וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות דברי ההסתה: פעילים בולטים בליכוד לא יורחקו מהמפלגה

עודכן לאחרונה: 22.9.2023 / 15:12

בית הדין של הליכוד דחה עתירות נגד רמי בן יהודה, שנאשם בתקיפת מפגינים ואיומים, ומשה מירון, מוביל הקמפיין "שמאלנים בוגדים", וקבע שאמירותיהם חוסות תחת חופש הביטוי. הרחקת איציק זרקא ע"י נתניהו, לאחר שאמר "אני גאה על 6 מיליון, שיישרפו", הומרה להרחקה על תנאי

בווידאו: פעיל הליכוד איציק זרקא למפגינים: "גאה על 6 מיליון שנשרפו"/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בית הדין של הליכוד החליט היום (שישי) שלא להרחיק מהמפלגה את שלושת פעילי הליכוד, רמי בן יהודה, איציק זרקא ומשה מירון הידועים בדברי ההסתה האלימים והבוטים שלהם כלפי מתנגדי הממשלה ומובילי המחאה נגד המהפכה המשפטית. בית הדין דחה עתירות שהוגשו נגד בן יהודה ומירון וקבע כי האמירות שלהם חוסות תחת עיקרון חופש הביטוי ולא מהוות סיבה להרחקה מהתנועה. בעניין זרקא, בית הדין החליט לקבל חלקית את הערעור שלו על הרחקתו מהמפלגה, שהחלה ביולי, ולהמיר אותה בשנה של הרחקה על תנאי בלבד.

בנימין נתניהו, איציק זרקא, 9 ביולי 2018. הדס פרוש, פלאש 90
יישאר במפלגה. איציק זרקא עם נתניהו/פלאש 90, הדס פרוש

תזכורת:

  • ביולי האחרון זרקא תועד בהפגנת מתנגדי הממשלה בעמק הירדן קורא לעברם: "שתישרפו בגיהינום, אני גאה על 6 מיליון שיישרפו הלוואי, גאה".
  • בליכוד גינו בחריפות את הדברים ויו"ר הליכוד ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה בתגובה להרחיק אותו משורות המפלגה.
  • רמי בן יהודה איים בשנים האחרונות על עדת התביעה במשפט נתניהו, הדס קליין, על בנה של התובעת במשפט, ליאת בן ארי, קרא "לנטרל את היועמ"שית", תקף את אשתו של ח"כ זאב אלקין, וכינה משפחות שכולות "צאצאים של נאצים". הוא מואשם בימים אלה בשלושה כתבי אישום על תקיפת מפגינים ואיומים.
  • משה מירון הוא פעיל ליכוד ותומך נתניהו מוכר, שבעבר אף הועסק בשורות המפלגה. הוא יזם ומוביל קמפיין "שמאלנים בוגדים" ונוהג גם הוא באופן קבוע להתעמת ולתקוף מפגינים ואת מתנגדי הממשלה.
  • הוא הפגין קבוע נגד ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט ושיבש את טקס יום הזיכרון לחללי פעולות האיבה בשנה שעברה. בליכוד התנערו ממירון בזמנו אך הוא ממשיך עד היום להיות מוזמן קבוע לכנסת על ידי חברי המפלגה ובעיקר ח"כ נסים וטורי.

עוד בוואלה!

אשתו של פעיל הליכוד: "נתניהו דיבר איתנו, לא סולקנו מהתנועה", במפלגה מכחישים בתוקף

לכתבה המלאה
רמי בן יהודה בדיון בבית משפט השלום בתל אביב ב-18 בדצמבר 2022.. אבשלום ששוני, פלאש 90
נאשם בתקיפת מפגינים, אבל יישאר בליכוד. ברמי בן יהודה בבית המשפט/פלאש 90, אבשלום ששוני

מה הם אומרים:

  • בית הדין בראשות עו"ד מיכאל קליינר כתב בפסק הדין שזרקא "חצה קווים אדומים שאי אפשר להשלים עם חצייתם. יש אמירות שאין להן צידוק וגם לא כפרה. אמירתו הבלתי נתפסת של זרקא שהפכה נחלת כלל הציבור בישראל תלווה אותנו ובעיקר אותו עוד שנים רבות".
  • עם זאת פסק הדין התייחס בכובד ראש ל"פעילותם הבלתי נלאית של יצחק זרקא ורעייתו חני בשירות התנועה ברגעים קשים של שפל ציבורי ודכדוך, כפי שרק יחידי סגולה מעטים זכאים להתברך בממדיה ובהיקפה. לכך יש להוסיף את החרטה העמוקה שהביע זרקא נוכח מה שהגדיר כ"מילים האיומות שיצאו לי מהפה" וההכרה המלאה בחומרתם. התרשמנו שזו חרטת אמת כנה הבאה מעומק הלב".
  • לגבי בן יהודה ומירון בית הדין דחה את העתירות "בשל היעדר אשמה". עם זאת, בפסק הדין נכתב כי "אנו פונים אליהם לקחת בחשבון את מעמדם הציבורי גם ברגעים שבהם הדם רותח בצדק נוכח הפקרות הלשון של מתקפת ההסתה ומכונת השקרים המקוממים של יריבינו. גם כדי להבליט את ההבדל היסודי והעמוק בין ההדר הליכודי המנוגד בתכלית להפקרות שלוחת הרסן של יריבינו הקמים עליהם ועלינו. הם הפכו לדמויות מוכרות שהתנהלותם משקפת את כלל חברי הליכוד ופעיליו בעיני הציבור. לכן, הם חייבים זהירות יתרה במעשיהם ובמילותיהם כדי שלא ינוצלו חלילה על ידי יריבי הליכוד כדי להזיק לליכוד ולפגוע בדימויו בעיני כלל הציבור"
  • מהליכוד נמסר בתגובה: "עמדת הליכוד בדיון הייתה כי יש להפסיק את חברתו של זרקא במפלגה לצמיתות. אנו מצרים על החלטת בית הדין של המפלגה ונערער עליה בהליכים המתאימים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully