וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

20 סנאטורים לביידן: הסכם עם סעודיה חייב לכלול ויתורים משמעותיים לפלסטינים

במכתב עליו חתמו, 20 סנאטורים דמוקרטים הבהירו כי יידרשו "צעדים משמעותיים, ברורים וניתנים לאכיפה שמשיגים את שימור האפשרות להגעה לפתרון שתי מדינות". בכירים בממשל: הנשיא יהיה מעוניין ברוב גדול של תמיכה - כדי לא ליצור את הרושם לפיצול במפלגתו בשנת בחירות

בוידאו: ביידן: מקדמים נורמליזציה עם מדינות ערב במקביל לשלום עם הפלסטינים/רויטרס

20 סנאטורים דמוקרטים שלחו היום (רביעי) מכתב לנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ובו הדגישו כי הסכם נורמליזציה בין ישראל לבין סעודיה יהיה חייב לכלול ויתורים "משמעותיים וניתנים לאכיפה" מצד ישראל כלפי הפלסטינים בגדה המערבית, כך לפי עותק של המכתב.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ויורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן, 15 ביולי 2022. רויטרס
ביידן ויורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן בריאד, בשנה שעברה/רויטרס

למה זה חשוב:

  • אם הבית הלבן יצליח להשיג עסקת חבילה עם סעודיה ועם ישראל, חלקים ממנה יהיו צריכים לעבור אישור של הסנאט האמריקני. המכתב מראה כי ביידן יהיה צריך להראות לחלק גדול מהסנאטורים משורות מפלגתו שדרישותיהם מקבלות מענה על מנת לשכנע אותם לתמוך בהסכם.
  • בכירים בממשל ביידן אומרים כי הנשיא רוצה להשיג רוב גדול של סנאטורים דמוקרטים שיתמכו בהסכם כדי לא ליצור את הרושם בשנת בחירות שמפלגתו מפוצלת ושהוא צריך להישען על קולות הרפובליקנים כדי להעביר את אחת היוזמות המרכזיות שלו.
sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

מה הם אומרים:

  • "הסכם נורמליזציה בין ישראל לסעודיה צריך לכלול צעדים משמעותיים, ברורים וניתנים לאכיפה שמשיגים את היעד עליו הצהרת של שימור האפשרות להגיע לפתרון של שתי המדינות לסכסוך הישראלי-פלסטיני", כתבו הסנאטורים לביידן.
  • הסנאטורים אמרו כי הוויתורים הישראלים צריכים לכלול מחוייבות ישראלית להימנע מסיפוח חלקי או מלא של הגדה המערבית, עצירה של הבנייה בהתנחלויות ושל הרחבתן, פינוי מאחזים בלתי חוקיים, מתן אפשרות לגידול טבעי של כפרים וערים פלסטיניות בגדה וכן מתן אפשרות לחופש תנועה עבור הפלסטינים בין חלקי הגדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully