וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיבי שיתף תמונת ילדים בטענה שנהרגו מ"הפצצת צה"ל" - בהם עידו, שנהרג מרקטה בשדרות

עודכן לאחרונה: 19.9.2023 / 16:39

אמו של עידו אביגל בן ה-5, שנהרג במבצע שומר החומות, דרשה מהח"כ להסיר את תמונת בנה הגיבה מהפוסט שפרסם בחשבון הטוויטר שלו: "די בטוחה שחמאס רצח אותו". בעקבות הביקורת, מחק את הציוץ, אך כתב: "גם לאמא הפלסטינית כואב"

ח"כ אחמד טיבי שיתף היום (שלישי) בטוויטר גרפיקה של תמונות עשרות ילדים בטענה כי מדובר בילדים פלסטינים שנהרגו מהפצצות צה"ל. אולם, בין הילדים גם עידו אביגל, שנהרג מפגיעת רקטה שנורתה מעזה לעבר שדרות במהלך מבצע שומר החומות לפני כשנתיים. בהמשך, עקב ביקורות שהופנו נגדו, הסיר את הפוסט.

אמו של עידו, שני אביגל, הגיבה לציוץ עם פרסומו בבקשה להסיר את תמונת בנה. "הי אחמד מה נשמע, שומע? זה סבבה לגמרי לקחת כל מיני ילדים, לשים אותם בתמונה אחת ולספר לעולם שצה"ל הרג אותם, אבל יש מצב אתה מוריד את התמונה של הילד שלי משם? אני די בטוחה שחמאס רצחו אותו", כתבה, והוסיפה: "ופצעו את הבת שלי, וגם את האחיינים שלי, וגם אותי אבל אני לא ילדה אז שיהיה. אה כן, הם ירו לבית".

טיבי הגיב לתגובת האם. "ילד הוא ילד הוא ילד, הרג ילדים הוא נורא. פלסטינים וישראלים", כתב. "זה עדיין לא משנה את העובדה שהצבא ירה והרג מאות ילדים פלסטינים בשנים האחרונות". בהמשך, לאחר שספג ביקורות רבות, מחק הח"כ את הפוסט, ופרסם תמונה אחרת - בה לא מופיע עידו. "מחקתי את התמונה הראשונה מתוך כבוד לבקשת אמא שכולה. אני מגלה אמפתיה לצער והכאב של כל אמא, מעולם לא הייתי ממעיט בכאב של אחרים. גם לאמא הפלסטינית זה כואב. הכאב של מאות אמהות פלסטיניות על מות יקיריהם הוא כאב אמיתי. מי ייתן ולא יהיו עוד הרוגים, לרבות לא ילדים. כל הילדים".

טרם מחיקת הציוץ, הגיב לפרסום יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר, שתקף את טיבי: "אחמד טיבי המחבל - איך אתה לא מתבייש להשתמש בתמונה של ילד יהודי טהור שנרצח בידי חבריך מהחמאס?", כתב בפוסט שפרסם בחשבון הטוויטר שלו. "בושה שאתה חלק מכנסת ישראל", הוסיף.

ועדת החוקה אישרה את תקנות הסגר, 1 בפברואר 2021. יניב נדב, דוברות הכנסת, אתר רשמי
על אף הביקורות, הפוסט טרם הוסר. טיבי/אתר רשמי, יניב נדב, דוברות הכנסת

התמונה שותפה בהמשך לביקורת שהתעוררה ביממה האחרונה ברשתות החברתיות על דבריהם של אנשי ארגון "אחים לנשק", שטענו כי "אם אתה רוצה טייסים שיהיו מסוגלים לטוס ולהפציץ בתים בידיעה שהם יכולים להרוג ילדים, צריך שיהיה לטייסים את הביטחון החזק ביותר באנשים שמקבלים את ההחלטות האלה". העיתונאי יהודה שלזינגר הגיב הבוקר על הדברים וכתב כי ‏"גם הבוקר חשוב לתקן את הנזק ולהזכיר: צה"ל לא מפציץ בתים עם ילדים", ובתגובה צייץ את הפוסט תחת הכיתוב: "חוץ מהפעמים שכן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully