וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמינאי: נרמול היחסים עם ישראל הוא הימור על סוס מפסיד

עודכן לאחרונה: 4.10.2023 / 8:30

מנהיג איראן אמר את הדברים ברקע השיחות המתקיימות בחסות ארה"ב על כינון יחסים בין ערב הסעודית לישראל. "מדינות שיהמרו על נורמליזציה עם ישראל יפסידו", אמר. נתניהו הגיב: "איראן לא תמנע מאיתנו להרחיב את מעגל השלום". גלנט: "מנסה לחבל במאמצי השלום באיומי סרק"

נתניהו משיב לחמינאי: משטר הטרור שלך מייצא הרס וחורבן, ישראל מקדמת קידמה ושלום. 3 באוקטובר 2023/דוברות רוה"מ

המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, אמר כי מדינות ערב השואפות לנרמל את היחסים שלהן עם ישראל "מהמרות על סוס מפסיד" - כך ציטטה היום (שלישי) התקשורת הרשמית במדינה את דבריו. "העמדה הברורה של הרפובליקה האסלאמית היא שמדינות שיהמרו על נורמליזציה עם ישראל יפסידו. הן מהמרות על סוס מפסיד", אמר חמינאי.

דבריו של מנהיג איראן נאמרו לאור המגעים שמנהלת ערב הסעודית עם ישראל בחסות ארצות הברית על נורמליזציה בין המדינות. איחוד האמירויות הערביות ובחריין כבר כוננו יחסים עם ישראל במסגרת הסכמי אברהם ב-2020, אך הסכם עם ערב הסעודית יהיה הדרמטי מכולם לאור מעמדה האזורי והדתי של הממלכה הסונית.

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי, 6 בספטמבר 2023. רויטרס
מנהיגה העליון של איראן חמינאי, החודש/רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לדבריו של חמינאי, ובסרטון שצילם במהלך חופשתו ברמת הגולן אמר כי "בעוד שמשטר הטרור של חמינאי מייצא הרס וחורבן, ישראל מקדמת קידמה ושלום. בדיוק כפי שאיראן לא מנעה מאיתנו להשיג את 'הסכמי אברהם', איראן גם לא תמנע מאיתנו להרחיב עוד יותר את מעגל השלום לטובת אזרחי ישראל, עמי האזור והאנושות כולה".

גם שר הביטחון, יואב גלנט, ענה לחמינאי: "משטר הטרור הרצחני באיראן הצליח כבר לפורר כמה מדינות עליהן השתלט, עכשיו הוא מנסה לחבל במאמצי השלום באיומי סרק. איראן תמשיך לפעול להפצת טרור והרס, ישראל - להשגת ביטחון לאזרחיה ושלום במזרח התיכון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully