וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו נועד עם אילון מאסק: הצעת הרפורמה המשפטית המקורית "הייתה רעה"

עודכן לאחרונה: 19.9.2023 / 0:44

הפגישה התקיימה בפתח ביקורו של רה"מ בארה"ב, במהלכה טען נתניהו כי הצעת הרפורמה הראשונית כללה החלפה של חוסר איזון אחד באחר, ובהמשך הוסיף בתגובה לדעת הציבור: "לא קל שמכפישים אותך". מאסק טען להתנגדות פנימית "עזה" בקרב אנשי חברת טסלה לקיום הפגישה

בווידאו: מפגינים נגד המהפכה המשפטית קבלת פנים לשיירת רה"מ נתניהו בהגעה למלון בקליפורניה ארה"ב, 18 בספטמבר 2023/Defend Israeli Democracy

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב (שני) עם אילון מאסק, האיש העשיר בעולם, בפתח ביקורו בארצות הברית. זאת, ברקע ההפגנות נגדו, שהגיעו עד אליו. בפגישה, טען בין היתר נתניהו כי ההצעה המקורית לרפורמה המשפטית "הייתה רעה".

עשרות מפגינים מחו נגד נתניהו עם יציאתו מנמל התעופה בסן חוזה, קליפורניה וכן בכניסה למפעל חברת טסלה. המפגינים קראו "דמוקרטיה" ונשאו שלטים שעליהם נכתב בין היתר "הצילו את הדמוקרטיה הישראלית" ו"נאמנים למגילת העצמאות".

במהלך הפגישה, טען מאסק כי ההתנגדות שהופנתה כלפי פגישתו עם נתניהו בקרב אנשי חברת טסלה הייתה "עזה", והוסיף: "יותר מלכל דבר אחר שעשיתי". נתניהו הגיב וטען כי מדובר בהזדמנות להסביר למפגינים נגד מה הם מפגינים, משום שרבים מהם לא יודעים. "יש נסיון להטעות אותם", אמר, "ישראל תמיד תהיה דמוקרטיה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו והיזם אילון מאסק במשדר בנוגע לבינה מלאכותית והשפעותיה על העתיד, במפעל טסלה בסן חוזה, ארה"ב, 18 בספטמבר 2023. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה בנימין נתניהו והיזם אילון מאסק במשדר בנוגע לבינה מלאכותית והשפעותיה על העתיד, במפעל טסלה בסן חוזה, ארה"ב, 18 בספטמבר 2023/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

"אין בישראל שום איזונים ובלמים על בית המשפט, אנחנו רק מנסים לאזן את המצב", טען נתניהו. "הייתה הצעה שאני חשבתי שהיא רעה, לקחת חוסר איזון אחד ולהחליפו באחר. אני מחפש איזון. היה לי רוב, הייתי יכול להעביר כל חוק שרציתי - אבל לא עשיתי את זה. אני מנסה להגיע לקונצנזוס עם הצד השני. זה קשה מאוד. אם לא אצליח - אעשה זאת עם הציבור", אמר.

עוד הוסיף כי ברגע שישוב לישראל "זה הנושא שעליו אני מתכוון להתמקד. מנסים לצייר אותי כמו אטילה ההוני או ג'ינג'יס חאן. זה לא קל שמכפישים אותך".

בהמשך, התייחס נתניהו לסוגיית האנטישמיות. "אני מכיר את מחויבותך לחופש הדיבור, דיברת על התנגדותך לאנטישמיות", אמר למאסק, "מקווה שתמצא בתיקון הראשון לחוקה יכולת לא רק לעצור אנטישמיות, אלא גם כל דיבור שנאה. זו לא משימה קלה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה בתחילת הפגישה עם היזם אילון מאסק, 18 בספטמבר 2023. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
מאסק עם נתניהו ורעייתו שרה/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

עוד דנו השניים בנגזרותיו ומעלותיו של פיתוח בינה מלאכותית. "במובנים רבים אנחנו עומדים בצומת של האנושות בין ברכה לקללה", אמר נתניהו. "הברכה של הבינה המלאכותית מדהימה, רואים את זה: רפואה מדויקת, גנטיקה, רובוטיקה שדואגת לקשישים, חקלאות, אפשר להביא סוף לפקקי תנועה. כל זאת הבטחה גדולה, אבל יש גם קללה, והקללה יכולה להיות מורכבת - הרס הדמוקרטיה, הפרעה למחשבה, ארגוני פשע, מלחמות שעלולות לאבד שליטה".

"העובדה שמכונות ישלטו בבני אדם ולא ההפך, העבודה שהקצב של השינוי כל כך מהיר", המשיך נתניהו. "לקח לנו כל כך הרבה זמן להסתגל למהפכה התעשייתית. יכול להיות שיש לנו כמה שנים להסתגל למהפכת המהפכה המלאכותית. כמנהיג מדינה מובילה בתחום, אנחנו רוצים להגדיל את הברכה, לא רק לעצמינו אלא גם לאחרים, אבל השאלה האמיתית היא מה עושים מבחינה גלובלית כדי להתמודד עם הסכנות. אם אתה הנשיא הלא רשמי של ארה"ב - מה אתה מציע?", פנה למאסק.

השבוע ה-37 להפגנות: מוחים הגיעו לנתב"ג לפני טיסת רה"מ לארה"ב. יותם רונן
השבוע ה-37 להפגנות: מוחים הגיעו לנתב"ג לפני טיסת רה"מ לארה"ב/יותם רונן

לאחר פגישתם, המשיכו נתניהו ורעייתו יחד עם מאסק לסיור במפעל טסלה בעיר פרימונט שבקליפורניה. במהלך סיורם קיבלו סקירה על פיתוחי החברה ועל הדגמים השונים, וצפו בתהליך הייצור וההרכבה של המכוניות החשמליות.

מחר, צפוי נתניהו להיפגש בין היתר עם נשיא אוקראינה זלנסקי ועם נשיא טורקיה ארדואן. ביום רביעי ייפגש עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, וביום שישי בשעה 16:15 הוא צפוי לנאום בעצרת האו"ם.

מפלגת הליכוד מסרה לאחר המפגש כי "בניגוד לפרסומים, ראש הממשלה לא פסל את הרפורמה המשפטית כלל וכלל. הוא התייחס בשיחה עם אילון מאסק רק לפסקת התגברות גורפת ברוב רגיל, דבר שראשי הקואליציה כבר הסכימו לפני חודשים שניתן להשיג את האיזון מול בית המשפט בדרכים אחרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully