וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: פועלים לביצור זירות כדי למנוע הצטרפות צדדים נוספים ללחימה

עודכן לאחרונה: 7.10.2023 / 18:14

בפתח ישיבת הקבינט מדיני-ביטחוני הזהיר ראש הממשלה את האויב מפני פתיחת חזיתות נוספות מול ישראל: "שאיש לא יטעה ויעשה את הטעות להצטרף למלחמה הזו"

בווידאו: ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גלנט מצהירים שישראל במלחמה, המפכ"ל מתייחס לאירועים/צילום: לע"מ, דו"צ ודוברות משטרת ישראל

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (שבת) כי במערכת הביטחון פועלים לבצר זירות נוספת פרט לרצועת עזה, וזאת כדי למנוע הצטרפות של צדדים נוספים ללחימה נגד ישראל. בדבריו הזהיר את האויב שלא "יעשה את הטעות להצטרף למלחמה הזו". את הדברים אמר בפתח ישיבת הקבינט הביטחוני-מדיני, שהחלה בשעות הצהריים, שעות לאחר תחילת מתקפת הפתע של חמאס נגד ישראל.

"מהבוקר מדינת ישראל נמצאת במלחמה", אמר נתניהו בפתח הישיבה. "היעד הראשון שלנו הוא קודם כל לטהר את השטח מכוחות האויב שחדרו פנימה ולהשיב את הביטחון והשקט ליישובים שהותקפו.

"היעד השני, במקביל, הוא לגבות מחיר עצום מהאויב, גם ברצועת עזה. היעד השלישי הוא לבצר זירות אחרות כדי שאיש לא יטעה ויעשה את הטעות להצטרף למלחמה הזו.

עוד אמר כי "אנחנו במלחמה, במלחמה צריך לשמור על קור רוח. אני קורא לכל אזרחי ישראל להתאחד, כדי להשיג את היעד העליון שלנו - ניצחון במלחמה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני. 7 באוקטובר 2023. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
ישיבת הקבינט, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח
ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני. 7 באוקטובר 2023. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
ישיבת הקבינט, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

בתוך כך עדכן בכיר ישראלי כי נתניהו צפוי לשוחח בקרוב עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. מוקדם יותר אמר שר ההגנה של ארצות הברית, לויד אוסטין, כי הפנטגון יבטיח שלישראל "יש מה שהיא צריכה כדי להגן על עצמה".

נשיא המדינה יצחק הרצוג קרא למדינות בעולם לתמוך בישראל בלחימתה נגד חמאס ובעלי בריתו. "אני קורא למשפחת העמים - המלחמה הזו שמתנהלת נגדנו מסמנת קו בחול", כתב באנגלית ב-X. "עכשיו הזמן לגינוי ברור וחד משמעי של חמאס, בעלי בריתו ותומכיו באיראן. זה הזמן לעמוד איתן עם ישראל ולתמוך במאבקה הצודק והמוסרי מול אויב מתועב.

"היום ראינו את פרצופו האמיתי של חמאס. צבא טרור שמטרתו היחידה היא רצח בדם קר של גברים, נשים וילדים חפים מפשע. בתמיכתם ובהכוונתם של מפקדיהם ושולחיהם באיראן, הם ביצעו מתקפה מתועבת ללא התגרות נגד המדינה היהודית ביום חג יהודי קדוש. אזרחים חפים מפשע נטבחו ונפצעו, ורבים מהם עדיין תחת התקפה. מדינת ישראל תנקוט בכל האמצעים הנדרשים על מנת לסלק את הסכנה הברורה והמיידית הזו לאזרחינו. ישראל תתגבר על כל האתגרים".

נשיא המדינה יצחק הרצוג בטקס האזכרה הממלכתי לציון 50 שנים למלחמת יום הכיפורים, היכל הזיכרון, הר הרצל, ירושלים. 26 בספטמבר 2023. עמוס בן גרשום/לע"ם, עיבוד תמונה
"עכשיו הזמן לגינוי ברור וחד משמעי של חמאס". הרצוג/עיבוד תמונה, עמוס בן גרשום/לע"ם

הבוקר, פתח ארגון חמאס בעזה במתקפת פתע על ישראל הכוללת ירי מתמשך של אלפי רקטות לדרום ולמרכז וכן חדירות של מאות פלסטינים ומחבלים מרצועת עזה ליישובים באזור הדרום. לפי שעה דווח על כ-100 הרוגים, ויותר מ-1,000 פצועים שמטופלים בבתי החולים. גורמים בצה"ל אמרו כי חמאס מחזיק בכמה יישובים בעוטף עזה. לפי דיווחים, ישנם חטופים ישראלים שהועברו לשטח עזה.

לכל העדכונים על המלחמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully