וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחאה בארה"ב: נתניהו נחת בניו יורק, עשרות מפגינים מחכים לו במלון

עודכן לאחרונה: 19.9.2023 / 12:08

בעוד השגרירים הרצוג וארדן קיבלו את פניו ראש הממשלה ורעייתו, מפגינים נגד המהפכה המשפטית מוחים סביב מלון הריג'נסי שבו הוא אמור להשתכן: "נמשיך להגיע לכל מקום שהוא יהיה בו"

בווידאו: נתניהו נחת בניו יורק, עשרות מפגינים חיכו לו מחוץ למלון/מחאת ניו יורק ו- UnXeptable, רועי אברהם /לע"מ, סאונד: יחזקאל קנדיל /לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נתניהו נחתו היום (שלישי) לפנות בוקר (שעון מקומי) בניו יורק. נתניהו צפוי להיפגש בהמשך היום עם קנצלר גרמניה אולף שולץ, נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, נשיא טורקיה רג'פ ארדואן ונשיא פרגוואי סנטיאגו פניה, ובהמשך השבוע גם לפגוש את נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ולהשתתף בעצרת הכללית של האו"ם.

בעוד שגריר ישראל בארצות הברית מייק הרצוג והשגריר לאו"ם גלעד ארדן מקבלים את פניו בשדה התעופה, עשרות מפגינים נגד המהפכה המשפטית מוחים מחוץ למלון הריג'נסי, שבו צפוי ראש הממשלה להשתכן.

"אחרי שראש הממשלה שלנו קרא לנו ארגון טרור, לא נאכזב אותו ונמשיך להגיע לכל מקום שהוא יהיה בו, בכל שעה ביום - במסגרת החוק ובתיאום עם משטרת ניו יורק, בדיוק כמו המחאה בישראל, מחאה נחושה ולא אלימה שמראה לעולם שישראל חזקה מנתניהו", נמסר מטעם ארגוני המחאה: מטה המאבק חופשי בארצנו, מחאת ניו יורק ו-UnXeptable.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נתניהו נחתו בניו יורק. את פניהם קיבלו שגריר ישראל בארה"ב מייק הרצוג ושגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן, 19 בספטמבר 2023. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו נוחת בניו יורק, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

אמש נפגש נתניהו עם אילון מאסק, האיש העשיר בעולם, בפתח ביקורו בארצות הברית. בפגישה, טען בין היתר נתניהו כי ההצעה המקורית לרפורמה המשפטית "הייתה רעה".

עשרות מפגינים מחו נגד נתניהו עם יציאתו מנמל התעופה בסן חוזה, קליפורניה וכן בכניסה למפעל חברת טסלה. המפגינים קראו "דמוקרטיה" ונשאו שלטים שעליהם נכתב בין היתר "הצילו את הדמוקרטיה הישראלית" ו"נאמנים למגילת העצמאות".

במהלך הפגישה, טען מאסק כי ההתנגדות שהופנתה כלפי פגישתו עם נתניהו בקרב אנשי חברת טסלה הייתה "עזה", והוסיף: "יותר מלכל דבר אחר שעשיתי". נתניהו הגיב וטען כי מדובר בהזדמנות להסביר למפגינים נגד מה הם מפגינים, משום שרבים מהם לא יודעים. "יש נסיון להטעות אותם", אמר, "ישראל תמיד תהיה דמוקרטיה".

עוד בוואלה!

פגישה חמוצה בין נתניהו לביידן

לכתבה המלאה
עשרות מפגינים ממתינים מחוץ למלון הריג'נסי אליו צפוי להגיע רה"מ נתניהו, ניו יורק ארה"ב, 19 בספטמבר 2023. מחאת ניו יורק ו- UnXeptable, אתר רשמי
המחאה ליד מלון ריג'נסי בניו יורק, היום/אתר רשמי, מחאת ניו יורק ו- UnXeptable

"אין בישראל שום איזונים ובלמים על בית המשפט, אנחנו רק מנסים לאזן את המצב", טען נתניהו. "הייתה הצעה שאני חשבתי שהיא רעה, לקחת חוסר איזון אחד ולהחליפו באחר. אני מחפש איזון. היה לי רוב, הייתי יכול להעביר כל חוק שרציתי - אבל לא עשיתי את זה. אני מנסה להגיע לקונצנזוס עם הצד השני. זה קשה מאוד. אם לא אצליח - אעשה זאת עם הציבור", אמר.

עוד הוסיף כי ברגע שישוב לישראל "זה הנושא שעליו אני מתכוון להתמקד. מנסים לצייר אותי כמו אטילה ההוני או ג'ינג'יס חאן. זה לא קל שמכפישים אותך".

בהמשך, התייחס נתניהו לסוגיית האנטישמיות. "אני מכיר את מחויבותך לחופש הדיבור, דיברת על התנגדותך לאנטישמיות", אמר למאסק, "מקווה שתמצא בתיקון הראשון לחוקה יכולת לא רק לעצור אנטישמיות, אלא גם כל דיבור שנאה. זו לא משימה קלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully