וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב ואירופה גינו את המתקפה של חמאס, איראן בירכה: "אתכם עד שחרור פלסטין"

עודכן לאחרונה: 7.10.2023 / 17:46

מדינות רבות הביעו זעזוע ממתקפת הפתע של חמאס והביעו סולידריות עם ישראל. שר ההגנה האמריקני: נפעל לסייע לישראל להגן על עצמה. מצרים וטורקיה קראו לרגיעה, קטאר הטילה את האחריות על ישראל וסעודיה "עוקבת מקרוב". בטהראן חגגו בפרלמנט: "מוות לישראל"

בווידאו: מחבלים חדרו מעזה לשטח ישראל וירי כבד מהדרום ועד מרכז הארץ/צילום: יותם רונן, אבי רוקח, ניב אהרונסון, רויטרס ותיעוד ברשתות חברתיות על פי סעיף 27 א' לחוק זכוית היוצרים

ארצות הברית, בריטניה, צרפת, גרמניה ושורת מדינות אירופיות נוספות גינו היום (שבת) את מתקפת הטרור הנרחבת של חמאס על ישראל, שנמשכת מאז שעות הבוקר, בעוד שכמה מדינות ערביות קראו לאיפוק והטילו את האחריות להסלמה על ישראל ובאיראן בירכו.

גורמים בוושינגטון אמרו כי הנשיא ג'ו ביידן צפוי לשוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בקרוב, ושר ההגנה שלו לויד אוסטין אמר כי הפנטגון "יפעל כדי להבטיח שלישראל יש את מה שצריך כדי להגן על עצמה". במקביל, היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סליבאן שוחח עם עמיתו ראש המל"ל צחי הנגבי.

ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק אמר כי הוא מזועזע מההתקפות "אנחנו בקשר עם הרשויות בישראל, ואזרחים בריטים בישראל צריכים לפעול לפי המלצות הנשיאה", אמר. שר החוץ שלו ג'יימס קלברלי מסר בהצהרה נפרדת כי "בריטניה מגנה באופן חד-משמעי את ההתקפות הנוראיות של חמאס על אזרחים ישראלים" והוסיף: "בריטניה תמיד תתמוך בזכותה של ישראל להגן על עצמה".

בפריז, הנשיא עמנואל מקרון אמר כי צרפת מגנה את התקפות הטרור שמתנהלות נגד ישראל ואזרחיה וכי צרפת מביעה סולידריות מלאה עם ישראל.

במקביל, שרת החוץ הגרמנית, אנאלנה בארבוק, גינתה אף היא בחריפות את מתקפת הפתע ואמרה כי האלימות נגד חפים מפשע חייבת להיפסק מיד. "אנו עומדים בסולידריות מלאה עם ישראל וזכותה על פי החוק הבינלאומי להגן על עצמה מפני טרור", כתבה בטוויטר. גם אוקראינה, החווה מתקפות רוסיות בלתי-פוסקות על עריה כבר 20 חודשים, הצטרפה לגינויים.

רכב נפגע מרקטה, כפר אביב. 7 באוקטובר 2023. ניב אהרונסון
רכב שנפגע מרקטה בכפר אביב, הבוקר/ניב אהרונסון

"אני מזועזעת מההתקפות על ישראל. אנו מגנים את הטרור והאלימות נגד חפים מפשע", כתבה נשיאת הפרלמנט האירופי, רוברטה מצולה, ב-X. "המחשבות שלי עם כל אלו שתחת אש, כל צוותי החירום ואלו המתגוננים מפני ההתקפות האכזריות הללו. הטרור לעולם לא ינצח", הוסיפה.

גם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, שמדינתו נתונה תחת התקפה בשנתיים האחרונות, גינה בחריפות את המתקפה. "זכותה של ישראל להגן על עצמה לא מוטלת בספק", אמר זלנסקי, שיחסיו עם ישראל מתוחים לאור הסתייגותה מסיוע נרחב יותר לארצו מול הפלישה הרוסית.

גם בעולם הערבי קראו לעצור את הלחימה, אך ייחסו את האחריות לתקיפה לשני הצדדים. מצרים הזהירה מ"השלכות חמורות" להסלמה, באיחוד האמירויות הערביות קראו "להימנע מהסלמה נוספת ולשמור על ביטחונם של כל האזרחים" ונשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן קרא לשני הצדדים "לנהוג באיפוק.

ממשרד החוץ הסעודי מסרו כי הם עוקבים אחר ההתפתחויות ו"קוראים לעצירה מיידית של האלימות", תוך שהם מכנים את המלחמה כ"מצב חסר תקדים בין פלגים פלסטיניים לכוחות הכיבוש".

קריאות "מוות לישראל" בפרלמנט האיראני אחרי המתקפה של חמאס/סוכנות הידיעות תסנים

מנגד, איראן וכמה מדינות ערביות וארגונים באזור המזוהים עם "ציר ההתנגדות" בירכו על המתקפה שהוביל חמאס. יחיא ספאווי, יועצו הבכיר של המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי, אמר כי "אנחנו מברכים את הלוחמים הפלסטינים, אנחנו נעמוד לצד הלוחמים הפלסטינים עד לשחרור פלסטין וירושלים". בטלוויזיה האיראנית הראו חברי פרלמנט קמים ממושביהם וצועקים "מוות לישראל", "פלסטין מנצחת, ישראל תושמד".

גם חיזבאללה, סוריה, עיראק ואלג'יריה הביעו הזדהות עם הפלסטינים.

חמאס פתח הבוקר במתקפה על ישראל שכוללת ירי מתמשך של אלפי רקטות לדרום ולמרכז וכן חדירות של מאות פלסטינים ומחבלים מרצועת עזה ליישובים באזור הדרום. לפחות 100 בני אדם נרצחו, ומשרד הבריאות עדכן כי כ-779 פצועים מטופלים בבתי החולים. גורמים בצה"ל אמרו כי חמאס מחזיק בכמה יישובים בעוטף עזה. לפי דיווחים, ישנם חטופים ישראלים שהועברו לשטח עזה. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "אנחנו במלחמה".

לכל העדכונים על מלחמת הפתע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully