וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרהט ועד תל שבע: 21 סכסוכים "חמים" במגזר הבדואי

עודכן לאחרונה: 27.9.2023 / 20:07

מפקד המחוז הדרומי של המשטרה הכריז מלחמה בעקבות סיכסוכי החמולות. מתוך 60 סכסוכים, ב-21 מהם התיימו מקרי ירי וחיסול בשנים האחרונות. כמו כן, עצרה המשטרה 10 חשודים במעורבות במקרי אלימות. "תחושת נרדפות לכל מי שמרשה לעצמו לירות"

בוידאו: צעיר בן 17 נעצר לאחר שהחזיק בתחמושת/דוברות המשטרה

לאחרונה פעל המחוז הדרומי של המשטרה על מיפוי כלל הסיכסוכים במגזר הבדואי, שגרמו לרציחות ונפגעים באזור. מהנתונים עולה כי במחוז ישנם 60 סיכסוכים בין חמולות ובתוך חמולות. עוד עולה מהנתונים כי 21 מתוך אותם הסיכסוכים נחשבים "חמים" - שבמסגרתם היו ירי וניסיונות חיסול בשנים האחרונות.

מיפוי הסכסוכים, נעשה כחלק מהתוכנית של מפקד מחוז הדרום, ניצב אמיר כהן, למתן ביטחון לאזרחים. כחלק מאותה התוכנית נעצרו 10 חשודים המעורבים בסכסוכים אלימים בתוך החברה הבדואית. זאת, בין היתר, בכדי להרתיע את שאר העבריינים המעורבים בסכסוכי דמים. מכוחות המשטרה נמסר כי התוכנית תפעל בכמה מישורים בכדי לגרום ל"תחושת נרדפות לכל מי שמרשה לעצמו לירות ולפגוע ולייצר נזק, במטרה להגן על האזרחים הבדואים".

מפקד מחוז הדרום בזירת הרצח ברהט שארע במוצאי שבת 27 בספטמבר 2023. ללא, אתר רשמי
מפקד המחוז בהערכת מצב/אתר רשמי, ללא

במקביל, נערכים כוחות המחוז הדרומי גם לבחירות לרשויות המקומיות. המשטרה מסרה כי החלה בפעילות ממוקדת על רקע כדי למנוע הסלמה ועימותים בחחק מהישובים. כמו כן, כוחות המחוז מבקשים מתושבי המגזר לשתף פעולה עם המשטרה.

"התכלית שלנו הוא לתת ביטחון אישי בחברה הבדואית", אמר כהן במהלך הערכת מצב מיוחדת שכינס אתמול, "אנחנו הולכים לתכנית ארוכת טווח נשקיע כוחות משטרה רבים ונתמקד בסכסוכים המדממים. אני קורא לאזרחים ולהנהגת המקומית לשתף איתנו פעולה רק יחד נצליח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully