וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיק הרצח צפוי להסתיים באישום על תאונה בלבד: "מנסים לטייח"

עודכן לאחרונה: 2.10.2023 / 12:13

8 חודשים לאחר דריסתו של שלו אפללו בן ה-15 בתל אביב, הפכה החקירה לחקירת רצח. מאז החשודים שוחררו וכעת נודע לוואלה! כי ההערכה שהם יואשמו בגין התאונה בלבד. גורמים המעורים בחקירה: "הושגו הראיות לרצח". משפחתו זועמת: "לא נוותר". הפרקליטות: "טרם התקבלה החלטה"

בית משפט השלום בת"א האריך את מעצרם של בר שמאי ושל יצחק לוריא בן דוד, שניהם חשודים ברצח שלו אפללו ז"ל. 1 ביוני 2023/ארז הראל

החשודים בתיק מותו של שלו אפללו בן ה-15 לא צפויים לעמוד לדין בגין רצח וההערכה כי יואשמו בגין תאונת דרכים בלבד. כך נודע לוואלה!. כל זאת בניגוד לחשד של המשטרה שהביא לתפנית דרמטית בחקירה כי תאונת הדרכים בוימה על ידי חמשת הצעירים, בהם שני קטינים, כדי לטייח רצח מתוכנן מראש של אפללו. עם זאת, גורמים המעורים בחקירה אמרו לוואלה!: "במשטרה הצליחו להשיג את הראיות שמוכיחות מעשה רצח, היחידה החוקרת לא שינתה במילימטר את הקו". הפרקליטות מסרה בתגובה: "טרם התקבלה החלטה סופית".

שלו אפללו שנהרג ב"תאונת הדרכים" שהפכה לחקירת רצח 29 במאי 2023. ללא, אתר רשמי
שלו אפללו שנהרג ב"תאונת הדרכים" שהפכה לחקירת רצח 29 במאי 2023/אתר רשמי, ללא

תזכורת

  • האירוע התרחש לפני כשנה בשכונת נווה עופר שבתל אביב. שלו אפללו בן ה-15 נפגע ונהרג מפגיעת רכב בכביש הסמוך לביתו במהלך שעות הבוקר.
  • בוחנים של אגף התנועה במשטרת ישראל הגיעו לזירת התאונה לאיסוף ממצאים ובהמשך עצרו בזירה את הנהג הפוגע, חן זיו בן ה-18, שעל פי החשד נהג ברכב ללא רישיון ולמעשה היה פסול לנהיגה.
sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

התפנית הדרמטית

  • שמונה חודשים לאחר האירוע, חלה תפנית לאחר שממצאים של בוחני התנועה מהזירה העלו חשד שהתאונה הייתה מכוונת.
  • על פי החשד, קטין בן 16 דחף את אפללו לעבר הכביש כך שייפגע מהרכב הפוגע שבו היו חן זיו ובר שמאי בני ה-18 שחשודים בפרשה.
  • המשטרה ביצעה תחילה חקירה סמויה ולפני כארבעה וחצי חודשים הפכה אותה לגלויה וביצעה מעצרים של חמשת החשודים.
חן זיו חשוד ברצח שלו אפללו לאחר שחקירת מותו הוסבה מאונת דרכים לחשד לרצח בתל אביב 29 במאי 2023. ללא, אתר רשמי
חשוד שנהג ברכב. חן זיו/אתר רשמי, ללא

מה עלה במהלך החקירה?

  • לטענת נציג המשטרה באחד מדיוני הארכת מעצרם של החשודים, החקירה הצביעה על אחד מהחשודים, לוריא בן דוד בן ה-19, כ"אדריכל" האירוע כלשונו. הטוען המשטרתי אמר כי לוריא תכנן ותזמן את הפעולות השונות באירוע ואף איים על עדים שונים לאחר הדריסה ותדרך אותם כיצד להגיב ולהתבטא.
  • בן דוד היה זה, כך לפי חקירת המשטרה, שעדכן את משפחתו של אפללו על התאונה כדי לנסות ולהלבין את האירוע. במהלך החקירה, בן דוד שינה את גרסתו פעמים רבות.
  • בנוסף, חקירת המשטרה העלתה ראיות לכאורה של שיחות טלפון והודעות שנשלחו בין החשודים זמן קצר לפני האירוע והאזנות סתר במהלך החקירה הסמויה.
  • בנוגע לבר שמאי, המשטרה סיפרה בבית המשפט כי לפי החקירה, הוא לא ישן בזמן שישב ליד הנהג ברכב כפי שטען בגרסתו, אלא לקח חלק פעיל ואף אמר לנהג: "תן גז". לטענת המשטרה, שמאי שינה את גרסתו והודה בחקירתו שאמר זאת.
  • במהלך דיוני הארכת המעצר בבית המשפט, התרחשו עימותים בין משפחתו של אפללו לבין בני משפחתם של החשודים.
  • המשטרה רמזה בבית המשפט על כך שישנו סרטון של האירוע המשמש כראיה בחקירה. עם זאת, בבדיקה של וואלה! בזירת אירוע הדריסה ברחוב ארבר בתל אביב, דיירי השכונה שהתקינו מצלמות פרטיות המכוונות לאזור טענו כי המצלמות לא עבדו באותו הלילה. יש לציין כי הסרטון נלקח סמוך להתרחשות האירוע והחשודים נעצרו רק 8 חודשים אחרי.
  • ההערכה הייתה שמטרת החקירה בשלב מסוים הייתה להוכיח ששני השלבים באירוע, הדחיפה לכביש ואז הדריסה, תוכננו ותואמו מראש על ידי קבוצת החשודים, וזאת כחלק מתוכנית לרצוח את אפללו. מנגד, החשודים המשיכו לטעון שהנער נדחף ללא כוונה לרצוח אותו ושפגיעת הרכב הייתה בעצם תאונת דרכים לא מכוונת, כפי שנחקר סמוך למועד התרחשות האירוע.
  • בשלב מסוים המשטרה התירה לשחרר למעצר בית את בן דוד ובהמשך בתי המשפט הורו על שחרורם של שאר החשודים למעצר בית תחת תנאים מגבילים לאחר שטענו שהחקירה כבר אינה מתקדמת. "החשד הסביר לא מתחזק ופעולות החקירה אינן חשופות לשיבוש", הסבירה שופטת בית משפט השלום בתל אביב אביטל אמסלם גלבוע.
משפחתו של שלו אפללו באולם בית המשפט 30 במאי 2023. ארז הראל, אתר רשמי
משפחתו של שלו אפללו בבית המשפט/אתר רשמי, ארז הראל

מה הם אומרים?

שלי, אחותו של שלו אפללו, התקשתה לעכל שכלל החשודים מחוץ לכלא. "אני מאוכזבת מאוד. ציפיתי שאחרי שמונה חודשים יגידו לי את האמת על מה שקרה לאחי. כרגיל המשטרה עשתה את הפאדיחה. אני מאוד כועסת על המשטרה", אמרה לוואלה!.

"לפני כמה ימים ציינו שנה ללכתו של אחי, האמנתי בכל ליבי שאין סיכוי שהצדק לא יעמוד לידנו", הוסיפה רותם, אחותו של שלו אפללו. "ותנחשו מה? משטרת ישראל ומדינת ישראל מוכיחה שרק מי שיש לו מעמד וכסף שווה משהו. שנה שלמה שהצעירים שפגעו בשלו חיים איתי ולידי ואני נתקלת בהם בסופר, בשכונה, ברחוב ולכולם זה נראה בסדר והגיוני. אני לא הולכת לוותר. הבטחתי אז וגם היום שאני את המוות שלו אנקום בכל דרך אפשרית. המדינה מנסה לטייח את זה כתאונת דרכים ואני לא ארגע עד שהאמת תצא בענק".

עו"ד ג'ורג' חילו. באדיבות המצולמים
עו"ד ג'ורג' חילו/באדיבות המצולמים

תגובות

  • "התוצאות הסופיות בתיק הזה מעידות שלמעשה בזמן אמת לא התנהלה חקירה סמויה ורצינית", מסר לוואלה עו"ד ג'ורג' חילו שמייצג את בר שמאי. "מטרת מעצרם והכפשת שמם של כל המעורבים בתיק נועדה אך ורק כדי להפעיל לחץ ולגרום למי מהם להישבר ולספר דברים שיתאימו לתזה של המשטרה. בתיק הזה התנהלה חקירה שכל מטרתה הייתה להגיע לכתב אישום ולא לחקר האמת".
  • מהפרקליטות נמסר בתגובה: "לאחר בחינת תוצרי החקירה שהתקבלו עד לשלב זה, הוחזר התיק למשטרה לצורך ביצוע וסיום פעולות חקירה. התיק טרם הוחזר לפרקליטות ונדגיש כי בשלב זה, טרם התקבלה בו החלטה סופית. הפרקליטות משתתפת בצערה של המשפחה ופועלת לחקר האמת". בפרקליטות גם ציינו כי נערכה לאחרונה שיחה עם נציגה של משפחת אפללו ובאת כוחם, אז עדכנו נציגי הפרקליטות את המשפחה במצב התיק.
  • מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל ניהלה חקירה יסודית ומקצועית, שכללה ביצוע פעולות חקירה רבות ומגוונות ומעצרם של חשודים שהוארך מעת לעת על ידי בית משפט. כלל החומרים והתשתית הראייתית הועברו לעיון והחלטת הפרקליטות בתאריך 5.6.23".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully