וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"במשטרה חשדו שמשפחת ג'רושי מחפשת נקמה": פרטים חדשים מזירת הקרב בכביש 40

עודכן לאחרונה: 2.10.2023 / 20:32

סכסוך העבריינים שהתפוצץ אמש בכביש 40 עם פיצוץ מטען סמוך לקריית מלאכי ומרדף משטרתי שהסתיים בירי בצומת ראם - נמשך לאחר מכן גם בשכונת ג'ואריש ברמלה. נער בן 16 שחיפש לנקום על המעצר, פתח בירי לעבר שוטרים בשכונה ונוטרל - בהמשך פשטה המשטרה על המקום

בוידאו: פשיטת המשטרה על שכונת ג'ואריש ברמלה/דוברות המשטרה

סכסוך העבריינים שהפך אתמול (ראשון) כביש ראשי בשפלה לזירת קרב עם פיצוץ מטען ברכב ומרדף משטרתי מלווה בירי - התפרץ מאוחר יותר בשכונת ג'ואריש ברמלה. אירוע האלימות המטריד בוצע על ידי שני חברי משפחת הפשע ג'רושי - והמשטרה בתגובה פשטה על השכונה במטרה ללכוד מעורבים באירוע ולאתר אמצעי לחימה. אתמול דווח כי במהלך הפשיטה צעיר נפצע באורח קשה מירי - אולם כעת מתבררים כל הפרטים על האירוע.

לאחר פיצוץ הרכב אמש, המשטרה פתחה כאמור במרדף מלווה ירי נגד שני בני משפחת ג'רושי שנסעו ברכב סמוך ועל פי החשד הפעילו את המטען שהוטמן מוקדם יותר. במהלך המרדף, שני יושבי הרכב נוטרלו - אחד מהם נהרג מהירי והשני נפצע באורח בינוני.

בעקבות האירוע, כך סיפרו במשטרה, אנשי הארגון החלו להתבצר בשכונת הפשע ברמלה ובמודיעין המשטרתי עלה כי בכוונתם לנקום ולפגוע בשוטרים שנטרלו את שני החשודים בהפעלת המטען. בתוך כך, נער בן 16 חבר במשפחת הפשע, הגיע לנקודת משטרה בשכונה ברמלה וירה לעבר השוטרים במקום - במשטרה מניחים כי הגיע במטרה לנקום על המעצר, אחד מהשוטרים הגיב באש, פגע בנער ופצע אותו באורח אנוש.

במשטרה מסרו בעקבות האירוע: "על מנת להעמיד דברים על דיוקם ובכדי למנוע את הטעיית הציבור, נבהיר כי אמש בוצע ירי ע"י חמושים בשכונת ג'ואריש לעבר השוטרים, ירי שהוגב בהתאם לסכנת החיים הממשית עד לנטרול החשוד, שפונה עצמאית אל המרכז הרפואי. מדובר במהלך מבצעי נחוש, המעביר מסר חד וברור כי לכל ניסיון פגיעה בשוטרים יש מחיר כבד וככל שנשקפת סכנה ממשית, ההנחיה היא לנטרל כל איום מיידית".

פשיטת המשטרה על שכונת ג'ואריש ברמלה. דוברות המשטרה, אתר רשמי
פשיטת המשטרה על שכונת ג'ואריש ברמלה/אתר רשמי, דוברות המשטרה
זירת חיסול ופיצוץ רכב סמוך לקרית מלאכי 
01.10.23. לירון מולדובן, פלאש 90
זירת חיסול ופיצוץ רכב סמוך לקרית מלאכי 01.10.23/פלאש 90, לירון מולדובן

רק לאחר מכן, כך הדגישו במשטרה, היחידה המרכזית של מחוז מרכז יחד עם כוחות ימ"מ ויס"מ יצאו כאמור לפעילת מבצעית ממוקדת בשכונה - ובמהלכה עצרו שלושה תושבים שחשודים במעורבות בפשיעה בחברה הערבית. בין היתר בפשיטה אותרו גם אמצעי לחימה כמו קלצ'ניקוב אוויר, אקדח ומחסנית.

בית המשפט האריך היום את מעצרם של שניים משלושת החשודים שנעצרו אמש, החשוד השלישי שוחרר למעצר בית. שני החשודים נעצרו בשבוע שעבר בחשד להחזקת רכב גנוב וזיוף לוחית רישוי במתחם ביתם, אך הם שוחררו על ידי בית משפט השלום בראשון לציון ארבעה ימים לפני החיסול שביצעו אתמול, בעת דיון הארכת מעצרם השני. לטענת בית המשפט החשד הסביר שהם קשרו קשר לביצוע הפשע לא התחזק במהלך החקירה, ועל כן הוחלט לא להאריך את מעצרם פעם נוספת.

עוד דווח אתמול כי הרכב שבו נסעו חברי הארגון של משפחת ג'רושי היה תחת מעקב משטרתי סמוי, וברגע פיצוץ המטען, החליטו במשטרה להיחשף ולבצע מרדף גלוי אחר הרכב החשוד. על השאלה האם במשטרה ידעו על כוונת החשודים לפוצץ את הרכב ולבצע רצח, השיבו שהם לא יכלו לדעת בדיוק מהי כוונתם בנסיעה, ולמעשה מתברר מהחקירה המשטרתית שהמטען הונח מבעוד מועד. עוד הוסיפו שחוקרי הימ"ר היו קרובים מאוד בעצמם למטען עצמו ולפיצוץ שהתרחש.

זירת חיסול ופיצוץ רכב סמוך לקרית מלאכי 
01.10.23. לירון מולדובן, פלאש 90
זירת חיסול ופיצוץ רכב סמוך לקרית מלאכי 01.10.23/פלאש 90, לירון מולדובן
בווידאו: אירוע ירי ופיצוץ רכב סמוך לקרית מלאכי: ארבעה פצועים במקום - בהם שניים באורח אנוש/--

במשטרה טענו כי המטרה שלהם היא תמיד לבצע מעצרים בצורה נקייה - אך יש אירועים שבהם הדבר לא מתאפשר ובוודאי לאחר שהם חשודים בביצוע פיצוץ שהשוטרים ראו "בשידור חי" בעיניהם. עוד נטען כי אם החשודים היו נמלטים אז במשטרה היו מאוד מתקשים לאתר אותם ושמבחינתם הם היוו סכנה לציבור. כמו כן, הדגישו כי הירי בוצע בהתאם לנוהל וחוקרי המחלקה לחקירות שוטרים זומנו לזירה ומתחקרים את האירוע.

בבית החולים קפלן עדכנו כי כי שניים מתוך שלושת הפצועים הנותרים באירוע האלימות בשפלה שוחררו כבר לביתם. ובבית החולים נותר החשוד שישב ברכב ונורה - ומצבו מוסיף להיות בינוני.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב אמש לאחר האירוע: "אני מגבה את פעילות המשטרה, את המרדף שנערך נגד פושעים טרוריסטים סמוך לקריית מלאכי. ידע כל פושע פוטנציאלי שכשהוא יוצא למסע הרצח הוא אינו לא חסין, המשטרה תגיע לאליו, לכל מקום אשר הוא ימצא. יחד עם המפכ"ל המשטרה, נמשיך לכתוש את ארגוני הפשע ונלחם בהם בכל האמצעים העומדים לרשותנו".

גם יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ כתב: "בבסמת טבעון, באשקלון ובקריית מלאכי - מדינת ישראל תחת מתקפה. אסור להסכים שהמציאות המדממת הזו תהפוך לשגרה, חייבים להתגייס כדי לטפל במכת הפשיעה והאלימות. הגיע הזמן שהממשלה תירתם לטפל בבעיה. וכמו בכל תחילה של פתרון - זה מתחיל מלקיחת אחריות. של ראש הממשלה ושל הממשלה כולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully