וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפכה בשדה הקרב: טנק המערכה הראשון מדור 5, שמבוסס בינה מלאכותית, נקלט בצה"ל

עודכן לאחרונה: 19.9.2023 / 15:11

טנק "ברק" מביא איתו עידן חדשני לצה"ל: בין היתר, המפקד יצויד בקסדת לחימה שתציג את נתוני הלחימה, תתאפשר סריקה של 360 מעלות ואיתור מטרות בזמן אמת בסיוע בינה מלאכותית, ותתאפשר לחימה במדפים סגורים. "האויב יופתע מהיכולות של הברק בשדה הקרב", אמר קצין שריון ראשי

בווידאו: חשיפת טנק חדש טנק ברק/דובר צה"ל, משרד הביטחון

ראש מנהלת טנק המרכבה במשרד הביטחון, תא"ל אורן גיבר, הודיע היום (שלישי) כי צה"ל החל לקלוט את טנק המערכה החדש: טנק "ברק" - עליו דווח לראשונה בוואלה!. ראשוני הטנקים שיגיעו לצה"ל יקלטו בגדוד 52 בחטיבת השיריון 401. "ישראל מציבה ב'ברק' רף מצוינות מאוד גבוה. טנק המערכה המתקדם והטוב בעולם", אמר תא"ל גיבר, "מערכת נשק מבוססת בינה מלאכותית, הברק פותח בתפיסה שונה מטנקים קודמים".

המערכת אנטי שבירה - הטנק יידע באמצעות חנות אפליקציות להתאים את עצמו לדרישות מפקד הטנק, מפקד המחלקה, ומפקדי הפלוגה, הגדוד והחטיבה - כאשר את כל אחד מהם מעניין דבר אחר בשדה הקרב וסדר העדיפות הוא שונה.

כמו כן, לטנק החדש יש כוונות חדשות עם יכולות חשיפה מתקדמות ותצפית היקפית שמאפשרת לחיילים לחימה במדפים סגורים. בנוסף, הוטמע בו מסך מולטי טאץ, ולמפקד הטנק תהיה קסדת טייס שתשקף לו נתונים בלחיצות כפתור, כך יוכל לנהל את הלחימה עם מפה באופן קבוע. המערכת של הטנק לומדת את המרחב, אוגרת נתונים ומסיקה מסקנות על מרחב הלחימה - כך שניתן לזהות את האויב ולפגוע בו עוד לפני שהוא מאיים על הכוח.

טנק ברק. משרד הביטחון, דובר צה"ל
טנק ברק/דובר צה"ל, משרד הביטחון
טנק ברק. משרד הביטחון, דובר צה"ל
טנק ברק/דובר צה"ל, משרד הביטחון

קצין שריון ראשי, תא"ל הישאם היבראהים, אמר כי "טנק הברק מביא יכולות חדשות, מחייב אותנו לחשוב על טכניקות קרביות חדשות שיביאו לידי ביטוי את החשיפה המיוחדת עם לא מעט סנסורים. הטנק הזה הוא שובר שויון - רגע היסטורי לצה"ל".

לדבריו, "אם האויב ינסה אותנו הוא יופתע מהיכולות של ה'ברק' בשדה הקרב, יש לטנק יכולות פורצות דרך. יש לו יכולות שאין אותן בעולם. יש לנו יכולות לחשוף ירי נגד טנקים לפני שהוא מבוצע. אני משוכנע שבמלחמה הבאה יהיה תמרון ביותר מזירה אחת ועמוק ביחס למשימות".

בצה"ל החליטו שלא לכנות את ה"ברק" כטנק מרכבה סימן 5 מאחר והוא מוגדר כמערכת לחימה שונה לחלוטין מטנק מרכבה סימן 4 - שכן, הוא מביא סט יכולות שונות מבעבר.

טנק ברק. משרד הביטחון, דובר צה"ל
טנק ברק/דובר צה"ל, משרד הביטחון
טנק ברק. משרד הביטחון, דובר צה"ל
טנק ברק/דובר צה"ל, משרד הביטחון

שר הביטחון, יואב גלנט, התייחס לקליטת הטנק החדש: "העידן החדשני שמביא איתו טנק הברק לצה"ל הוא קפיצת מדרגה יוצאת דופן וכן ביטוי מובהק ליכולות הטכנולוגיות אשר שבות ומבטיחות בכל פעם מחדש את יתרונו האיכותי של צה"ל - בהגנה ובהתקפה. הברק, הוא טנק המערכה הראשון של צה"ל מדור 5 ומשולבות בו מערכות של חברות אלביט, רפאל, חטיבת אלתא של התעשייה האווירית ותעשיות
ביטחוניות רבות נוספות מקרית שמונה ועד מצפה רמון".

לדברי גלנט, "טנקי הברק הראשונים מייצור סדרתי נקלטו החודש בגדוד הבוקעים שבחטיבת עקבות הברזל ויהפכו לטנקי המערכה העיקריים של חיל השריון ולמערכות נשק להכרעה בתמרון. יכולות החשיפה, התפעול והעיבוד בברק יהוו מהפכה של ממש בשדה הקרב".

גלנט סיפר על המערכות בטנק החדש: "המפקד יצויד בקסדת לחימה שתציג על המשקף את כל נתוני הלחימה הרלוונטיים, כשהם מעוגנים על מרחב הלחימה. המערכת תאפשר סריקה של 360 מעלות בהזזת ראש ואיתור מטרות בזמן אמת בסיוע יכולות בינה מלאכותית. לכך יתווספו כוונת טנק ותותחן משופרות בעלות יכולות תצפית ולילה מתקדמות. יכולות חדשות שיאפשרו לצוות הטנק לחימה במדפים סגורים, במיגון טוב יותר לאורך כל הלחימה, בין השאר בזכות מערכת ההגנה המתקדמת 'מעיל רוח' מתוצרת רפאל, שתפקידה להתמודד עם טילי הנ"ט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully