וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן על פתיחת חזית נוספת: "מזהיר את כל הגורמים ששוקלים לנצל את המצב"

עודכן לאחרונה: 7.10.2023 / 19:40

לאחר השיחה עם נתניהו, שבה הביע תמיכה בישראל, הנשיא האמריקני שלח אזהרה לכל "הגורמים שעוינים את ישראל", והבהיר: "התמיכה של ארה"ב בביטחון ישראל היא איתנה ובלתי מתפשרת". רה"מ אמר בשיחה: "תידרש מערכה עוצמתית ממושכת". מועצת הביטחון של האו"ם תתכנס מחר

בווידאו: מחבלים חדרו מעזה לשטח ישראל וירי כבד מהדרום ועד מרכז הארץ/צילום: יותם רונן, אבי רוקח, ניב אהרונסון, רויטרס ותיעוד ברשתות חברתיות על פי סעיף 27 א' לחוק זכוית היוצרים

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שוחח היום (שבת) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות המתקפה הרצחנית של חמאס, והדגיש כי ארצות הברית "עומדת לצדה של ישראל ותומכת באופן מלא בזכותה של ישראל להגן על עצמה". הנשיא ביידן הוסיף והתייחס לפתיחת חזית נוספת: "מזהיר את כל הגורמים ששוקלים לנצל את המצב ולתקוף את ישראל".ראש הממשלה הודה לנשיא על "תמיכתו הבלתי-מסויגת" והבהיר כי "תידרש מערכה עוצמתית ממושכת שבה ישראל תנצח".

בנוסף לביידן, בכירים אחרים בממשל האמריקני הביעו את תמיכתם בישראל. שר ההגנה לויד אוסטין אמר כי הפנטגון "יפעל כדי להבטיח שלישראל יש את מה שצריך כדי להגן על עצמה". במקביל, היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סליבאן שוחח עם עמיתו ראש המל"ל צחי הנגבי.

במקביל, מלשכת נתניהו נמסר כי הוא שוחח במהלך היום עם נשיא צרפת עמנואל מקרון ועם ראש ממשלת הולנד מארק רוטה, ונמסר כי שני המנהיגים הביעו תמיכה מלאה בזכותה של ישראל להגן על עצמה.

בעקבות האירועים בעזה, מועצת הביטחון של האו"ם תתכנס מחר בשעה 22:00 לפי שעון ישראל, ותקיים דיון סגור.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח פגישתו עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, במלון Intercontinental בניו יורק.. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
ביידן ונתניהו בפגישה בשולי עצרת האו"ם, בחודש שעבר/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, חיזק את מדינת ישראל והעביר את הביקורת שלו כלפי הנשיא הנוכחי, ג'ו ביידן: "לישראל יש את הזכות להגן על עצמה באמצעות כוח רב. הבאנו שלום למזרח התיכון באמצעות הסכמי אברהם רק כדי לראות את ממשל ביידן הורס את זה הרבה יותר מהר משחשבנו". שר החוץ האמריקני, אנתוני בלינקן, שוחח בטלפון עם הנשיא הרצוג על האירועים בעזה.

עוד בוואלה!

ארה"ב ואירופה גינו את המתקפה של חמאס, איראן בירכה: "אתכם עד שחרור פלסטין"

לכתבה המלאה
נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ באירוע קמפיין בסאמרוויל, קרוליינה הדרומית, ארה"ב, 25 בספטמבר 2023. רויטרס
טראמפ חיזק את הפעילות הישראלית בעזה/רויטרס

הבוקר, חמאס פתח במתקפת פתע על ישראל שכוללת ירי מתמשך של אלפי רקטות לדרום ולמרכז וכן חדירות של מאות פלסטינים ומחבלים מרצועת עזה ליישובים באזור הדרום. לפחות 100 בני אדם נרצחו, ומשרד הבריאות עדכן כי יותר מ-1,000 פצועים מטופלים בבתי החולים. גורמים בצה"ל אמרו כי חמאס מחזיק בכמה יישובים בעוטף עזה. לפי דיווחים, ישנם חטופים ישראלים שהועברו לשטח עזה. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "אנחנו במלחמה".

לכל העדכונים על המלחמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully