צה"ל נערך למלחמה רחבה. בשלב הראשון צה"ל עסוק בלטהר את היישובים והמוצבים. בשלב הזה לא ברור עדיין באופן מלא כמה הרוגים, פצועים וחטופים, ומה היקף המחבלים שמסתתר בשטח מדינת ישראל, פרט לאלו שמתבצרים בבתים ומנהלים מו"מ עם המשטרה וצה"ל. במקביל לשלב הטיהור של השטח, צה"ל מנהל כעת מצוד מהאוויר מהקרקע ומהים אחר המחבלים. לפי ההנחיות שהתקבלו עד כה יש להרוג את כל המחבלים שנמצאים בשטח מדינת ישראל.

עוד בוואלה!

מלחמת פתע: כאלף מחבלים חדרו מעזה לשטח ישראל, לפחות 100 נרצחים

לכתבה המלאה
הריסות בעזה לאחר תקיפות צה"ל 07 באוקטובר 2023. Atia Mohamme, פלאש 90
השאלה הבאה תהיה האם למוטט את חמאס. הריסות בעזה לאחר תקיפות צה"ל, היום/פלאש 90, Atia Mohamme

בשלב הבא שמתקיים במקביל, זו היערכות של אוגדות מילואים וסדירות של צה"ל להתקפה רחבה בתמרון מהקרקע ומהאוויר נגד חמאס, וזאת עוד לפני שהחל המשא ומתן על השבויים והנעדרים.

במערכת הביטחון מבינים היטב כי הכלים שהיו נהוגים עד כה סיימו את מלאכתם והגיע הרגע בו צה"ל באישור הדרג צריך להסיר את הכפפות ולגבות מחיר כבד מהחמאס. השאלה הבאה תהיה האם הכוונה למוטט את החמאס או רק לגבות ממנו מחיר כדי להשיב את ההרתעה הישראלית. בזמן הזה עיני מערכת הביטחון נשואות לגבול הצפוני, לאיו"ש, ולזירת הפנים, כדי להיערך להתלקחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully