וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחבלים השתלטו על בסיסים צבאיים בדרום - כוחות מיוחדים מנסים "לטהר" אותם

עודכן לאחרונה: 7.10.2023 / 19:54

פלסטינים שחדרו מהרצועה השתלטו על מפקדת התיאום והקישור, אוגדת עזה ומוצבים באזור. המחבלים שרפו טנקים ומבנים וגנבו נשק. כוחות הביטחון הגיעו למוקדים והתחילו חילופי אש עם החמושים. כעבור שעות שוחררה מפקדת אוגדת עזה

בווידאו: חמאס השתלט על אחד מבסיס צה״ל ברצועה/מערכת וואלה!

הכאוס סביב מתקפת הפתע של חמאס הבוקר (שבת) וחדירת מאות מחבלים לשטח ישראל משפיע גם על כוחות צה"ל. לפי מקור ביטחוני ששוחח עם וואלה!, אבד הקשר לחלוטין עם מפקדת התיאום והקישור של צה"ל בגבול רצועת עזה, כוח מיוחד של צה"ל נכנס "לטהר" את המפקדה, ונתקלו בחוליית מחבלים שמסתתרת במבנים. במקביל, כוח מיוחד של צה"ל שיחרר את מפקד אוגדת עזה, שהייתה תחת מצור של מחבלים.

לפי גורמי ביטחון, באחת הפשיטות של המחבלים הגיעו למוצב צה"ל סמוך, ביצעו קרבות מטווח אפס מול לוחמים בפתח המוצב. לאחר מכן הגיעו עשרות אזרחים פלסטינים, ובזזו אמצעי לחימה, ציוד צבאי יקר ערך, שרפו מבנים, נגמ"שים וטנקים.

מוקדי חדירת המחבלים. וואלה! NEWS
מוקדי חדירת המחבלים/וואלה! NEWS

בחמאס ובג'יהאד האיסלאמי טוענים כי בידם חטופים רבים, אך אין לכך אישור ישראלי. עד כה דווח על מותם של לפחות 100 ישראלים ויותר מ-1,000 פצועים. בבית החולים סורוקה בבאר שבע ישנה כמות הפצועים הגדולה ביותר, לפחות 370, בהם 77 במצב קשה עד אנוש.

במקביל, נמשכים הקרבות בין כוחות הביטחון למחבלים ביישובי עוטף עזה והדרום. ביישוב אופקים עדיין מתנהל משבר בני ערובה בדירה בעיר. גם ביישובים בעוטף עזה מדווחים התושבים כי כוחות הביטחון טרם הגיעו אליהם. במהלך אחד הקרבות, נרצח ראש מועצת שער הנגב אופיר ליבשטיין.

מתקפת הרקטות החלה בשעה 06:00 עם אלפי רקטות שנורו לעבר שטח ישראל מהדרום ועד רמת השרון. נפילות נרשמו בין היתר ביבנה, אשקלון ויישובים בעוטף עזה. במקביל, מחבלי חמאס חדרו במאות לשטח ישראל ונכנסו ליישובים ישראליים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
כוחות הביטחון בעוטף עזה. ג'מאל עוואד, פלאש 90
כוחות הביטחון בעוטף עזה/פלאש 90, ג'מאל עוואד

דובר צה"ל תת אלוף דניאל הגרי מסר היום לוואלה! עדכון מצב על מלחמת הפתע בדרום הארץ: "התחלנו גיוס מילואים נרחב. המאמץ המרכזי זה הצפת כל היישובים בכוחות מבצעיים, צריך להישאר נעולים בבתים, השעות הבאות יהיו קשות".

"במקביל לירי, נכנסו מחבלים לשטח ישראל, הרגנו לא מעט מהם. הציבור צריך לגלות אחריות: לכל היישובים יגיעו כוחות צה"ל. נהרוג את המחבלים ונעדכן את המחבלים. במקביל לכך - תוקפים בעזה וכל מטרות המלחמה. צה"ל ערוך לכל התרחישים - לא רק לעזה", עדכן הגרי.

נכון לשעה זו, לפחות 100 בני אדם נרצחו, ומשרד הבריאות עדכן כי כ-1,000 פצועים מטופלים בבתי החולים. גורמים בצה"ל אמרו כי חמאס מחזיק בכמה יישובים בעוטף עזה. לפי דיווחים, ישנם חטופים ישראלים שהועברו לשטח עזה. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "אנחנו במלחמה".

לכל העדכונים על מלחמת הפתע בדרום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully