וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמסלם: חולק על נתניהו, המהפכה המשפטית טובה והיא רק תחילת הדרך

עודכן לאחרונה: 19.9.2023 / 12:56

בדיון פגרה מיוחד, שאמור היה להיות מוקדש להשלכות השינויים במערכת המשפט ולפשיעה בחברה הערבית, תקף השר את המפגינים נגד ראש הממשלה בארה"ב: "חציתם כל קו אדום, אתם גוררים את כל עם ישראל לתהום"

בווידאו: נתניהו נחת בניו יורק, עשרות מפגינים חיכו לו מחוץ למלון/מחאת ניו יורק ו- UnXeptable, רועי אברהם /לע"מ, סאונד: יחזקאל קנדיל /לע"מ

מליאת הכנסת התכנסה היום (שלישי) לדיון פגרה מיוחד שיזמו חברי הכנסת באופוזיציה על "המשמעות וההשלכות של קידום השינויים במערכת המשפט וחוק יסוד לימוד תורה" וכן על "השתוללות הפשיעה בחברה הערבית". יו"ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר לפני תחילת הדיון כי "מדובר בחוקים שיביאו לפגיעה אנושה בחוסן הלאומי של מדינת ישראל, בלכידות החברה והצבא, דבר שמשפיע קשות גם על הכלכלה הישראלית. חקיקה מסוג זה היא פצצה מתקתקת ואנו נדרשים לפעול בכל דרך כדי למנוע אותה".

את הדיון שעסק בפשיעה בחברה הערבית יזמו בין היתר סיעת חד"ש-תע"ל ומטעמה נמסר כי "חיי ערבים חשובים, ודמנו אינו הפקר. לא נסכים שהממשלה תמשיך לפעול לריסוק החברה הערבית הפלסטינית בישראל, ולהפקרת גורלנו וחיינו. רצח של 175 אנשים, מספר שיא של נרצחים היה מביא במציאות נורמלית להתפטרות האחראים ולהכרזה על מצב חירום דחוף ומידי, אבל בישראל החיים של יהודים ממשיכים - גם כשערבים נרצחים".

דוד אמסלם, הכנסת. דצמבר 2022. ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
אמסלם/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו

השר במשרד המשפטים, דוד אמסלם, התייחס בדבריו במליאת הכנסת על דברי נתניהו בארה"ב בנוגע למהפכה המשפטית, לפיהם ההצעה הראשונית בנושא "הייתה רעה".

"אני חולק על מה שאמר ראש הממשלה", אמר אמסלם. "אני חושב שהרפורמה שהציג השר לוין היא תחילת הרפורמה, היא גם לא הכול וזו הדרך - עד הסוף. היא רפורמה טובה ואני אומר לכם - מדינת ישראל היא לא מדינה דמוקרטית הלכה למעשה, גם גדעון סער יודע את זה, ואנחנו רוצים להפוך אותה למדינה דמוקרטית - אנחנו לא סוג ב' ולעולם לא נהיה סוג ב'".

עוד בוואלה!

המחאה בארה"ב: נתניהו נחת בניו יורק, עשרות מפגינים מחכים לו במלון

לכתבה המלאה

השר אמסלם גם תקף דבריו של ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו באשר לכך שצה"ל ביצע פשעי מלחמה. "אם אתה עשית פשעי מלחמה צריך לעצור אותך עכשיו. אתה לא מתבייש? פוגע בביטחון מדינת ישראל, פוגע בחיילי צה"ל. בושה וחרפה. עוד חי על הפנסיה של מדינת ישראל", אמר אמסלם והתלונן כי מסיתים נגדו. "שקמה ברסלר קוראת לי נאצי והגברת מיארה עושה פן? לא שומעת לא רואה? היא מזכירה לי את שלושת הקופים. הבוס שלכם (לפיד - י"א) מתראיין וקורא לי 'מורד ובוגד' - פרחח שלא שירת בצה"ל, לא סיים 12 שנות לימוד, מכונת רעל אדירה, לי הוא קורא בוגד? בנאדם שלא תרם למדינת ישראל יום אחד!", טען. לפיד אמר את הדברים אחרי שאמסלם כינה אנשים שהחליטו שלא להגיע לשירות מילואים במחאה על המהפכה המשפטית "מורדים", וקרא "לטפל בהם". ברסלר אמרה בפאנל "אסור לדבר עם נאצים, יהודים ולא יהודים", והתנצלה בהמשך על הדברים.

אמסלם התייחס גם למפגינים בארצות הברית מול ביקורו של נתניהו שם, ואמר: "חציתם כל קו אדום, אתם גוררים את כל עם ישראל לתהום. אתם עושים את הבלגן ואומרים שאנחנו אחראים? אתם הורסים את הדמוקרטיה ואנחנו אשמים בדבר אחר - מה לעשות שניצחנו בבחירות? כל אלה האחים לנשק, מקרינים על כלא אלקטרז תמונה של ראש הממשלה בבגדי אסיר, אתם מגעילים אותי, אתם ביזיון, מי שעושה דבר כזה פוגע בביטחון מדינת ישראל".

  • עוד באותו נושא:
  • דוד אמסלם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully