וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד מוכן להקמת ממשלת חירום לניהול המלחמה עם נתניהו. גנץ נוטה להצטרף

עודכן לאחרונה: 8.10.2023 / 8:58

נתניהו הציע ללפיד וגנץ להצטרף לממשלת חירום בדמות הממשלה בתקופת מלחמת ששת הימים. ביש עתיד דרשו את הוצאת בן גביר וסמוטריץ' מהממשלה, גנץ שקל הצטרפות ללא שינוי ההרכב, אך בין לפיד לגנץ לא הושגו הסכמות

לפיד לנתניהו: מוכן להקים ממשלת חירום לניהול המלחמה. 07.10.2023/דוברות "יש עתיד"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום עם ראש האופוזיציה יאיר לפיד ויור המחנה הממלכתי בני גנץ לפגישות עדכון ביטחוני שעסקו גם באפשרות להקמת ממשלת חירום לניהול המערכה הצבאית. בהמשך הערב לפיד וגנץ נפגשו כדי לתאם עמדות להמשך אך לא הושגה בין השניים הסכמה על תנאי הכניסה לממשלה.

ביש עתיד דורשים לעשות שינוי בהרכב הממשלה ואת פיטוריו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר; במחנה הממלכתי שוקלים הצטרפות לממשלת חירום זמנית ללא שינוי בהרכב הממשלה, בכפוף להקמת מנגנון קבלת החלטות שיהיה מעל הקבינט המדיני ביטחוני.

בליכוד - מציעים ללפיד וגנץ להצטרף לממשלת אחדות רחבה במודל של מלחמת ששת הימים אז מנחם בגין הצטרף לממשלת לוי אשכול כשר בלי תיק. נתניהו לא מעונין לעשות שינויים בהרכב הממשלה אלא רק להרחיב את בסיס הלגיטימציה שלה למערכה צבאית נרחבת.

יאיר לפיד  נואם בכנס הצדק החברתי, צוותא, תל אביב. 10 בספטמבר 2023. יותם רונן
בהרכב הקיצוני של הקבינט הנוכחי אי אפשר לנהל מלחמה. יאיר לפיד/יותם רונן

לפיד הציע לנתניהו להקים ממשלת חירום מקצועית לניהול הלחימה - אך מציב את שינוי הרכב הממשלה כתנאי מוקדם, ודורש את הוצאתם של בן גביר וסמוטריץ מקבלת ההחלטות ולהחליפם בפורום קטן ומקצועי שינהל את המערכה במקומם.

גנץ שוקל בחיוב את האפשרות של כניסה לממשלת חירום לתקופת המלחמה ללא תנאים מוקדמים, אך באופן שיאפשר "שותפות והשפעה מהותית" על קבלת ההחלטות.

"נפגשתי עכשיו עם ראש הממשלה נתניהו והודעתי לו שבמצב החירום הנוכחי אני נכון לשים בצד את כל המחלוקות ולהקים איתו יחד ממשלת חירום מקצועית, מצומצמת, שתנהל את המערכה הקשה, המורכבת והממושכת העומדת בפנינו", אמר לפיד. זו הפעם הראשונה בשנים האחרונות שלפיד מביע נכונות להיכנס לממשלה בראשות נתניהו.

"אני לא אעסוק עכשיו בשאלה מי אשם, או למה הופתענו", המשיך. "זה לא הזמן, זה לא המקום, אנחנו נעמוד מאוחדים מול אויבינו".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
ישיבת ממשלה. דוברות ליכוד, אתר רשמי
ישיבת הממשלה בקריה. הערב/אתר רשמי, דוברות ליכוד

לפיד המשיך ואמר כי מדינת ישראל במלחמה. "המלחמה לא תהיה מלחמה קלה והיא לא תהיה מלחמה קצרה", הבהיר. "יש לה השלכות אסטרטגיות שלא ראינו כמותן הרבה מאוד שנים. יש סיכון גדול שהיא תהפוך למלחמה רב זירתית".

"נתניהו יודע שבהרכב הקיצוני והלא מתפקד של הקבינט הנוכחי, אי אפשר לנהל מלחמה", תקף. "מדינת ישראל צריכה שיוביל אותה דרג מדיני מקצועי, מנוסה ואחראי. אין לי ספק שגם שר הבטחון לשעבר בני גנץ יצטרף לממשלה כזו".

לפיד טען כי רק הקמת ממשלת חירום מקצועית תבהיר לאוייבינו שרוב מוחלט של אזרחי ישראל מתייצבים מאחורי צה"ל ומערכת הביטחון. "הממשלה הזו תבהיר לעולם, בזירה הבינלאומית, שעם ישראל מתאחד ומתייצב יחד מול האיום", אמר. "מדינת ישראל ספגה היום מהלומה קשה. כולנו כואבים, כולנו זועמים. אלא שמדינות ומלחמות לא מנהלים בכאב ובזעם, אלא בקור רוח, ומתוך הבנה אסטרטגית. צריך לשים עכשיו את הפוליטיקה בצד, לטובת ממשלת חירום שתנהל את המערכה הזו בנחישות, ולא תעסוק בשום דבר אחר עד לנצחון המלא על אויבינו".

בנוסף ללפיד, גם יו"ר המחנה הממלכתי ושר הביטחון לשעבר, בני גנץ, נפגש עם ראש הממשלה ובשיחה הועלתה האפשרות להקמת ממשלת חירום. גנץ הבהיר לנתניהו כי לממשלה יהיה גיבוי מלא לכל פעולה ביטחונית אחראית ונחושה. שר הביטחון לשעבר שוקל את הכניסה לממשלת החירום בחיוב, לתקופת המלחמה עם התמקדות רק באתגרים הביטחוניים, באופן שיאפשר שותפות והשפעה מהותית על קבלת ההחלטות בפורומים הרלוונטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully