וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפני הרכב של שלושה שופטים: משפט האונס הקבוצתי בקפריסין נפתח היום

עודכן לאחרונה: 6.10.2023 / 3:00

חמשת הנאשמים, חאלד ח'טיב, יוסף סרחאן, סעיד מנאע, מוחמד אמיראת ולוטפי כרים, בני 20-19 מהישוב מג'ד אל-כרום שבצפון - יצטרכו להשיב לאישומים החמורים נגדם. התביעה הכללית מייחסת להם עבירות אינוס, עבירות מין חמורות וכן חטיפה, אם יורשעו - צפויים לעונשי מאסר ארוכים

בווידאו: ניר יסלוביץ', עורך דינם של הנערים החשודים באונס בקפריסין: "אעשה כל שניתן כדי להגיע לשחרור מוקדם"/מערכת וואלה!

משפט האונס הקבוצתי בקפריסין נפתח הבוקר (חמישי) בבית המשפט המחוזי של פמגוסטה בעיירה פראלימני. חמשת הנאשמים, חאלד ח'טיב, יוסף סרחאן, סעיד מנאע, מוחמד אמיראת ולוטפי כרים - חברים בני 20-19 מהישוב מג'ד אל-כרום שבצפון, נעצרו ב-3 בספטמבר, לאחר שתיירת בריטית בת 20 התלוננה כי נאנסה על ידם באלימות. חשוד שישי שוחרר ומיד שב ארצה.

החמישה היו אמורים להשיב היום באופן רשמי לאישומים החמורים נגדם. התביעה הכללית של קפריסין מייחסת להם עבירות אינוס, עבירות מין חמורות נוספות וכן חטיפה, על רקע כליאתה לכאורה של הצעירה בחדר בעת שהותקפה. אלא ששלשום הגישו הסנגורים לביהמ"ש בקשה לחייב את התובע הכללי להגיש את תוצאות הדנ"א וראיות נוספות המצויות בתיק, כמו טביעות אצבעות, צילומים שונים, תמלילי חקירות ועוד, שההגנה טרם ראתה. היום, בית המשפט חיייב את התובע להגיש עד מחר את תוצאות הבדיקה ואף קבע שבמקביל לתשובה לאישומים הצפוייה עכשיו בדיון הבא שנקבע לעוד כשבוע וחצי, שוב ידון בית המשפט בעתירתם לשחרר נאשמים ממעצר בכפוף לתוצאות הבדיקה.

המשפט יתקיים בפני הרכב של שלושה שופטים - אם יורשעו צפויים הישראלים לעונשי מאסר ארוכים. העונש המקסימלי על אונס בקפריסין הינו מאסר עולם. באמצעות עורך הדין הישראלי-קפריסאי, יניב הברי (יאניס הבריס), ושותפו עו"ד דוד רוזן וכן עורך הדין ניר יסלוביץ יחד עם שותפיהם המקומיים, הם הכחישו עד כה את המיוחס להם. יסלוביץ אף טוען לכשלים של ממש בחקירה, הוא ושותפו הקפריסאי עו"ד פאריס לואיזו טוענים כי "התיק מחורר כגבינה שוויצרית".

בית משפט במחוז פמגוסטה בקפריסין בו התנהל משפטה של הצעירה הבריטית, 15 באוקטובר 2019. יואב איתיאל
בית משפט במחוז פמגוסטה בקפריסין בו התנהל משפטה של הצעירה הבריטית, 15 באוקטובר 2019/יואב איתיאל
עו"ד ניר יסלוביץ. רונית ינון,
עו"ד ניר יסלוביץ/רונית ינון
מייקל פולק, עורך דינה של הצעירה הבריטית המואשמת בתלונת שווא על האונס הקבוצתי בקפריסין, נכנס לדיון בעיניינה בבית המשפט בלרנקה. ה-17 לאוקטובר 2019. יואב איתיאל
מייקל פולק, עורך דינה של הצעירה הבריטית המואשמת בתלונת שווא על האונס הקבוצתי בקפריסין, נכנס לדיון בעיניינה בבית המשפט בלרנקה. ה-17 לאוקטובר 2019/יואב איתיאל

הוריהם של הצעירים, המלווים את המשפט ומגיעים לדיונים כדי לתמוך בהם, מוכנים להעמיד ערבויות של עשרות אלפי אירו כדי להבטיח את התייצבותם לדיונים אם ישוחררו לדירות באי שכבר שכרו עבורם - אולם עד כה בית המשפט נעתר דווקא לפרקליטות. זאת הביעה חשש להימלטותם של הנאשמים הישראלים אל מחוץ לאי או אף לשטחי צפון קפריסין - הנתונים לשליטה טורקית ומצויים כקילומטר מבית המשפט, וכן להשפעה על עדים. הסנגורים צפויים לחזור ולבקש את השחרור בתנאים.

במקביל, ארגון "צדק בחו"ל" באמצעות עורך הדין הבריטי מייקל פולק, שסייע לצעירה בריטית לפני ארבע שנים כשהתלוננה על אירוע דומה, מסייע גם לצעירה בתיק האונס החדש באיה נאפה, בעקבות בקשה ממשפחתה.

עו"ד יאניס הבריס. צילום: יח"צ, מערכת וואלה!
עו"ד יאניס הבריס/מערכת וואלה!, צילום: יח"צ
רכב משטרה בקפריסין. IAKOVOS HATZISTAVROU/AFP, GettyImages
רכב משטרה בקפריסין/GettyImages, IAKOVOS HATZISTAVROU/AFP

בדיונים הקודמים שהתקיימו בחודש ספטמבר שמע כבר בית משפט תקציר של הראיות מהפרקליטות שטוענת כי מדובר לכאורה באונס קבוצתי אלים ומחריד וכן ממספר אנשי צוות המלון שהיו עדים למצבה הנפשי הקשה של הצעירה מיד לאחריו.

פולק, אמר היום כי "היא נחושה לוודא שהצדק ייעשה. בדיון האחרון שמע בית המשפט עדויות מחרידות לאונס קבוצתי אלים" והוסיף כי "הגברת הצעירה תיתן עדות בדיון עתידי שאנו מקווים שיתקיים בקרוב". הוא ביקש להזכיר כי גם במקרה זה משפחתה של הצעירה מגייסת כספים כדי לספק לה תמיכה וכי "כל התרומות שנעשו באתר זוכות להערכה רבה בתקופה קשה זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully