וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל יודיע לבג"ץ: החל מהשנה הבאה - נשים יוכלו להתגייס לסיירת מטכ"ל

עודכן לאחרונה: 19.9.2023 / 18:35

הלוי סבור כי קיימת סבירות נמוכה שנשים יצלחו את המסלול בסיירת המובחרת, אך הוא מכבד את החלטת בג"ץ. מפקד הסיירת דווקא תומך במהלך. עוד יודיע הרמטכ"ל כי ב-2024 צה"ל יאפשר לנשים להתגייס כלוחמות שריון שמתמרנות לשטח האויב וליחידת הניוד 551

בווידאו: צה"ל קבע סופית - נשים ימשיכו ללחום בטנקים/דובר צה"ל

הרמטכ"ל הרצי הלוי יודיע מחר (רביעי) לבג"ץ כי צה"ל יפתח בשנים 2025-2024 מסלול התנסות ללוחמות בסיירת מטכ"ל, ביחידת הניוד 551 ולראשונה במסלול שריון התקפי, המתמרן לעומק שטח האויב.

הרמטכ"ל סבור כי קיימת סבירות נמוכה להצלחת מסלול לוחמת בסיירת מטכ"ל, אך הוא מכבד את החלטות קודמיו ואת בג"ץ. יש לציין כי מפקד סיירת מטכ"ל תומך בתהליך והמליץ להוציא אותו לפועל. המסלול ייפתח כפוף ל"מספר מספק" של חיילות שיעברו בהצלחה את המיון.

לוחמות גדוד לביא הבקעה, השתתפו בפעילות בכפר עקבת ג'בר, 6 בפברואר 2023. דובר צה"ל
יוכלו להגיע גם למטכ"ל. לוחמות בצה"ל/דובר צה"ל

לפי הנחיית הלוי, ההתנסות בסיירת מטכ"ל תתחיל בסוף שנת 2024, אולם טרם נקבעו לה קריטריונים. באותה שנה יחל גם פיילוט הלוחמות בשריון המתמרן וכן מסלול ההתנסות ביחידת הניוד. עד כה רק חיילת אחת עברה גיבוש ביחידת 669, וביחידת יהל"ם משרתות כעת 12 לוחמות.

לפני כחודשיים, הוציא בג"ץ צו על תנאי למדינה וביקש ממנה להסביר מדוע לא תשלב נשים ביחידות קרביות נוספות בצה"ל. זאת, בתום דיון בעתירת הנערות שמעוניינות להתגייס לסיירות צה"ל וליחידת הקומנדו אגוז. עורך הדין שייצג את הצבא הסביר את ההתנגדות לצירופן של הנערות לסיירות וטען כי צוות הבדיקה של צה"ל בנושא מצא כי "מבחינה פיזולוגית, נשים עומדות בפני קושי בתנועה ארוכה טווח וסיכון גבוה לפציעות. הצוות מצא שיש לכך השפעה משמעותית".

עוד בוואלה!

מהפכה בשדה הקרב: טנק המערכה הראשון מדור 5, שמבוסס בינה מלאכותית, נקלט בצה"ל

לכתבה המלאה
לוחמות בטנקים, 27 באוקטובר 2022. דובר צה"ל
יתמרנו לשטח האויב? לוחמת בטנקים/דובר צה"ל

השופטות העלו את השאלה אם היחידות ממיינות את המתגייסים - למה הן לא יכולות למיין גם בנות? "הפיילוט כל כך קטן שהוא לא ממצה את האפשרות לבחינה אמיתית", אמרה נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות. השופטות טענו כי תוצאות הפיילוט ביחידות המיוחדות יקבע את ההחלטה על הקבלה לחי"ר המתמרן ולשריון. "תחת הסרת החסם הפיזיולוגי יצרתם חסם חדש של אפשרות להתקבלות לחי"ר ולשריון המתמרן", אמרה השופטת ענת ברון.

חיות תקפה, "אתם באים ואומרים 'פתחנו את יהל"ם', מחיאות כפיים. אתם צריכים להראות למה לא, ולא למה כן". אפשטיין השיב, "זה לא כזה פשוט, נדרש להגיע להתנסות ולעשות הסקת מסקנות משמעותית, זה כולל בהמון גורמים יחד. גם בצבא אי אפשר לפתוח להתנסויות בלתי מוגבלות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully