וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני הערובה בבארי ובאופקים שוחררו בשלום, גם בשדרות הושגה שליטה על תחנת המשטרה

עודכן לאחרונה: 8.10.2023 / 5:30

בתום קרב ארוך, כ-10 מחבלים נוטרלו במהלך השתלטות כוחות הביטחון על התחנה, אולם גם בשלב זה התושבים נדרשים להישאר בבתיהם. מוקדם יותר, כוחות הביטחון חיסלו את המחבלים שהתבצרו בבית באופקים ושחררו את בני הערובה. גם בבארי שוחררו כ-50 חטופים שהוחזקו בחדר האוכל

בווידאו: מחבלים חדרו מעזה לשטח ישראל וירי כבד מהדרום ועד מרכז הארץ/צילום: יותם רונן, אבי רוקח, ניב אהרונסון, רויטרס ותיעוד ברשתות חברתיות על פי סעיף 27 א' לחוק זכוית היוצרים

בתום שעות ארוכות של קרב, כוחות הביטחון השיגו הלילה (ראשון) שליטה על תחנת המשטרה בשדרות - בה התבצרו מחבלים שחדרו משטח הרצועה אתמול. מוקדם יותר, נשלל החשד לבני ערובה בתוך התחנה ובמשטרה פעלו לנטרל את המחבלים החמושים שהתבצרו בה. אולם, גם בשלב זה נדרשים תושבי שדרות להישאר בבתיהם.

מוקדם יותר, כוחות הביטחון חיסלו את שני המחבלים שהתבצרו בשעות האחרונות בתוך בית פרטי באופקים כשהם חמושים ברימונים פתוחים ומחזיקים את דיירי הבית כבני ערובה - זאת לאחר שעות של משא ומתן שניהלו כוחות הימ"מ והמשטרה. במסגרת הפשיטה על הבית, הצליחו הכוחות לחלץ את בני הערובה ללא פגע אולם שלושה לוחמי ימ"מ נפצעו - בהם אחד באורח בינוני ושניים נוספים באורח קל. לפני שהתבצרו, הסתובבו המחבלים וירו באזרחים ובשוטרים בעיר, וכמה מהם חוסלו על ידי כוחות הביטחון.

לפני כן, ביישוב בארי מחבלים החזיקו בכ-50 תושבים בחדר האוכל של היישוב. במקום פרצו חילופי אש בין כוחות הביטחון לחוטפים החמושים. אולם לבסוף כל בני הערובה חולצו בשלום. סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס סאלח עארורי מסר כי "כניסה יבשתית של האויב לעזה תהיה הסצנריו הכי טוב עבור ההתנגדות הפלסטינית".

בד בבד, מחבלי חמאס חטפו גם פועלים זרים מהחממות. צה"ל עדיין לא השיג השליטה על קו הגדר ועל היישובים הסמוכים, ונאבק להשיג שליטה על המרחב. על מנת הערכה מדויקת של פיזור המחבלים במרחב, חילק צה"ל את שטח הרצועה למרחבים מצומצמים, ואת האחריות על כל אחד מהם הציב תת-אלוף או אלוף במילאים.

ניהול מו"מ עם המחבלים המחזיקים בבני הערובה באופקים.  7 באוקטובר 2023. יניר יגנה
ניהול מו"מ עם המחבלים המחזיקים בבני הערובה באופקים. 7 באוקטובר 2023/יניר יגנה

דובר צה"ל תת אלוף דניאל הגרי מסר היום (שבת) לוואלה! עדכון מצב על מלחמת הפתע בדרום הארץ: "התחלנו גיוס מילואים נרחב. המאמץ המרכזי זה הצפת כל היישובים בכוחות מבצעיים, צריך להישאר נעולים בבתים, השעות הבאות יהיו קשות".

"במקביל לירי, נכנסו מחבלים לשטח ישראל, הרגנו לא מעט מהם. הציבור צריך לגלות אחריות: לכל היישובים יגיעו כוחות צה"ל. נהרוג את המחבלים ונעדכן את המחבלים. במקביל לכך - תוקפים בעזה וכל מטרות המלחמה. צה"ל ערוך לכל התרחישים - לא רק לעזה", עדכן הגרי.

הבוקר, חמאס פתח במתקפת פתע על ישראל שכוללת ירי מתמשך של אלפי רקטות לדרום ולמרכז וכן חדירות של מאות פלסטינים ומחבלים מרצועת עזה ליישובים באזור הדרום. לפחות 100 בני אדם נרצחו, ומשרד הבריאות עדכן כי יותר מ-1,000 פצועים מטופלים בבתי החולים. גורמים בצה"ל אמרו כי חמאס מחזיק בכמה יישובים בעוטף עזה. לפי דיווחים, ישנם חטופים ישראלים שהועברו לשטח עזה. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "אנחנו במלחמה".

לכל העדכונים על מלחמת הפתע בדרום

  • עוד באותו נושא:
  • מלחמת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully