וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל החליט: לא צריך להצדיע יותר לשופטים ושרים, חוץ מבן גביר

עודכן לאחרונה: 19.9.2023 / 16:18

לפי הפרסום ב"הארץ", המשטרה הציגה עדכון לפקודה מ-2019 שהגדירה חובת הצדעה לאישיות ממלכתית אזרחית". כעת, כל השופטים והשרים הוצאו ממנה, חוץ מהשר לביטחון לאומי

ראיון עם השר לביטחון פנים איתמר בן גביר, קרית ארבע, ספטמבר 2023/צילום:ניב אהרונסון, עריכת תוכן וידאו: דניאל פרבר בל, עריכת וידאו: גלעד מן מנהיים

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי קבע כי שוטרים לא יידרשו עוד להצדיע לשופטים ולשרים, לבד מהשר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר - כך פרסם העיתונאי ג'וש בריינר ב"הארץ".

לפי הדיווח, המשטרה פרסמה עדכון לפקודה משנת 2019 שהגדירה חובת הצדעה לאישיות ממלכתית אזרחית" - רשימה שכללה סמלי שלטון כגון ראש הממשלה, יו"ר הכנסת, שרי הממשלה, שופטי בית המשפט העליון וכן גורמים ממלכתיים ממדינות זרות המגיעים לביקור בישראל. הפקודה החדשה, עליה חתום שבתאי, מוציאה מהרשימה את אושיות ממלכתיות זרות, את השופטים ואת השרים - לבד מהשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. כמו כן, נוספו לרשימה גם ראשי ארגוני ביטחון אחרים - רמטכ"ל צה"ל, נציב שירות בתי הסוהר, ראשי שב"כ והמוסד ונציב ארגון הכבאות וההצלה.

איתמר בן גביר, מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי. ללא, פלאש 90
השר בן גביר והמפכ"ל שבתאי/פלאש 90, ללא

לפי הפקודה, חובת ההצדעה חלה בעת הנפה או הורדה של דגלי לאום, בעת נגינת ההמנון, באירועים ממלכתיים ובמהלך טקסי זיכרון. מפורט בה גם הנוהל להצדעה באירועים פנים-משטרתיים.

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה
פקודת ההצדעה הישנה של משטרת ישראל מ-2019. דוברות משטרת ישראל
פקודת ההצדעה הישנה של משטרת ישראל מ-2019/דוברות משטרת ישראל
פקודת ההצדעה החדשה של משטרת ישראל מ-2023. דוברות משטרת ישראל
פקודת ההצדעה החדשה של משטרת ישראל מ-2023/דוברות משטרת ישראל

"שיאי המגלומניה והכוחנות של השר הכושל בתולדות ישראל נשברים בכל יום מחדש", נמסר מטעם מטה המאבק של ארגוני המחאה, "חופשי בארצנו". "עולם הפוך ראינו, עולם שבו כל ממזר הוא מלך ואת העולם הזה אנחנו נחושים לתקן. אנחנו נדאג שבן גביר וכהונתו המגוחכת בממשלת החורבן יישארו כהערת שוליים גרוטסקית בהיסטוריה של מדינת ישראל".

ממשטרת ישראל נמסר: "כמקובל מעת לעת ובמקביל לעדכון פקודות ונהלים נוספים עודכנה הפקודה נשוא פנייתכם בהנחיית ר' אגף משאבי אנוש. מפכ"ל המשטרה הנחה את הגורמים שעסקו בהכנת הפקודה לשוב ולבחון אותה, ולגבש המלצות בתוך שבוע ימים בעניין זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully