וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמת פתע: כאלף מחבלים חדרו מעזה לשטח ישראל, לפחות 250 נרצחים

חמאס פתח במתקפת פתע על ישראל שכללה ירי של אלפי רקטות לדרום ולמרכז, וחדירות של מאות מחבלים מרצועת עזה ליישובים באזור הדרום. לפחות 100 איש נרצחו וכ-1,100 נפצעו. דיווחים על חטופים 'ישראלים בעזה. הפלסטינים: הרוגים ופצועים רבים מהתקפות צה"ל. עדכונים שוטפים

תקיפות צה"ל ברצועת עזה 7.10.2023/שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות היוצרים

חמאס פתח הבוקר (שבת) במתקפת פתע על ישראל שכוללת ירי מתמשך של אלפי רקטות לדרום ולמרכז וכן חדירות של מאות פלסטינים ומחבלים מרצועת עזה ליישובים באזור הדרום. לפחות 100 בני אדם נרצחו, ומשרד הבריאות עדכן כי כ-1,100 פצועים מטופלים בבתי החולים. גורמים בצה"ל אמרו כי חמאס מחזיק בכמה יישובים בעוטף עזה. דובר צה"ל אישר כי ישנם חטופים ישראלים שהועברו לשטח עזה. דובר צה"ל: "נתחקר את עצמנו בהמשך, עכשיו אנחנו במלחמה".

להמשך העדכונים

נפילה בראשון לציון 07 באוקטובר 2023. סעיף 27 א', אתר רשמי
נפילת רקטה בראשון לציון/אתר רשמי, סעיף 27 א'

20:25 - 1,104 בני אדם נפצעו בכל רחבי הארץ מתחילת הלחימה

משרד הבריאות עדכן הערב כי מספר הפצועים עלה ל-1,104 בני אדם. מתוכם 17 במצב אנוש, 200 במצב קשה, 6 בינוני,451 קל, 11 פצועי חרדה ו-142 בהערכה רפואית.

סיכום פצועים לפי בתי חולים:

סורוקה: פנו 520 פצועים, 169 עדיין מאושפזים. 114 -קשה, 87-בינוני, 324-קל.

ברזילי: פנו 242 פצועים. 39-אנוש, 9-קשה, 125, בינוני, 57-קל.

אסותא אשדוד: פנו 52 פצועים. 7- קשה, היתר בינוני-קל.

קפלן: פנו 76 פצועים. 5-קשה, 20-בינוני, 51-קל

אסף הרופא: פנו 71 פצועים. 4-אנוש,5-קשה, 9-בינוני. היתר קל.

שיבא: פנו 88 פצועים, 75 עדיין מאושפזים. 32-קשה, 25-בינוני. היתר-קל

בלינסון: פנו 21 פצועים. 4- קשה, 13-בינוני

איכילוב: פנו 11 פצועים. 4-קשה, 7 בינוני

הלל יפה: פנו 7 פצועים, 5 עדיין מאושפזים. כולם בינוני-קל

שערי צדק: פנו 3 פצועים. 2-קשה,1בינוני.

הדסה עין כרם: פנו 35 פצועים. 2-אנוש,23-קשה. השאר קל-בינוני.

מאיר: 13 פצועים במצב קל-בינוני.

וולפסון: 7 פצועים קל.

מטח טילים כבד ונפילות באזור המרכז 7.10.23. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
נפילת טילים באזור המרכז/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

20:05 - אזעקות נשמעו באזור המרכז, נפילה בתל אביב

מטח כבד של טילים נורה הערב אל עבר אזור גוש דן והמרכז, ונשמעו אזערקות בכל האזור. בתל אביב נפל טיל סמוך לבית הכנסת ברחוב אברבנל

נפילה בגוש דן 07 באוקטובר 2023. ללא, אתר רשמי
נפילת טיל בגוש דן/אתר רשמי, ללא

19:59 - מזכ"ל האו"ם גינה בחריפות את המתקפה על ישראל

מזכ"ל האו"ם מסר לנשיא יצחק הרצוג כי הוא מגנה בחריפות את המתקפה על ישראל. כמו כן, בשעות האחרונות, שוחח הרצוג עם שורת מנהיגים מרחבי העולם שביקשו לגנות את המתקפה האכזרית של ארגון הטרור חמאס על מדינת ישראל, בהם מזכיר המדינה האמריקאי, נשיא צרפת, נשיא גרמניה, נשיא פולין, נשיא ארגנטינה, מזכ"ל האו"ם, נשיא סרביה, נשיאת הנציבות האירופית, קנצלר אוסטריה, מזכ"ל נאט"ו ונשיאת הפרלמנט האירופי.

19:58 - הופסקה אספקת החשמל לעזה

19:57 - ניסיון פיגוע דריסה בגוש עציון

במקביל לאירועים בדרום, ניסיון פיגוע דריסה בוצע הערב אל עבר כוח צה"ל שפעל בגוש עציון. הלוחמים ירו אל עבר הרכב, המחבל נתפס והועבר להמשך כוחות הביטחון. אין נפגעים לכוחותנו

19:50 - סורוקה: כ-520 נפגעים הובאו לבית החולים מתחילת הלחימה

לבית החולים סורוקה פונו מתחילת הלחימה כ-520 נפגעים, כשמתוכם מאושפזים 169. מתוך המאושפזים והמטופלים 114 במצב קשה וקשה מאוד, 87 במצב בינוני, 324 במצב קל וארבעה נפגעי חרדה.

19:39 - חברת החשמל תפסיק את אספקת החשמל לעזה

שר האנרגיה והתשתיות, חה"כ ישראל כ"ץ, חתם על צו המנחה את חברת החשמל להפסיק את אספקת החשמל לרשות הפלסטינית ברצועת עזה.

19:38- בלינקן שוחח עם הרצוג. מחר יקיים האו"ם דיון בנושא עזה

שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן שוחח בטלפון עם הנשיא הרצוג על האירועים בעזה. מחר בשעה 22:00 בשעון ישראל תתכנס מועצת הביטחון של האו"ם ותקיים דיון סגור לגבי האירועים בעזה.

19:36 - אלפי מנות דם נתרמו במהלך היום בכל הארץ

אלפי מנות דם נתרמו במהלך היום בנקודות התרמה ההתרמה של מד"א ברחבי הארץ. ממד"א נמסר כי מנות הדם מסופקות ויסופקו לפצועים בבתי החולים בכל רחבי הארץ. בשירותי הדם של מד"א מבקשים מהציבור שלא להגיע היום, אך להמשיך ולהגיע מחר, מחרתיים ובהמשך השבוע.

19:30 - ארדן במכתב לאו"ם: "חמאס מבצע פשעי מלחמה, חייבים לגנות אותם"

שגריר ישראל לאו"ם, גלעד ארדן, שיגר בדקות האחרונות מכתב דחוף לחברות מועצת הביטחון של האו"ם. ארדן הדגיש במכתבו כי ארגון הטרור חמאס, הדומה באידיאולוגיה שלו לדאעש, פתח הבוקר במלחמה נגד ישראל, באמצעות מסע טרור רצחני, שיגורי רקטות, טבח באזרחים חפים מפשע וחטיפת אזרחים מבתיהם, ביניהם ילדים וקשישים. "אלה הם פשעי מלחמה מזעזעים והקהילה הבינלאומית חייבת לגנות אותם בחריפות ובבירור" אמר ארדן.

השגריר ארדן דרש מחברות המועצה לגנות באופן מיידי את מתקפת הטרור של חמאס ולעמוד לצד ישראל. השגריר הבהיר כי ישראל לא תקבל שום השוואה בלתי מוסרית בין מחבלים רצחניים שרוצחים אזרחים ובין ישראל הפועלת להגן על אזרחיה מפני רוצחים שפלים אלה. עוד הבהיר ארדן למועצת הבטחון כי "חמאס יורה מתוך אוכלוסיה אזרחית על אזרחי ישראל ולכן הוא הנושא באחריות לכל התוצאות שייגרמו בעקבות פשעיו".

19:27 - חמאס: "השבויים הישראלים נמצאים במנהרות ומקומות בטוחים"

חמאס מסר הערב כי השבויים הישראלים, שנחטפו היום מישובים בדרום הארץ, נמצאים במקומות בטוחים ובמנהרות.

19:25 - טוריקה גינתה בחריפות את "אובדן חיי אזרחים", ומסרה כי היא מוכנה לסייע להרגעת המצב

טורקיה גינתה בערב בחריפות את "אובדן חייהם של אזרחים בסכסוך בין ישראלים לפלסטינים", ומסרה כי היא מוכנה לסייע להרגיע את המצב, לפני שהוא יתפשט לאזורים רחבים יותר.

"אנחנו מדגישים שמעשי אלימות והסלמה הקשורים לזה לא מועילים לאף אחד", מסר משרד החוץ הטורקי, "טורקיה מוכנה לספק כל עזרה שהיא יכולה כדי להבטיח שההתפתחויות המדוברות לא יסלימו עוד יותר וישתלטו בלי להתפשט לאזור רחב יותר. בהקשר זה, אנו ממשיכים במגעים ההדוקים שלנו עם הגורמים הרלוונטיים".

19:19 - בית שמש אסרה על ביצוע הקפות

העיר בית שמש אסרה על תושביה לבצע הקפות בכל תחומי העיר בעקבות המצב הביטחוני.

19:14 - טראמפ: "לישראל יש את הזכות להגן על עצמה"

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ מסר "כי לישראל יש את הזכות להגן על עצמה באמצעות כוח רב. הבאנו שלום למזרח התיכון באמצעות הסכמי אברהם רק כדי לראות את ממשל ביידן הורס את זה הרבה יותר מהר משחשבנו".

19:04 - דיווח ראשוני: חדירות נוספות בעוטף עזה

מחבלים לכודים ע"י כוחות הבטחון באחד הישובים בדרום 07 באוקטובר 2023. ללא, אתר רשמי
מחבלים שנלכדו בישוב בדרום/אתר רשמי, ללא

18:54 - בית החולים קפלן טיפל במהלך היום ב-76 בני אדם

בית החולים קפלן שברחובות מסר כי עד כה טיפל ב-76 בני אדם. מתוכם, חמישה במצב קשה, 20 במצב בינוני ו-51 במצב קל. כמו כן, אושפזו בבית החולים 8 פצועים, וכרגע מטופלים במיון 28 פצועים.

18:47 - מד"א: "מדווחים על 100 הרוגים, אבל יודעים שיש יותר"

מנכ"ל מד"א אלי בין מסר הערב כי "אנחנו מדווחים באופן רשמי על כמאה הרוגים, אבל יודעים שהמספרים גבוהים יותר". עוד מסר המנכ"ל כי טרם האירועים, לא קיבלו שום מידע מודיעיני יוצא דופן, חוץ ממידע כללי לקראת החגים.

18:44 - צה"ל יתקוף בניינים מרכזיים וסמלי שלטון בעזה

לוואלה נודע כי צה"ל החל להוציא אל הפועל תוכנית תקיפת עוצם, שתכלול הפלה של מגדלים וסמלי שלטון של חמאס ברצועת עזה. בכל אחד מהבניינים שסומנו כמטרות מתנהלת פעילות טרור.

18:42 - גורם ביטחוני: "אין שם שיחות עם חמאס לתיווך. אנחנו במלחמה"

גורם ביטחוני מסר הערב כי "אין שום מסרים ישירים או עוקפים לחמאס. אין שום תיווך. אין שיחות עם גורמים מדיניים לתיווך". עוד הוסיף הגורם כי "צה"ל כרגע עסוק במלחמה. זו מלחמה של ממש".

18:38 - אחרי התקיפה, בניין רב קומות קרס בעזה

בניין רב קומות בעזה קרס הערב, לאחר התקפה של חיל האוויר

18:33- חיל האוויר תקף חוליה סמוך למעבר ארז

חייל האוויר תקף הערב חוליה סמוך למעבר ארז. כמו כן, כוח מיוחד של צה"ל נכנס כעת לטהר את מת"ק עזה ונתקל בחוליית מחבלים שמסתתרת במבנים. בדקות אלו מתנהל קרב מטווח קצר

תקיפות צה"ל בעזה  07 באוקטובר 2023. רויטרס
תקיפת צה"ל בעזה/רויטרס

18:31 - הצעתו של לפיד: פורום ביטחוני מצומצם לניהול המערכה

על פי גורמים ביש עתיד, הצעתו של לפיד לא מדברת על חלוקת תפקידים, אלא על הקמת פורום בטחוני מדיני מצומצם שינהל את המערכה. ממשלת החירום שמציעה לפיד, לניהול המלחמה בלבד, תפעל ללא הציונות הדתית ועוצמה יהודית

18:23 - לפיד לנתניהו: מוכן להקים ממשלת חירום לניהול המלחמה

ראש האופוזיציה יאיר לפיד מסר כי הוא מוכן להקים ממשלת חירום לניהול המלחמה. "נפגשתי עכשיו עם ראש הממשלה נתניהו. הודעתי לו שבמצב החירום הנוכחי אני נכון לשים בצד את כל המחלוקות, להקים איתו יחד ממשלת חירום מקצועית, מצומצמת, שתנהל את המערכה הקשה, המורכבת והממושכת העומדת בפנינו", מסר לפיד.

"נתניהו יודע שבהרכב הקיצוני והלא מתפקד של הקבינט הנוכחי, אי אפשר לנהל מלחמה. מדינת ישראל צריכה שיוביל אותה דרג מדיני מקצועי, מנוסה ואחראי. אין לי ספק שגם שר הבטחון לשעבר בני גנץ יצטרף לממשלה כזו".

לפיד בהצהרה

לפיד לנתניהו: מוכן להקים ממשלת חירום לניהול המלחמה. 07.10.2023/דוברות "יש עתיד"

18:21 - מטוסי קרב תוקפים ברצועת עזה

מטוסי קרב החלו הערב בסבב תקיפות ברחבי רצועת עזה

הריסות בעזה לאחר תקיפות צה"ל 07 באוקטובר 2023. Atia Mohamme, פלאש 90
הריסות בעזה לאחר תקיפות צה"ל/פלאש 90, Atia Mohamme

18:19 - שר הביטחון גלנט שוחח עם מזכיר ההגנה האמריקני אוסטין

שר הביטחון יואב גלנט שוחח עם מזכיר ההגנה האמריקני אוסטין. "כוחות צה"ל ומערכת הביטחון פועלים כעת להכרעת האויב והצלת אזרחינו וערוכים להרחיב ולהעמיק את הפעילות", מסר גלנט.

שיחת הטלפון התקיימה לבקשתו של מזכיר ההגנה האמריקני, לויד אוסטין, ובמהלכה פרט שר הביטחון גלנט את אירועי השעות האחרונות והמאמצים הנעשים בשטח על ידי כוחות צה"ל ומערכת הביטחון. שר הביטחון גלנט הבהיר כי מדינת ישראל נמצאת במלחמה החל מהבוקר ותחת מתקפת טרור המכוונת כנגד אזרחים, נשים, זקנים וילדים. "מדינת ישראל תנצח במערכה וחמאס ישא בתוצאות פעולתו הנפשעת", אמר.

שר הביטחון גלנט הודה למזכיר ההגנה ולממשל האמריקני על עמידתה האיתנה של ארצות הברית לצידה של מדינת ישראל ונכונותה לסייע בכל שידרש.

שר הביטחון יואב גלנט | מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין. ללא, אתר רשמי
גלנט שוחח עם מזכיר ההגנה האמריקני/אתר רשמי, ללא

18:18 - אזרחים הקימו חמ"ל נעדרים

קבוצת אזרחים הודיעה על הקמתו של חמ"ל נעדרים שיפעילו מתנדבים אזרחיים ויעבוד בשיתוף פעולה מלא מול צה"ל וכוחות הבטחון. לדברי העומדים מאחורי היוזמה, החמ"ל הוקם על-מנת לסייע לאזרחי ישראל לאתר את קרוביהם עמם נותק הקשר וכן כדי להקל על מאמצי כוחות בטחון ולסייע להם בהכנת הרשימות השמיות הרלוונטיות וריכוז הפרטים הרלוונטיים לצרכיהם המבצעיים ברגעים אלה.

18:13- ביידן: "מזהירים גורמים שעויינים את ישראל ושוקלים לנצל את המצב"

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן מסר הערב כי "ארצות הברית מזהירה את כל הגורמים שעויינים את ישראל ושוקלים לנצל את המצב הנוכחי כדי לתקוף את ישראל", עוד הוסיף הנשיא ואמר כי "התמיכה של ארצות הברית בביטחון ישראל היא איתנה ובלתי מתפשרת"

18:10- 985 פצועים ברחבי הארץ

משרד הבריאות עדכן כי נכון לרגע זה 985 פצועים ישראלים פונו לבתי החולים בכל רחבי הארץ.

18:06 - דובר צה"ל: "אנחנו לא במבצע, אנחנו במלחמה"

דובר צה"ל דניאל הגרי אמר היום כי כל מי ששיך לג'יהאד האיסלאמי או לחמאס, "דמו בראשו", וכי כל מחבל שנכנס לשטח ישראל יהרג. עוד מסר הדובר כי מעל 2,200 שיגורים אל עבר המדינה.

"ניתן את תמונת האמת, גם אם היא קשה", מסר היום דובר צה"ל בהכרזתו, "תושבי הדרום נמצאים כרגע בבתיהם, לידם עוברים מחבלים. כל כוחות צה"ל נלחמים. תושבי הדרום מגלים חוסון מדהים. המחבלים שנכנסו לעוטף יהרגו".

"יתר אזרחי מדינת ישראל חייבים להישאר ליד מרחבים מוגנים ולהקשיב להנחיות פיקוד העורף. צה"ל החל בגיוס מילואים רחב, אנחנו נגייס עד מאות אלפים", מסר הגרי, "מי שיתקוף אותנו, בין אם מהזירה הצפונית או מאזור אחר, ישלם מחיר כבד מאוד. המיקוד שלנו הוא בעוטף עזה, אנחנו נגיע למיצוי המצב הזה בשעות הקרובות".

"אנחנו במלחמה, זה מצב שלא ידענו הרבה שנים. זה לא מבצע, זו מלחמה", אמר הדובר. "צה"ל הוכיח בעבר כי הוא יודע להתמודד עם כל מלחמה ולנצח באופן נחרץ. כך גם עכשיו. צה"ל יתחקר את עצמו בהמשך, אבל כרגע אנחנו במלחמה".

דו"צ תא"ל דניאל הגרי בהצהרה: זה לא מבצע - זו מלחמה 7.10.2023. אתר צה"ל, אתר רשמי
"נהרוג כל מחבל שיכנס לשטח ישראל", דובר צה"ל/אתר רשמי, אתר צה"ל

17:59 - הופעלו רכבות מיוחדות עבור חיילי צה"ל

רכבת ישראל ומשרד התחבורה הודיעו על הפעלת רכבות מיוחדות, החל מהשעה 17:00, מצפון לדרום עבור חיילי צה"ל. תנועת הרכבות בתחנות אופקים, נתיבות ושדרות לא תחודש עד להודעה חדשה.

17:56 - מפקד תחנת כיבוי אש ולוחם אש תושבי שדרות נהרגו במהלך המבצע

מערך כבאות והצלה לישראל הודיע היום על מותם שלמפקד תחנת כיבוי אש ולוחם אש תושבי שדרות שנהרגו בשעות הבוקר במהלך מבצע "חרבות ברזל."

ההרוגים הם רב רשף שלום צבאן, בן 60 , אב לשניים ,שירת בשנים האחרונות כמפקד תחנה מרחבית קרית גת, ורב כבאי יבגני גלסקי, בן 34, ששירת בתחנת כיבוי נתיבות.

נציב כבאות והצלה רב טפסר אייל כספי הביע תנחומיו למשפחות וחיזק את ידי הלוחמים והמפקדים הפועלים בשעות האחרונות בעשרות אירועים מצילי חיים.

מפקד תחנת כיבוי אש לוחם אש שנהרגו במהלך מבצע "חרבות ברזל". דוברות כב"ה
לוחמי אש שנהרגו במהלך המבצע/דוברות כב"ה

17:53 - נמשך המשא ומתן לשחרור בני הערובה באופקים ובארי

בישובים אופקים ובארי עדיין נמשכים מאמצי המשא ומתן לשחרור בני הערובה. כמו כן, ישנה לחימה ערה בישובים כרם שלום, רעים וכמה מוקדים נוספים.

17:52 - בעקבות מתקפת הטרור, האו"ם שיפר את נוכחותו בלבנון

כוח שמירת השלום של האו"ם מסר כי בעקבות אירועי היום, הוא "הוא "שיפר את הנוכחות" בדרום לבנון, כולל "פעולות נגד שיגור רקטות".

17:35 - פגישת לפיד ונתניהו הסתיימה לאחר חצי שעה

פגישת העדכון הביטחוני של ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש האופוזיציה יאיר לפיד הסתיימה לאחר פחות מחצי שעה.

17:29 - דובר צה"ל מאשר כי חמאס לקח חטופים ושבויי מלחמה

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי אישר היום כי יש חטופים ושבויי מלחמה שחמאס לקח. עוד מסר הגרי כי יש מספר רב של פרצות בגדר ובמעברים, וכי יש 22 מוקדי לחימה בעוטף עזה.

"יש לחימה על אוגדת עזה בסיוע מסוקי קרב ומפקד אוגדת עזה מנהל לחימה", מסר הדובר, "יש לנו כוחות של צה"ל בכל היישובים בדגש על כוחות מיוחדים. מבצעים חסימות בכל המרחבים שעוברים את העוטף . יש תקיפות של חיל האוויר בכמה מוקדים מסוקי קרב, כלי טיס לא מאוישים וגם קרב תוקף על הגדר בכל מוקדי הפרצות. יש מאות תקיפות על הגדר ויש מאות הרוגין ביניהם מחבלים רבים על הגדר".

17:21 - פיקוד העורף עדכן את הנחיותיו

הנחיות פיקוד העורף. פיקוד העורף, אתר רשמי
הנחיות פיקוד העורף/אתר רשמי, פיקוד העורף

17:15 - נשיא צרפת וראש ממשלת הולנד הביעו תמיכה בישראל

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח שוחח מוקדם יותר היום עם נשיא צרפת עמנואל מקרון ועם ראש ממשלת הולנד מארק רוטה. שני המנהיגים הביעו תמיכה מלאה בזכותה של ישראל להגן על עצמה.

17:10 - ישיבת הקבינט המדיני ביטחוני הסתיימה

הקבינט המדיני ביטחוני הסתיים בשעה זו. דיון הקבינט יתחדש בשעה 20:00 בערב. ישיבת הממשלה תתכנס בשעה 18:00 בקריה בתל אביב.

17:02 - ביידן מסר כי ארה"ב עומדת לצידה של ישראל

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן התקשר לראש הממשלה בנימין נתניהו והדגיש כי ארצות הברית עומדת לצידה של ישראל ותומכת באופן מלא בזכותה של ישראל להגן על עצמה. נתניהו הודה לביידן על תמיכתו הבלתי מסויגת והבהיר כי "תידרש מערכה עוצמתית ממושכת שבה ישראל תנצח".

שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן מסר כי "אנחנו מגנים בצורה מלאה את ההתקפה של הטרוריסטים מהחמאס נגד ישראל. אנחנו עומדים לצד ממשלת ישראל והעם בישראל ומביעים תנחומים למשפחות הקורבנות".

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך העצרת הכללית של האו"ם, ניו יורק. 20 בספטמבר 2023. רויטרס
נתניהו לביידן: "תידרש מערכה עוצמתית ממושכת שבה ישראל תנצח"/רויטרס

16:59 - יותר מ-100 בני אדם נרצחו במתקפת הטרור

ותר מ-100 בני אדם נרצחו היום במתקפת הטרור מעזה. כמו כן, משרד הבריאות עדכן כי עד כה פונו לבתי החולים 908 פצועים. חמ"ל משרד הבריאות פועל לווסת את הפצועים בין בתי החולים וכן לשחרר חולים שאינם זקוקים להמשך אשפוז לביתם או למוסדות לאשפוז המשכי.

16:57 - נתניהו זימן את גנץ לפגישת עדכון ביטחוני

יו"ר המחנה הממלכתי גני גנץ מסר היום כי "עכשיו אין קואליציה ואופוזיציה; רק אגרוף אחד שיכה באויב בעוצמה". לוואלה נודע כי ראש הממשלה בנימין נתניהו זימן את גנץ לפגישת עדכון ביטחוני שתתקיים הערב. זאת בנוסף לפגישת העדכון עם ראש האופוזיציה יאיר לפיד.

16:56 - צה"ל: "לומי זרוע הים חיסלו מחבלים שניסו לחדור לישראל"

צה"ל הודיע כי לוחמי זרוע הים חיסלו היום עשרות מחבלים במרחב הימי ובקו החוף. בשעות הבוקר המוקדמות, חיסלו הכוחות מחבלים שניסו להגיע לשטח ישראל דרך הים. לוחמים ירו וסיכלו שתי סירות גומי, שני כלי שיט נוספים וכלי חקלאי.

16:54 - נשיא ארה"ב ביידן תודרך על מתקפת הטרור

בכירים במועצה לביטחון לאומי תדרכו היום את נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, על מתקפת הטרור של חמאס. הנשיא עתיד להמשיך לקבל עידכונים. כמו כן, בכירים בבית הלבן נמצאים בקשר ישיר עם עמיתיהם הישראלים.

16:51 - "דורשים מהממשלה ומצה"ל להתנער מההלם והתדהמה"

התנועה קיבוצית מסרה כי היא דורשת מהממשלה ומצה"ל "התנער מיד מההלם והתדהמה, לצאת למתקפה ולשחרר את הקיבוצים, המושבים וערי הדרום". "זהו מבחן הריבונות שעומד עכשיו בפני ממשלת ישראל", מסרה התנועה, "התנועה הקיבוצית מתעטפת באבל כבד על טבח בניה ובנותיה, נשים גברים וטף
שנרצחו בדם קר בביתם בקיבוצים רבים בעוטף עזה".

16:48 - בית חולים ברזילי: 230 נפגעים פונו אל בית החולים

המרכז הרפואי ברזילי באשקלון מסר כי עד כה, פונו אליו היום כ-230 נפגעים, מתוכם 31 במצב אנוש, 9 במצב קשה, 123 במצב בינוני ו-55 במצב קל. כמו כן, פונו גם 11 נפגעי חרדה, ונפגע נוסף שמצבו טרם הוגדר

16:42 - יריות נשמעו באירוע בני הערובה בבארי

קולות ירי נשמעו בישוב בארי, בו מתרחש בשעות האחרונות אירוע בני ערובה, בו 50 ישראלים נכלאו על ידי מחבלים פלסטיניים חמושים

מחבלים בטנדר טויוטה היילק הבוקר בשדרות. צילומי גולשים, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מחבלים שפרצו לארץ/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, צילומי גולשים

16:40 - סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס: "המערכה תסלים עד שיושג ניצחון"

סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס סאלח אל עארורי אמר הבוקר כי התוכנית של חמאס "בוצעה כפי ששורטטה ובכלל זה השתלטות על יישובים ובסיסים". עוד מסר כי גורמים רבים פנו אל ארגון הטרור כדי להרגיע את המצב, אך הם אמרו להם "לדבר עם כוחות הכיבוש שמבצע פשעים נגד עמנו".

"המערכה נועדה להשיג חירות לעמנו ולשחרר את המקומות המקודשים, אנחנו לא נלחמים בשביל דרישות כאלה או אחרות, אנחנו עם שזכותו להיפטר הכיבוש ולכן המערכה נמשכת ותסלים עד שיושג הנצחון", אמר עארורי.

16:35 - 50 בני ערובה בישוב בארי

בישוב בארי, מתרחש בשעות האחרונות אירוע בני ערובה, בו נלכדו כ-50 בני אדם. סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס סאלח אל עארורי מסר כי יש בישוב מספר רב של שבויים ובהם קצינים בכירים. במקביל, בשעות האחרונות שני מחבלים מתבצרים בתוך בית בית פרטי באופקים כשהם חמושים ברימונים פתוחים ומחזיקים את באי הבית כבני ערובה.

16:29 - גורמי בריאות בעזה: 198 הרוגים ברצועה בעקבות תקיפת ישראל

גורמי בריאות בעזה דיווחו כי ישנם 198 הרוגים בתקיפות של ישראל ברצועה.

16:12 - אוניברסיטת בן גוריון הודיעה שלא יתקיימו בה הלימודים מחר

אוניברסיטת בן גוריון בנגב הודיעה כי תהיה סגורה מחר עקב הלחימה בדרום, וזאת בהתאם להנחיות פיקוד העורף. העובדים והסטודנטים של האוניברסיטה מתבקשים לא להגיע.

16:01 - בכירים אמריקנים מתייעצים לגבי מתן סיוע אמריקני לישראל

בכיר במשרד ההגנה האמריקני אמר כי שר ההגנה אוסטין קיים שיחת ועידה עם יועציו, בהם מפקד פיקוד מרכז של צבא ארה"ב, בנושא המצב בישראל. במהלך השיחה הם התייעצו לגבי מתן סיוע אמריקני אפשרי לישראל.

15:50 - ירי לעבר כוח משטרה במזרח ירושלים, המחבלים נוטרלו

ירי בוצע לעבר כוח משטרה במהלך הפרת סדר במזרח ירושלים. המחבלים נוטרלו.

15:43 - חוליית מחבלים נתפסה בנתיבות, צה"ל ממשיך לתקוף ברצועה

דובר צה"ל עדכן על המשך ההתקפות נגד ייעדי חמאס ברצועת עזה. במקביל, חוליית מחבלים שחדרה ליישוב נתיבות נתפסה על ידי כוחות הביטחון.

15:38 - הנשיא הרצוג: קורא לעולם לגנות רצח וטבח של אזרחים חפים מפשע

נשיא המדינה יצחק הרצוג קרא היום לגינוי חריף של חמאס ואיראן, זאת לאור מתקף הפתע של ארגון הטרור על ישראל. "היום ראינו את פרצופו האמיתי של חמאס. צבא טרור שמטרתו היחידה היא רצח בדם קר של גברים, נשים וילדים חפים מפשע. בתמיכתם ובהכוונתם של מפקדיהם ושולחיהם באיראן, הם ביצעו מתקפה מתועבת ללא התגרות נגד המדינה היהודית ביום חג יהודי קדוש. אזרחים חפים מפשע נטבחו ונפצעו, ורבים מהם עדיין תחת התקפה. מדינת ישראל תנקוט בכל האמצעים הנדרשים על מנת לסלק את הסכנה הברורה והמיידית הזו לאזרחינו. ישראל תתגבר על כל האתגרים", אמר.

15:33 - בכיר ישראלי: נתניהו צפוי לשוחח בקרוב עם הנשיא ביידן

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לשוחח בקרוב עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן על המצב הביטחוני בישראל - כך אמר בכיר ישראלי.

15:30 - שר ההגנה של ארה"ב: נבטיח שלישראל "יש מה שהיא צריכה כדי להגן על עצמה"

שר ההגנה של ארצות הברית, לויד אוסטין, אמר כי הפנטגון יבטיח שלישראל "יש מה שהיא צריכה כדי להגן על עצמה".

15:24 - ראשות המסים פתחה מוקד קרן פיצויים לנפגעי רכוש ועסקים

רשות המסים הודיעה כי לאור המצב הביטחוני, היא פתחה את מוקד קרן הפיצויים המטפל בנזקים הישירים שנגרמים לביתם ולרכושם הפרטי והעסקי של האזרחים. המוקד הטלפוני יהיה זמין לפניות הציבור היום (שבת) בין השעות 15:00 ל-19:00, ובימים הבאים בין השעות 08:15 ל-19:00, עד להודעה חדשה. ניתן להתקשר למוקד בטלפון *4954.

15:20 - ביה"ח אסותא באשדוד: 4 פצועי כוחות הביטחון פונו במסוק לבית החולים

בית החולים הציבורי אסותא אשדוד עדכן כי 4 פצועי כוחות הבטחון פונו במסוק יסעור לבית החולים. מס הפצועים שפונו עד כה למרכז הרפואי עומד כעת על 52 פצועים.

15:14 - מד"א: 40 נרצחים ולפחות 780 איש נפצעו

מגן דוד אדום אישר כי לפחות 40 איש נהרגו מתחילת המתקפה מרצועת עזה על ישראל. משרד הבריאות הודיע כי 779 איש נפצעו.

15:10 - התראות על חדירת מחבלים ליישוב אריאל

15:04 - ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט מתגייס למילואים

ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט התגייס ללחימה . 7 באוקטובר 2023. מתוך עמוד הטוויטר של יובב צור, אתר רשמי
נפתלי בנט במחסני חירום לקראת גיוס למילואים/אתר רשמי, מתוך עמוד הטוויטר של יובב צור

15:00 - ביה"ח איכילוב פתח מרכז מענה מהיר לנפגעי חרדה

המרכז הרפואי איכילוב בתל אביב הודיע כי נפתחו עמדות מענה מהיר לנפגעי חרדה וטראומה נפשית. העמדה ממוקמת במיון, ואת המרכז יאיישו רופאי המערך הפסיכיאטרי של איכילוב.

14:50 - מד"א: לפחות 740 איש נפצעו; כ-40 נרצחים

15:44 - ארה"ב: מגנים בתקיפות את המתקפה של חמאס ועומדים לצד ישראל

ארה"ב מגנה בתקיפות את המתקפה של חמאס ועומדת לצד ממשלת ישראל ואזרחיה - כך נמסר מהודעת המועצה לביטחון לאומי, שצוטטה ברשת CNN. עוד נמסר כי היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סליבאן שוחח עם עמיתו ראש המל"ל צחי הנגבי, והם סיכמו להמשיך להיות בקשר קרוב. גם נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי הצטרף לגינויים ואמר כי "זכותה של ישראל להגן על עצמה לא מוטלת בספק".

14:44 - דיווחים בעזה: הרוגים ופצועים רבים בעקבות תקיפות צה"ל ברצועה

14:44 - נתניהו בישיבת הקבינט: "מבצרים זירות אחרות כדי שלא יצטרפו למלחמה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום בפתח ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני: "מהבוקר מדינת ישראל נמצאת במלחמה. היעד הראשון שלנו הוא קודם כל לטהר את השטח מכוחות האויב שחדרו פנימה ולהשיב את הביטחון והשקט ליישובים שהותקפו. היעד השני, במקביל, הוא לגבות מחיר עצום מהאויב, גם ברצועת עזה. היעד השלישי הוא לבצר זירות אחרות כדי שאיש לא יטעה ויעשה את הטעות להצטרף למלחמה הזו. אנחנו במלחמה, במלחמה צריך לשמור על קור רוח. אני קורא לכל אזרחי ישראל להתאחד, כדי להשיג את היעד העליון שלנו - ניצחון במלחמה".

14:42 - וויזאייר, טורקיש ועוד: חברות תעופה מבטלות טיסות לארץ וממנה

בעקבות מתקפת הפתע מעזה על ישראל, חברות תעופה בינלאומיות החלו לבטל טיסות לארץ וממנה. כל טיסות לופטהנזה בוטלו (4 טיסות), כמו גם טיסת חברת סוויס מציריך. טיסת טרנסאוויה מאמסטרדם היום בוטלה אף היא וגם טיסות של לוט הפולנית ואוסטריאן איירליינס מווינה.

14:40 - מנסור עבאס: "קורא לאזרחים הערבים לשמור על איפוק"

יו"ר רע"ם, ח"כ מנסור עבאס, קרא היום לאזרחים במדינה לשמור על איפוק נוכח "האירועים המצערים, הטרגיים והמגונים משעות הבוקר". "אני קורא לאזרחים הערבים במדינה וכלל האזרחים ערבים ויהודים כאחד, לשמור על איפוק ולהתנהג באחריות וסבלנות ולהקפיד על החוק והסדר הציבורי, אמר עבאס.

14:35 - דובר צה"ל לוואלה!: "התחלנו גיוס מילואים רחב מאוד, אנחנו במצב מלחמה"

דובר צה"ל דניאל הגרי אמר היום כי צה"ל החל "גיוס מילואים רחב מאוד, אנחנו במצב מלחמה". לדבריו, "אנחנו מציפים את הדרום בכוחות, צריך להישאר נעולים בבתים, השעות הבאות יהיו קשות".

הודעת דובר צה"ל

בווידאו: דובר צה״ל אומר לוואלה - "מציפים את הדרום בכוחות, התחלנו גיוס מילואים נרחב"/צילום: דובר צה"ל

14:30 - פורסמה רשימה של ישראלים שנמלטו ממסיבת הטבע למושב מסלול

פורסמה רשימה שמית של ישראלים שנמלטו ממסיבת הטבע שהותקפה בידי מחבלים למושב מסלול.
"המועצה והיישוב מטפלים בכל צרכיהם, והחל פינוי ברכבים ואוטובוסים לערים מרכזיות", נמסר.

14:25 - צה"ל חיסל חוליית מחבלים שהסתתרה באופקים

כוח צה"ל חיסל חוליה של כמה מחבלים באופקים. לפי דיווחים, החולים הסתתרה בסבך צמחייה ביישוב.

חגיגות בעזה

בווידאו: בעזה חוגגים את המתקפה על ישראל/תיעוד ברשתות חברתיות

14:20 - דיווחים על תקיפות נרחבות בצפון רצועת עזה

צה"ל תוקף מטרות ברצועת עזה. מג'די פתחי, TPS
תקיפות צה"ל ברצועה/TPS, מג'די פתחי

14:00 - הג'יהאד האסלאמי: יש בידינו שבויים ישראלים

ארגון הג'יהאד האסלאמי אמר כי הוא מחזיק שבויים ישראלים ברצועת עזה.

ביה"ח ברזילי: 182 פצועים פונו לבית החולים עד כה

בית החולים ברזילי עדכן כי 182 פצועים פונו עד כה לקבלת טיפול לאחר שנפצעו בזירות הלחימה השונות. 12 מהם במצב אנוש, 6 קשה וכל היתר קל ובינוני.

13:56: לשכת רה"מ: החלה ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני בבסיס הקריה

הקבינט המדיני ביטחוני התכנס לדון באירועים הביטחוניים - כך הודיעה לשכת ראש הממשלה.

13:47 - צה"ל: עשרות מטוסי קרב תקפו מטרות של חמאס בעזה

עשרות מטוסי קרב וכלי טיס נוספים של צה"ל תקפו בשעות האחרונות 17 מתחמים צבאיים ו-4 מפקדות מבצעיות של חמאס ברחבי רצועת עזה - כך עדכן דובר צה"ל.

13:29 - צה"ל ביצע ירי נ"ט לעבר חוליית מחבלים בבית בשדרות

כוח של יחידה מיוחדת של צה"ל ביצע שימוש בטיל נ"ט לעבר חוליית חמושים בשדרות, לאחר שזו פתחה באש לעבר אזרחים וחיילים.

13:27 - כוחות הביטחון השיגו שליטה על נתיב העשרה לאחר חדירת המחבלים ליישוב

כוחות הביטחון השיגו שליטה על המצב ביישוב נתיב העשרה, זאת לאחר שמחבלים מעזה חדרו ליישוב במסגרת מתקפת הפתע על ישראל. חדירות נוספות בוצעו ליישובים נירים, ניר עוז, ניר יצחק, סופה, מגן, בארי, כפר עזה, שדרות, חולית, שדרות, נתיבות ואופקים.

13:26 - מערך הסייבר הלאומי: אין מתקפת סייבר שקשורה למצב הנוכחי

מערך הסייבר הלאומי פרסם הודעת הבהרה לפיה לא מתקיימת מתקפת סייבר על ישראל. "בשעות האחרונות רצות שמועות אודות מתקפת סייבר על ישראל. מערך הסייבר הלאומי מבהיר כי בשלב זה אין מתקפת סייבר ספציפית הקשורה למצב הנוכחי".

מוקדי חדירת המחבלים. וואלה! NEWS
מוקדי חדירות המחבלים ליישובי ישראל/וואלה! NEWS

13:00 - נמשך המשא ומתן עם המחבלים שמתבצרים עם בני ערובה באופקים

כוחות הביטחון ממשיכים במשא ומתן עם חוליית המחבלים שמחזיקה בני ערובה בבית באופקים. לפי דיווחים, המחבלים חמושים ברימונים.

12:51 - משרד הבריאות: 545 פצועים מטופלים בבתי החולים

545 בני אדם מטופלים בבתי החולים לאחר שנפצעו מירי רקטות ובמוקדי הלחימה של המחבלים שחדרו לישראל מעזה - כך עדכן משרד הבריאות. 70 מהפצועים במצב קשה. מנכ"ל המשרד משה בר סימן טוב הנחה להגביר את הכוננות בבתי החולים ברחבי הארץ.

12:47 - ביה"ח אסותא באשדוד: 26 פצועים מטופלים, 7 במצב קשה

בית החולים אסותא באשדוד עדכן כי 26 פצועים מטופלים בבית החולים, 7 מהם במצב קשה. כל השאר במצב בינוני וקל.

12:40 - כוחות ההצלה: הכרזנו על מצב חירום 4 וגיוס מיידי של 200 לוחמי אש

נציב כבאות והצלה הכריז על גיוס כללי ומעבר למצב חירום 4, הרממה הגבוהה ביותר. פיקוד העורף אישר גיוס מידי של 200 כבאים כתומים לתגבור מחוז דרום המתמודד עם אירועים רבים בגזרתו.

12:23 - דיווח ראשוני: ניסיון פיגוע בבית אריה שבשומרון; אין נפגעים

על פי דיווח ראשוני, מחבל חוסל לאחר שניסה לבצע פיגוע ביישוב בית אריה שבשומרון - לא היו נפגעים במקום.

12:33 - מניין הנרצחים עלה ל-22. 545 פצועים לבתי החולים, בהם 70 קשה

משרד הבריאות עדכן כי 545 פצועים הובהלו לבתי החולים עקב התקיפות. ממד"א נמסר כי מתוכם, 70 נפצעו באורח קשה.

רקטה פגעה בבניין בתל אביב. 7 באוקטובר 2023. דוברות כב"ה
רקטה פגעה בבניין בתל אביב. 7 באוקטובר 2023/דוברות כב"ה
חבלנים של משטרת ישראל פועלים בשעה זו לבדיקה וניטרול של פרטי אמל"ח רבים שנתפסו על שני טנדרים ששימשו את המחבלים שחדרו לשטח מדינת ישראל. 7 באוקטובר 2023. דוברות משטרת ישראל
חבלנים של משטרת ישראל פועלים בשעה זו לבדיקה וניטרול של פרטי אמל"ח רבים שנתפסו על שני טנדרים ששימשו את המחבלים שחדרו לשטח מדינת ישראל. 7 באוקטובר 2023/דוברות משטרת ישראל
חבלנים של משטרת ישראל פועלים בשעה זו לבדיקה וניטרול של פרטי אמל"ח רבים שנתפסו על שני טנדרים ששימשו את המחבלים שחדרו לשטח מדינת ישראל. 7 באוקטובר 2023. דוברות משטרת ישראל
חבלנים של משטרת ישראל פועלים בשעה זו לבדיקה וניטרול של פרטי אמל"ח רבים שנתפסו על שני טנדרים ששימשו את המחבלים שחדרו לשטח מדינת ישראל. 7 באוקטובר 2023/דוברות משטרת ישראל

12:21 - מד"א: 20 נרצחים ישראלים מהתקיפות; צה"ל פרס כוחות מיוחדים בכבישים 3 ו-40

במד"א דיווחו על 20 אזרחים ישראלים שנהרגו מהתקיפות. בד בבד, צה"ל פרס כוחות מיוחדים בכבישים 3 ו-40 שבמרכז הארץ.

12:15 - מד"א מפנה פצועים מבתי חולים בדרום למרכז

מד"א מפנה פצועים מבתי חולים בדרום למרכז ברכבים מיוחדים.

12:15 - שבתאי: קורא לציבור להתמגן - נגיע לכולם

מפכ"ל המשטרה שבתאי: "משעות הבוקר אנחנו תחת התקפה. אנחנו מנהלים מספר זירות יחד עם כל הכוחות הנוספים. אנחנו יודעים על אזרחים שמתבצרים ונמצאים בכל מני נקודות. אני קורא לציבור - נגיע לכולם. יש לא מעט מחבלים שחוסלו, ויש לצערי גם נפעים מכוחותינו ואזרחים. אנחנו כרגע בשלב לחימה. אני קרא לציבור לגלות איפוק וסבלנות, להקשיב להנחיות פיקוד העורף. אנחנו חזקים ונעשה את מה שצריך כדי להשיב את הסדר על כנו".

תמונה מהערכת המצב בקריה. 7 באוקטובר 2023. דובר צה"ל
תמונה מהערכת המצב בקריה. 7 באוקטובר 2023/דובר צה"ל
רכב של קיבוץ נחל עוז בעזה. 7 באוקטובר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
רכב של קיבוץ נחל עוז בעזה. 7 באוקטובר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

12:13 - משא ומתן מתנהל עם חוטפי תושבי אופקים

כוחות צה"ל החלו לנהל משא ומתן מתנהל עם חוטפי תושבי אופקים

12:10 - ברזילי: 136 נפגעים פונו מתוכם 9 במצב אנוש

בבית החולים ברזילי שבאשקלון הודיעו כי נכון לשעה זו הובהלו לבית החולים 136 פצועים, בהם תשעה במצב אנוש ואחד במצב קשה.

12:03 - פיקוד העורף: בוטלו הלימודים מהדרום עד השרון וירושלים

פיקוד העורף הודיעו על ביטול הלימודים מהדרום עד השרון וירושלים. בתוך כך פרסם הנחיות לתושבי הדרום

11:53 - הדסה ווולפסון: הוכרז אירוע רב נפגעים

מבתי החולים הדסה שבירושלים ווולפסון שבחולון הכריזו על אירוע רב נפגעים. להדסה הובאו תשעה פצועים, בהם אחד במצב אנוש ושבעה במצב קשה. בוולפסון התקבלו שבעה פצועים קל.

11:52 - תושבת בארי לחדשות 12: "ראיתי שחטפו את אבי מעזה"

אלה, תושבת בארי בת 23, סיפרה לחדשות 12 על התקיפה ביישוב בארי: "ראיתי שחטפו את אבי מעזה".

הנחיות פיקוד העורף. ה-7 באוקטובר 2023. דובר צה"ל
הנחיות פיקוד העורף. ה-7 באוקטובר 2023/דובר צה"ל
מחבלים בכניסה לקיבוץ נירים. 7 באוקטובר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מחבלים בכניסה לקיבוץ נירים. 7 באוקטובר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

11:48 - דובר צה"ל: מחבלים עדיין נמצאים בשטח ישראל, צה"ל מתמקד בחילוץ חטופים מעזה

דובר צה"ל תת אלוף דניאל הגרי מסר עדכון מצב על המלחמה: "נורו 2000 רקטות. מחבלים עדיין נמצאים בשטח ישראל - ויש לא מעט מוקדם בדרום בהם נמצאים מחבלים. צה"ל מציף כעת את הדרום בכוחות ומתמקדים בחילוץ חטופים מעוטף עזה. יש גיוס מילואים נרחב בכל מערכי צה"ל"

תושבים המתגוררים בבניין שספג פגיעה ישירה מטיל שנורה מעזה, צפון תל אביב, מתפנים מביתם. 7 באוקטובר 2023.. תומר נויברג, פלאש 90
תושבים המתגוררים בבניין שספג פגיעה ישירה מטיל שנורה מעזה, צפון תל אביב, מתפנים מביתם. 7 באוקטובר 2023./פלאש 90, תומר נויברג
האמר צה"לי עולה באש, דרום הארץ. 7 באוקטובר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
האמר צה"לי עולה באש, דרום הארץ. 7 באוקטובר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
פגיעת רקטה ישירה בבניין, אשקלון. 7 באוקטובר 2023. רויטרס, צילום מסך
פגיעת רקטה ישירה בבניין, אשקלון. 7 באוקטובר 2023/צילום מסך, רויטרס

11:38 - עדויות קשות מכפר עזה; חמאס שולט על קיבוץ בארי

עדויות מכפר עזה; חמאס שולט על קיבוץ בארי

11:33 - נתניהו: "אזרחי ישראל - אנחנו במלחמה. האויב ישלם מחיר כבד"

ראש הממשלה בנימין נתניהו יצא בהצהרה לציבור "אזרחי ישראל אנחנו במלחמה. בחמאס פתחו במתקפה רצחנית, האויב ישלם מחיר שלא הכיר". הוא הוסיף: "כינסתי את ראשי מערכת הביטחון, הנחיתי קודם כל לטהר את היישובים מהמחבלים שחדרו פנימה. במקביל הוריתי לבצע גיוס מילואים נרחב, להשיב מלחמה בעוצמה ובהיקף שהאויב לא הכיר.אני קורא בינתיים לכל אזרחי ישראל להישמע בקפדניות להוראות הצבא ופיקוד העורף".

אזרחים חטופים מצולמים בשטח רצועת עזה.7 באוקטובר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
אזרחים חטופים מצולמים בשטח רצועת עזה.7 באוקטובר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

11:32 - מצרים: מזהירים מהשלכות חמורות מההסלמה הנוכחית בין ישראל לפלסטינים

בקהיר הגיבו לתקיפה הנרחבת בשטח ישראל, והזהירו מהסלמת המצב: "מזהירים מהשלכות חמורות מההסלמה הנוכחית בין ישראל לפלסטינים".

11:29 - מחבלים חדרו ליישוב עשהאל שביהודה

פיקוד העורף הודיע כי מחבלים חדרו ליישוב עשהאל שביהודה.

11:27 - מאות מחבלים חדרו לשטח ישראל

נכון לשעה זו, מאות מחבלים חדרו לשטח ישראל.

11:21 - מועצה אזורית הגליל העליון קיימה הערכת מצב ביטחונית

מועצה אזורית הגליל העליון קיימה הערכת מצב ביטחונית: "אנחנו נערכים לאפשרות של זליגת האירועים בצפון".

11:15 - עדכון מסורוקה: יותר מ-140 פצועים התקבלו בבית החולים, בהם כ-20 במצב קשה

מבית החולים סורוקה שבבאר שבע עדכנו כי יותר מ-140 פצועים התקבלו בבית החולים, בהם כ-20 במצב קשה.

11:12 - אסותא אשדוד: הוכרז אירוע רב נפגעים

מבית החולים אסותא באשדוד כי הוכרז בבית החולים על אירוע רב נפגעים.

11:10 - בכירי צה"ל מודים: "חמאס שולט כעת בכמה יישובים בדרום"

בכירים בצה"ל העריכו בשיחות סגורות כי חמאס השתלט על כמה יישובים בדרום הארץ: "יש שטח במדינת ישראל שנכבש כעת על ידי חמאס". בהם כפר עזה, בארי, ניר עוז, נירים וסופה.

11:06 - חילופי אש פרצו בכפר עזה; נמשך המרדף אחרי חמושים בנתיבות

חילופי אש פרצו בכפר עזה; נמשך המרדף אחרי חמושים בנתיבות. בתוך כך, הושגה שליטה על תחנת המשטרה שנכבשה על ידי מחבלים בשדרות.

אזרחים נרתמים לתרום דם לפצועים במלחמה, בית החולים איכילוב.7 באוקטובר 2023. ניב אהרונסון
אזרחים נרתמים לתרום דם לפצועים במלחמה, בית החולים איכילוב.7 באוקטובר 2023/ניב אהרונסון

10:51 - כוחות הביטחון חסמו צירי הגישה מהעוטף צפונה ומזרחה, חשש שמחבלים ימשיכו לעומק ישראל

כוחות הביטחון חסמו צירי הגישה מהעוטף צפונה ומזרחה, חשש במערכת הביטחון: המחבלים ימשיכו לעומק ישראל. כרגע מתנהלים 22 מוקדי לחימה שבאף אחד מהם לא הושגה שליטה. הלחימה היא גם ביישובים וגם במוצבי צה"ל

10:45 - דובר צה"ל: חיל האוויר תוקף ברצועת עזה

דובר צה"ל עדכן כי עשרות מטוסי קרב החלו לתקוף מוקדי ארגון חמאס ברצועת עזה.

10:43 - צה"ל מגייס עשרות אלפי לוחמי מילואים

צה"ל מגייס עשרות אלפי לוחמי מילואים ללחימה.

10:40 - משתתף במסיבה באורים: היה כאוס, עד עכשיו מתחבאים

דניאל שהשתתף במסיבת הטבע שהותקפה באורים סיפר לוואלה!: "היה צבע אדום והיה כאוס עם הרכבים ביציאה. אז התחלנו לשמוע יריות והתחלנו לרוץ. עד לרגע זה אנחנו מתחבאים".

10:36 - ראש מועצה אזורית שער הנגב נהרג בחילופי אש עם מחבלים

ראש מועצה אזורית שער הנגב אופיר ליבשטיין נהרג בחילופי אש עם מחבלים.

10:28 - סורוקה: מניין הפצועים בבית החולים עלה ל-130; ברזילי: 68 פצועים מטופלים במקום

בבית החולים סורוקה שבבאר שבע עלה מספר הפצועים המטופלים במקום ל-130. בברזילי עדכנו כי 68 פצועים הובהלו לטיפול במקום.

10:23 - חמאס: "חטפנו עשרות אזרחים וחיילים ישראלים"

חמאס הודיע כי חטף עשרות אזרחים וחיילים ישראלים, בהודעה שפרסם בטלגרם.

10:19 - שערי יישובים בבקעת הירדן וגבול לבנון ננעלו מחשש לחדירה

שערי יישובים בבקעת הירדן וגבול לבנון ננעלו מחשש לחדירת חמושים.

פגיעת רקטה ישירה, אשקלון. 7 באוקטובר 2023. יותם רונן
פגיעת רקטה ישירה, אשקלון. 7 באוקטובר 2023/יותם רונן

10:18 - מנהיג חמאס הנייה: "אנחנו מנהלים קרב היסטורי על אל-אקצא"

מנהיג חמאס איסמעיל הנייה יצא בהצהרה על התקיפות: "אנחנו מנהלים קרב היסטורי של כבוד והתנגדות להגנה על אל-אקצא תחת הכותרת אל-אקצא, המקומות הקדושים שלנו והאסירים שלנו".

10:13 - סורוקה: 80 פצועים הובהלו לבית החולים

בבית החולים סורוקה שבאשקלון דיווחו על כ-80 פצועים שהובהלו לטיפול רפואי. הפצועים מטופלים במחלקות השונות במקום.

10:04 - גלנט: "חמאס עשה טעות חמורה. חיילי צה"ל נלחמים בכל נקודות החדירה כנגד האויב"

שר הביטחון יואב גלנט הגיב לתקיפת חמאס בהצהרה לציבור: "חמאס עשה טעות חמורה הבוקר ופתח במלחמה כנגד מדינת ישראל. חיילי צה"ל נלחמים בכל נקודות החדירה כנגד האויב. מדינת ישראל תנצח במלחמה הזו"

10:02 - 21 פצועים הועברו לקפלן, בהם 2 קשה; בשיבא פתחו במבצע להתרמת דם

הבית החולים קפלן שברחובות דיווחו על 21 פצועים שמטופלים במקום, בהם שניים במצב קשה שהועברו לחדר ניתוח. בתל השומר הודיעו כי פתחו במבצע להתרמת דם עקב המצב הביטחוני.

9:56 - חמושים פתחו באש על חוגגים במסיבה באורים

חמושים פתחו באש על בליינים במסיבת טבע סמוך לאורים. אחד הנוכחים במסיבה סיפר לוואלה!: "רצנו חכל הכיוונים, אנשים לא ידעו מה לעשות. יש לנו חברים שעדיין בשטח ולא יודעים איפה הם". דווח על נעדרים במקום.

9:53 - רקטה נפלה בירושלים; אין נפגעים

רקטה נפלה על מבנים בירושלים

9:45 - נשיאת האיחוד האירופי: "מגנים את ההתקפות על ישראל"

נשיאת הפרלמנט האירופי, רוברטה מצולה, גינתה בחריפות את התקיפה: "אני מזועזעת מההתקפות על ישראל. אנו מגנים את הטרור והאלימות נגד חפים מפשע", כתבה ב-X. "המחשבות שלי עם כל אלו שתחת אש, כל צוותי החירום ואלו המתגוננים מפני ההתקפות האכזריות הללו. הטרור לעולם לא ינצח", הוסיפה.

9:53 - נתניהו יוועד עם לפיד ב-16:00

ראש הממשלה בנימין נתניה וראש האופוזיציה יאיר לפיד יערכו הערכת מצב ב-16:00, בתום כינוס הקבינט המדיני ביטחוני ולפני ישיבת הממשלה.

9:47 - לשכת נתניהו: הממשלה תתכנס ב-17:00

מלשכת נתניהו נמסר כי הממשלה תכנס לפגישה ב-17:00, לאחר הערכות מצב וכינוס הקבינט הביטחוני בשעות הצהריים.

מחבלים נכנסים לשטח ישראל באמצעות אופנועים. 7 באוקטובר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מחבלים נכנסים לשטח ישראל באמצעות אופנועים. 7 באוקטובר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

9:45 - מפלגות האופוזיציה: נותנים גיבוי מלא למערכת הביטחון

מפלגות האופוזיציה יצאו בהודעת גיבוי משותפת לכוחות הביטחון: "כולנו מאוחדים אל מול הטרור וצריך להכות בו ביד קשה ונחושה. חמאס וכל ארגון טרור אחר שישתף איתו פעולה, בדרום או במרחבים אחרים צריכים לשלם מחיר כבד על המתקפה הזו".

9:41 - מחבלים לבושים מדי צה"ל פתחו בירי לעבר חיילי צה"ל בעוטף

מחבלים לבושים מדי צה"ל פתחו בירי לעבר חיילי צה"ל סמוך ליישובי העוטף.

9:33 - ניסיונות לחלץ בני ערובה מבתים בדרום

כוחות הביטחון החלו בניסיונות חילוץ של אזרחים שנחטפו על ידי מחבלים בבתים בדרום הארץ.

מחבלים מסתובבים ברחובות יישובי הדרום.  7 באוקטובר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מחבלים מסתובבים ברחובות יישובי הדרום. 7 באוקטובר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

9:24 - חמאס: חטפנו 5 חיילים לרצועת עזה

חמאס הודיע כי חטף 5 חיילים לשטח רצועת עזה.

9:20 - אופקים: מחבלים התבצרו עם חטופים בבתים; חמושים גם בנתיבות

מחבלים התבצרו עם חטופים בבתים ביישוב אופקים. חמושים נראו גם בנתיבות.

9:17 - קרבות ירי באשכול; דיווח על נפגעים

קרבות ירי פרצו ביישובי אשכול. במקום דווח על כמה אזרחים שנפגעו מהאש. תושבת אורים דיווחה לוואלה!: "המחבלים הגיעו עד לאזור התחנה באורים, חלק על טנדר וחלק על אופנועים, וירו לכל עבר. יש יש שני רכבים מחוררים מירי. התרכזנו בתחנת הדלק מאורים".

רכב נפגע מרקטה, כפר אביב. 7 באוקטובר 2023. ניב אהרונסון
רכב נפגע מרקטה, כפר אביב. 7 באוקטובר 2023/ניב אהרונסון
רכב נפגע מרקטה, כפר אביב. 7 באוקטובר 2023. ניב אהרונסון
רכב נפגע מרקטה, כפר אביב. 7 באוקטובר 2023/ניב אהרונסון

9:10 - נתניהו יכנס את הקבינט המדיני ביטחוני

מלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיעו כי הקבינט המדיני ביטחוני ייתכנס ב-13:30, בעקבות הערכת מצב מורחבת שתתקיים בשעה הקרובה.

8:59 - אזקעות הופעלו בירושלים וכרכור

אזקעות הופעלו בירושלים וכרכור.

8:55 - הנהגת חמאס: "החל מבצע על הגנת אל-אקצא; קוראים לאחינו בגדה להצטרף"

סגן מנהיג חמאס, סאלח אל-עארורי, אמר כי "החל מבצע נרחב במטרה להגן על אל-אקצא ולשחרר את האסירים". לדבריו, "על כולנו להילחם בקרב הזה, במיוחד לוחמי ההתנגדות בגדה המערבית".

8:48 - חמושים חדרו לתחנת משטרה בשדרות

חמושים חדרו לתחנת משטרה בשדרות, במקום מתנהל ירי בין המחבלים לשוטרי התחנה.

8:47 - כוח קפלן: לא נקיים את ההפגנה הערב

מארגני המחאה נגד המהפכה המשפטית נמסר כי לא יקיימו את ההפגנות שתוכננו הערב עקב המצב הביטחוני. בתוך כך, בארגון אחים לנשק קראו להתייצבות למילואים: "אחים לנשק קוראים לכל מי שנדרש להתייצב להגנת ישראל ללא היסוס ומיד. כרגע הדבר החשוב ביותר זה בטחון אזרחי המדינה".

פגיעת רקטה בבניין, תל אביב.  7 באוקטובר 2023. גדעון מרקוביץ', TPS
פגיעת רקטה בבניין, תל אביב. 7 באוקטובר 2023/TPS, גדעון מרקוביץ'
האמר צה"לי עולה באש, דרום הארץ. 7 באוקטובר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
האמר צה"לי עולה באש, דרום הארץ. 7 באוקטובר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הפלסטינים מציגים בעזה גיפ האמר של צהל, רצועת עזה. 7 באוקטובר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הפלסטינים מציגים בעזה גיפ האמר של צהל, רצועת עזה. 7 באוקטובר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

8:43 - חמאס: חטפנו חייל לשטח הרצועה

חמאס טען כי חטף חייל לשטח רצועת עזה

פגיעת רקטה ישירה בבניין, אשקלון. 7 באוקטובר 2023. רויטרס, צילום מסך
פגיעת רקטה ישירה בבניין, אשקלון. 7 באוקטובר 2023/צילום מסך, רויטרס

8:35 - שני פצועים קל מפגיעה בתל אביב

שני גברים נפצעו קל מפגיעת רקטה בתל אביב. צוות מד"א שהוזעק למקום פינה אותו לבית החולים איכילוב שבעיר.

מחבל שרוע על הרצפה לאחר שנוטרל, דרום הארץ. 7 באוקטובר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מחבל שרוע על הרצפה לאחר שנוטרל, דרום הארץ. 7 באוקטובר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

8:31 - חדרי הביטחון נפתחו בנתב"ג; טיסת נתניהו לצ'כיה בוטלה

בנתמל התעופה בן גוריון, שנכון לשעה זו ממשיך בפעילותו, פתחו את חדרי הביטחון. בתוך כך, טיסתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לצ'כיה, שתוכננה למחר, בוטלה.

8:33 - צה"ל תקף מתחמי שיגור ומפקדות חמאס ברצועת עזה

צה"ל החל לתקוף מתחמי שיגור ומפקדות של חמאס והג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני ברצועת עזה.

8:30 - המשטרה הצבאית חסמה כבישים בדרום

חיילי משטרה צבאית החלו לסגור כבישים לתנועה בנגב המערבי, ולסייר בישובי הדרום.

חייל מפטרל, דרום הארץ. 7 באוקטובר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
חייל מפטרל, דרום הארץ. 7 באוקטובר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

8:21 - צה"ל תוקף ברצועת עזה

שעתיים אחרי תחילת המתקפה הנרחבת, צה"ל תוקף ברצועת עזה.

8:20 - חשש להרוגים בתחנת אוטובוס; קרבות ירי בדרום

מחבלים פתחו בירי לעבר אזרחים ביישובי הדרום; חשש להרוגים סמוך לתחנת אוטובוס.

8:16 - כוחות מילואים מאיישים מערכות כיפת ברזל

על רקע מטרחי הרקטות הכבדים בכל הארץ, כוחות מילואים הוקפצו לאייש מערכות כיפת ברזל

08:15 - אזקעות נשמעו בירושלים וסביבתה

אזקעות ירי רקטות נשמעו בירושלים וסביבתה.

8:08 - טנקים מסיירים לאורך הגבול מחשש לחטיפת אזרחים ישראלים

טנקים של צה"ל פתחו בסיורים לאורך הגבול מחשש לחטיפת אזרחים ישראלים.

08:07 - צה"ל הכריז על מצב כוננות מלחמה והחל לגייס מילואים

צה"ל הכריז על מצב כוננות מלחמה. בשעה זו, מקיימים ראשי מערכת הביטחון הערכת מצב ומאשרים תוכניות להמשך פעילות צה"ל, תוך גיוס כוחות מילואים.

07:55 - הרוגה ו-16 פצועים מנפילות רקטה, 2 במצב קשה

מד"א דיווחו כי 16 אנשים נפגעו מרקטות ברחבי הארץ. בהם, 2 במצב קשה, 6 בינוני ו-17 קל. מותה של בת ה-70, שנפצעה אנוש בכפר אביב, נקבע במקום.

07:57 - מוחמד דף: "האויב חילל את אל-אקצא, הזהרנו אותו"

ראש הזרוע הצבאית של חמאס מוחמד דף לקח אחריות על מתקפה הנרחבת מרצועת עזה על ישראל: "האויב חילל את אל-אקצא, הזהרנו אותו". דף טען כי מהרצועה נורו יותר מ-5,000 רקטות בתוך כעשרים דקות.

פגיעה ישירה של רקטה בבית, אשקלון. 7 באוקטובר 2023. אבי רוקח
פגיעה ישירה של רקטה בבית, אשקלון. 7 באוקטובר 2023/אבי רוקח

7:50 - חילופי ירי בין חמושים לכוחות הביטחון סמוך לאשקלון

חילופי ירי פרצו בין חמושים שחדרו לארץ לכוחות הביטחון ביישוב סמוך לאשקלון.

7:42 - נתניהו בדרך לקרייה

ראש הממשלה בנימין נתניהו יצא בדרכו כעת לקריה ויצטרף לגלנט בהערכת מצב ביטחונית בהשתתפות כל ראשי מערכת הביטחון.

7:36 - רקטות פגעו במרכז תל אביב

רקטות פגעו במרכז מוקדים בגוש דן, בהם במבנה וגן ציבורי בצפון תל אביב.

פגיעה ישירה של רקטה בבניין. 7 באוקטובר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
פגיעה ישירה של רקטה בבניין. 7 באוקטובר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
ספר תהילים נמצא שרוף במיקום פגיעת הרקטה. 7 באוקטובר 2023. אבי רוקח
ספר תהילים נמצא שרוף במיקום פגיעת הרקטה. 7 באוקטובר 2023/אבי רוקח

7:32 - מחבלים מרצועת עזה חדרו לשטח הארץ

מחבלים מרצועת עזה חדרו לשטח הארץ, דיווחים על עשרות מחבלים חמושים שמסתובבים בשדרות ווהחלו לירות ביישובי העוטף.

7:18 - מטוסי קרב הוזנקו בדרום

צה"ל הזניק מטוסי קרב לפעול באזור רצועת עזה. בתוך כך, דווח על ירי מקלעים מהרצועה לכיוון היישובים הסמוכים.

07:12 - דיווחים על ניסיונות חדירה של מחבלים; בעוטף הורו להיסגר בבתים

הרשויות המקומיות בעוטף עזה דיווחו על ניסיונות חדירה של מחבלים לשטח הארץ, והורו לתושבים המקומיים להסתגר בבתיהם עד להודעה חדשה.

7:06 - בת 70 במצב אנוש מפגיעת רקטה במועצה אזורית גדרות; גבר לכוד במקום

אישה כבת 70 נפצעה אנוש מפגיעת רקטה במועצה אזורית גדרות. במקום גבר שנלכד אנוש תחת ההריסות. צוות מד"א שהוזעק למקום מעניק לשניים טיפול ראשוני.

דיווח על חדירה לישראל על ידי מצנח רחיפה. 7 בספטמבר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
דיווח על חדירה לישראל על ידי מצנח רחיפה. 7 בספטמבר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מטחי רקטות מרצועת עזה אל שטח ישראל, 7 באוקטובר 2023. רויטרס
מטחי רקטות מרצועת עזה אל שטח ישראל, 7 באוקטובר 2023/רויטרס
רקטה פגעה בבניין באשקלון.. איציק עטר, אתר רשמי
רקטה פגעה בבניין באשקלון./אתר רשמי, איציק עטר

7:05 - גלנט בדרכו לתדרוך ביטחוני בקרייה

שר הביטחון יואב גלנט יצא בדרכו בבסיס הקרייה שבתל אביב, שם יקיים הערכת מצב עם בכירי מערכת הביטחון.

7:01 - בוטלו הלימודים בעוטף

משרד החינוך בעוטף עזה הודיע הבוקר על ביטול הלימודים עד להודעה חדשה בעקבות מטח הטילים

06:58 - בן 20 נפגע בינוני מרסיסים ביבנה

צעיר כבן 20 נפצע הבוקר (שבת) באורח בינוני מפגיעת רסיסים ביבנה. צוות מד"א העניק לו טיפול רפואי וימשיך לעדכן במצבו

6:56 - מטוסי קרב נצפו מעל הרצועה

6:49 - מטח רקטות אל עבר העוטף

מטח נוסף של רטקות נורה כעת אל עבר עוטף עזה

6:48 - מקלטים נפתחו בדרום

6:47 - רקטה פגעה בבניין באשקלון

על פי דיווח ראשוני, רקטה פגעה בבניין מגורים בעיר באשקלון. עוד דווח על שני נפגעים באירוע

רקטה פגעה בבניין באשקלון.. איציק עטר, אתר רשמי
בניין באשקלון שנפגע מרקטה לפי דיווח ראשוני/אתר רשמי, איציק עטר

6:35 - אזעקות רבות נשמעות בתל אביב

רבים מדווחים על שמיעת יירוטים בעיר ללא קולות אזעקה

6:31 - אזעקה נשמעה בראשון לציון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully