וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין אורחי הכבוד של נתניהו באו"ם: השותף והחבר של נדבן הסיגרים והשמפניות מתיק 1000

עודכן לאחרונה: 3.10.2023 / 10:42

לוואלה! נודע כי רה"מ נפגש בחודש שעבר עם המפיק ההוליוודי ברט ראטנר, מקורבו של המיליארדר האוסטרלי ג'יימס פאקר והזמין אותו ליציע הכבוד בזמן נאומו באו"ם. ראטנר הואשם ע"י 6 שחקניות בהטרדה ותקיפה מינית. כשבוע לאחר הפגישה, הגיע לישראל והודיע כי עשה עלייה

בוידאו: נתניהו באו"ם: אנחנו על סף שלום בין ישראל לסעודיה, אסור שלפלסטינים יהיה וטו/אתר האו"ם

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בחודש שעבר בניו יורק עם המפיק ההוליוודי ברט ראטנר, מקורבו ושותפו לשעבר של המיליארדר האוסטרלי ג'יימס פאקר, דמות מפתח בתיק 1000 שבו נאשם נתניהו בקבלת מתנות בשווי מאות אלפי שקלים מאנשי עסקים, כך נודע לוואלה!.

במאי הסרטים, ברט ראטנר. AP
המפיק ההוליוודי ברט ראטנר/AP

מאחורי הקלעים:

  • נתניהו אף הזמין את ראטנר להיות אורחו האישי ביציע בזמן נאומו בעצרת הכללית של האו"ם, לצד תורמים ומקורבים אחרים שהצטרפו לביקור באו"ם. ראטנר העלה בחשבון האינסטגרם שלו תמונה משותפת עם נתניהו ורעייתו ומקורבם, עורך הדין האמריקאי אלן דרשוביץ - שצולמה לאחר הנאום.
  • ראטנר, יהודי אמריקאי, היה בעבר אחד המפיקים המפורסמים והמצליחים בארה"ב, אך בשנים האחרונות הקריירה שלו ספגה מכה קשה ממהפכת הmetoo בהוליווד, במסגרתה מספר נשים ושחקניות האשימו אותו באונס, תקיפה והטרדה מינית. בימים האחרונים, כשבוע לאחר שנפגש עם נתניהו, הגיע ראטנר לישראל, ובפוסט באינסטגרם אף בישר בחגיגיות שעשה עלייה.
sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

למה זה חשוב?

  • הפגישה בין נתניהו לראטנר מגלה כי ראש הממשלה מתרועע עם אדם קרוב ביותר לג'יימס פאקר - אחד מעדי התביעה המרכזיים נגדו - תוך כדי שמשפטו מתנהל. היא גם מצביעה על כך שנתניהו ממשיך במנהגו להקיף את עצמו בבעלי הון מחו"ל, על אף שקשריו עם מיליארדים הובילו לפתיחת החקירות נגדו ולהגשת כתבי אישום.

תזכורת:

  • ראטנר הוא שותפו לשעבר של ג'יימס פאקר, איל ההון האוסטרלי שהתקרב למשפחת נתניהו לפני כעשור, בהיכרותו ובתיווכו של המפיק ההוליוודי ארנון מילצ'ן.
  • לפי כתב האישום בתיק 1000, בו ראש הממשלה מואשם בעבירות מרמה והפרת אמונים, שני המיליארדים, פאקר ומילצ'ן, סיפקו לו ומשפחתו קו פתוח של מתנות, סיגרים, שמפניות, תכשיטי יוקרה, ארוחות וטובות הנאה בשווי של מאות אלפי שקלים, בניגוד לחוק.
  • פאקר היה מקורב מאוד גם לבנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו. לפי תחקיר "המקור" ב-2016, נהג פאקר לארח אותו בדירתו במלון דירות בתל אביב, להטיס אותו במטוסו הפרטי ולממן לו חופשות פרטיות, בהן גם שהה במלונות יוקרה בניו יורק כשהתלווה לנאומי אביו בעצרת האו"ם.
  • במסגרת יחסיו הקרובים עם המשפחה, גם פאקר הוזמן לנאומים משמעותיים של ראש הממשלה בנכר, והוא ישב ביציע הכבוד בנאום בקונגרס ב-2015 והתלווה באותה שנה לפמלייתו בעצרת האו"ם, כמו שראטנר נצפה בסביבת נתניהו בשבוע שעבר.
ג'יימס פאקר. ShutterStock
המיליארדר האוסטרלי ג'יימס פאקר/ShutterStock

ובינתיים, גם זה קרה:

  • באותה תקופה שבה פאקר התקרב למשפחת נתניהו, החלה גם השותפות העסקית שלו ושל ראטנר, מפיק ובמאי מפורסם ומצליח, שיצר בין השאר את טרילוגיית סרטי "שעת שיא" ואת הסדרה "נמלטים". ראטנר הכיר כבר אז את משפחת נתניהו, ואף העלה תמונה משותפת שלו מחובק עם יאיר נתניהו ועם הזמרת מריה קארי, שהייתה ארוסתו של פאקר כשהופיעה בישראל באוגוסט 2015.
  • פאקר וראטנר, הקימו ביחד ב-2012 חברת הפקה משותפת, ממנה פאקר התנתק בשנים האחרונות בעקבות שלל הסתבכויות, כולל חקירות נתניהו בישראל. גם ראטנר הסתבך, וב-2017, כחלק מהתעוררות תנועת metoo מנהלת השיווק שלו ועוד שש שחקניות מוכרות שעבדו כלפיו האשימו אותו בתקיפה והטרדה מינית.
  • ב-2019, פאקר וראטנר הסתבכו בשערורייה מינית נוספת, הפעם ביחד: השחקנית הבריטית שרלוט קירק טענה שאולצה על ידי שלושה מפיקי על בהוליווד, בהם פאקר וראטנר, לקיים יחסי מין עם נשיא אולפני האחים וורנר ללא הסכמה כדי לסגור עסקה של חברת ההפקה המשותפת שלהם לסרט. כל הגברים המעורבים הכחישו את הטענות.

ומה עכשיו?

  • מאז שנפתחו חקירות נתניהו, פאקר לא הגיע לישראל בשנים האחרונות. ב-2017 הוא מסר עדות באוסטרליה לחקירת המשטרה בתיק המתנות, שהפך בהמשך לתיק 1000, אחד משלושת כתבי האישום שנידונים בימים אלה בבית המשפט המחוזי בירושלים. בשנה שעברה מנהלת משק הבית שלו והנהג שלו העידו מטעם התביעה, אך הוא עצמו לא צפוי להעיד במשפט ברקע דיווחים על מצב בריאותי ונפשי רעוע והיעלמותו מהעין הציבורית.
  • ההאשמות של הנשים כלפי ראטנר הובילו לביטול עסקה של מאות מיליונים של חברת ההפקה שלו עם אולפני האחים וורנר, ומאז, אחרי כמעט שלושה עשורים של שוברי קופות, הוא לא ביים אף סרט והפיק רק סרט אחד. הונו מוערך כיום בכ-85 מיליון דולר.
  • בימים האחרונים, בדיוק כשבוע לאחר שהייתו עם משפחת נתניהו בביקור בניו יורק, ראטנר הגיע לישראל. הוא פרסם בסטורי שלו באינסטגרם צילום של תעודת עולה של משרד העלייה והקליטה ומסמכים של הביטוח הלאומי, והוסיף בעברית את מה שהוא כנראה שמו החדש, ברט שי ראטנר.
תעודת העולה של המפיק ההוליוודי ברט ראטנר. מתוך האינסטרגם של ברט ראטנר, צילום מסך
תעודת העולה של המפיק ההוליוודי ברט ראטנר/צילום מסך, מתוך האינסטרגם של ברט ראטנר

מה הם אומרים?

  • מלשכת ראש הממשלה לא נמסרה תגובה. ניסיונות להשיג את תגובתו של ראטנר לא צלחו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully