וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלימות ביום הבחירות: במשטרה נערכים לעימותים בין חמולות במגזר הבדואי

עודכן לאחרונה: 3.10.2023 / 20:26

בצל החשש מהתלקחות של עימותים בין חמולות בכסייפה, תל שבע ורהט - ביום הבחירות לרשויות המקומיות ייצא המחוז הדרומי במשטרה למבצע במגזר הבדואי, במסגרתו יוזרמו כוחות רבים במטרה לשמור על הסדר

במסגרת תוכנית "גשם ראשון" שמוביל מפקד המחוז הדרומי במשטרה, ניצב אמיר כהן, למיגור הפשיעה במגזר הבדואי - החלו להיערך במשטרה ליום הבחירות לרשויות המקומיות. במודיעין המשטרתי מעריכים כי במספר ערים יתכנו שיבושים שעלולים אף לזלוג לאלימות.

ברשימת הערים שבהן עלולים להתפתח עימותים, כך עולה מהמידע המודיעיני שהתקבל במשטרה, נמצאות כסייפה, רהט ותל שבע. לפיכך, על ערים אלו מתכוונים במחוז הדרומי לתת דגש - ולהזרים כוחות משטרה רבים ביום הבחירות, שיכללו מאות שוטרים, כדי לשמור על הסדר ולמנוע אלימות בין החמולות השונות.

רק לאחרונה בוצע ירי לעבר ביתו של ראש העיר רהט - כמו כן, ראש עיר נוסף במגזר הבדואי נאלץ לא להגיע ללשכת המועצה זמן רב עקב קטטה בין חמולות בישוב שלו.

כוחות משטרה ברהט לאחר רצח מוחמד אבו הואש, 15 באפריל 2023. יניר יגנה
כוחות משטרה ברהט לאחר רצח מוחמד אבו הואש, 15 באפריל 2023/יניר יגנה

לאחרונה פעל המחוז הדרומי של המשטרה למיפוי כלל הסכסוכים במגזר הבדואי - שגרמו לרציחות ונפגעים באזור. מהנתונים עולה כי במחוז ישנם 60 סכסוכים בין חמולות ובתוך חמולות. עוד עולה מהנתונים כי 21 מתוך אותם הסכסוכים נחשבים "חמים" - שבמסגרתם בוצע ירי וניסיונות חיסול בשנים האחרונות.

מיפוי הסכסוכים, נעשה כחלק מהתוכנית המחוז הדרומי לתת ביטחון לאזרחים. כחלק מאותה התוכנית נעצרו 10 חשודים המעורבים בסכסוכים אלימים בתוך החברה הבדואית. זאת, בין היתר, בכדי להרתיע את שאר העבריינים המעורבים בסכסוכי דמים. מכוחות המשטרה נמסר כי התוכנית תפעל בכמה מישורים בכדי לגרום ל"תחושת נרדפות לכל מי שמרשה לעצמו לירות ולפגוע ולייצר נזק, במטרה להגן על האזרחים הבדואים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully