וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעקות שבר של משפחות וחיפושים אחר ניצולים בסורוקה: "לא יודע איפה הבת שלי"

עודכן לאחרונה: 7.10.2023 / 16:29

בבית החולים בבאר שבע מאושפזים יותר מ-370 נפגעים ממתקפת הטרור של חמאס. לפחות 77 מהם במצב קשה עד אנוש. מאות בני משפחה של נעדרים ופצועים הגיעו לבית החולים בהם אב לצעירה שהייתה במסיבת הטבע בעוטף עזה ועלי שאיבד את אשתו מירי מחבלים סמוך לרעים

פצועים מפונים לבית החולים סורוקה. 7 באוקטובר 2023/שלומי הלר

לבית החולים סורוקה בבאר שבע הגיעו בצהריים (שבת) מאות בני משפחה של נעדרים, פצועים ומבקשים להתעדכן לשלום יקירהם לאחר מתקפת הפתע של חמאס הבוקר. חלקם, תושבי הפזורה הבדואית. וכן הורים לילדים שהשתתפו במסיבת טבע שהותקפה על ידי המחבלים. במקביל, עודכנו כמה משפחות על מות יקיריהם וזעקות שבר נשמעו בכניסה לבית החולים.

"הסתסמתי עם הבת שלי לפני כמה שעות, היא שלחה לי סלפי מהמחבוא בשיחים. הם התבקשו לנתק טלפונים. אני לא יודעת מה מצבה ואיפה היא. אמרו לנו שמפנים לסורוקה ובאתי לפה", סיפר אב לצעירה שנכחה במסיבת הטבע בעוטף עזה.

אחרי שעות של חרדה, אותרה הבת על ידי חיילים. האם מספרת כי נותק הקשר עם שני חברות של הבת, "הם ראו שם זוועות. היא עדכנה שהיא חולצה וניתקה בגלל שאין לה בטריה", היא סיפרה.

פצועים מפונים לבית החולים סורוקה. 7 באוקטובר 2023. שלומי הלר
הכניסה לבית החולים סורוקה, היום/שלומי הלר
פלסטינים חוגגים במעבר ארז את החדירה לישראל. עטיה מוחמד, פלאש 90
פלסטינים חוגגים במעבר ארז את החדירה לישראל/פלאש 90, עטיה מוחמד

בכניסה לבית חולים ישנם עשרות ניידות מד"א ואיחוד הצלה שמורידים פצועים בכניסה למיון בסרט נע ויוצאים בחזרה לשטח. במסדרונות בית החולים ובכניסות יושבים עשרות בני משפחה מודאגים ובוכיים, שמנסים לברר ולקבל מידע על מצב הפצועים והימצאותם.

עידן, שהיה אמור להשתתף במסיבה, הגיע לבית החולים להתנדב ולסייע באיתור פצועים וסיפר: "המחבלים הסתערו עליהם. מי שרק היה לו רכב תפס פיקוד והעמיס אנשים וטס משם. חלק נתקעו באיזה סוג של פקק שם ורצו להתחבא בשיחים. בחורה עם ג'יפ העמיסה איזה 10 אנשים וטסה משם".

אבו עלי (30), תושב הפזורה הבדואית, נסע ברכבו יחד עם אשתו (22) ואחיו בעוטף עזה. בשבע בבוקר סמוך לצומת רעים נפתחה לעברם אש על ידי מחבלי חמאס שהיו על טנדרים ומותה נקבע במקום. "זה היה ממש בהתחלה. נסענו ברכב ופתאום אש מכל מקום. היא חטפה 2 כדורים בבטן ומתה. אני הצלחתי לברוח וגם אח שלי. הרכב עדיין שם. אני בהלם ממה שקרה".

עד כה פונו לבית החולים בבאר שבע יותר מ-370 פצועים, בהם פצועים במצב אנוש. לפחות 77 במצב קשה עד אנוש ו-59 במצב בינוני. בית החולים הכפיל את מספר העמדות בחדר הטראומה ופתח מיטות נוספות של טיפול נמרץ.

ג', שעובד במרכז הרפואי, סיפר לוואלה!: "הוקפצתי למשמרת, שטף הפצועים לא נגמר. אני כל הבוקר מסתמס ומדבר עם חברים מיושבי העוטף שהגיעו אליהם מחבלים. זה לא נתפס שבמשך שלוש שעות אף אחד לא הגיע לעזור להם".

סולימאן, תושב רהט, מספר על קרובי משפחתו שנפגעו באחד המטעים בעוטף. "אישה נהרגה, עוד כמה צעירים נפצעו. חלק הגיעו לפה וחלק עדיין לא. אולי הם עדיין בשטח ואולי חטפו אותם. אני לא יודע מה קרה איתם. הם היו בהסעה בחזרה מעבודה", הוא סיפר לוואלה!.

במקביל, למרכז הרפואי ברזילי פונו עד כה 182 נפגעים מתוכם 12 במצב אנוש ו-6 במצב קשה. 107 פצועים נוספים במצב בינוני ו-41 מוגדרים במצב קל. בבית החולים אסותא אשדוד מטופלים 52 פצועים, בהם 7 במצב קשה כשרוב הפגיעות הן פגיעות ירי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח ישיבת הקבינט בקריה בתל אביב: "מהבוקר מדינת ישראל נמצאת במלחמה. היעד הראשון שלנו הוא קודם כל לטהר את השטח מכוחות האויב שחדרו פנימה ולהשיב את הביטחון והשקט ליישובים שהותקפו. היעד השני, במקביל, הוא לגבות מחיר עצום מהאויב, גם ברצועת עזה. היעד השלישי הוא לבצר זירות אחרות כדי שאיש לא יטעה ויעשה את הטעות להצטרף למלחמה הזו. אנחנו במלחמה, במלחמה צריך לשמור על קור רוח. אני קורא לכל אזרחי ישראל להתאחד, כדי להשיג את היעד העליון שלנו - ניצחון במלחמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully