וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מפלצת אש": הטנק החדש והמתקדם שנכנס לסדרת ניסויים בצה"ל

עודכן לאחרונה: 13.1.2023 / 14:22

לוחמי גדוד 52 בחיל השריון יהיו הראשונים שיבחנו את היכולות של טנק ה"ברק". לכלי המתקדם קסדת מפקד עם מסך נתונים כמו זו של טייס, שתאפשר תגובות יעילות ומהירות יותר. "יהפוך מהר מאוד לאימת האויב"

טנק ברק. דובר צה"ל
בעל מערכות מתקדמות שונות. טנק הברק/דובר צה"ל

גדוד 52 בחטיבה 401 של חיל השריון יהיה הגדוד הראשון שיקלוט את טנק "ברק" המתקדם לסדת ניסויי שטח ראשונים - כך נודע היום (חמישי) לוואלה. גורמים בכירים בצה"ל מכנים אותו "טנק מרכבה סימן 5", בשל יכולותיו המשודרגות.

בתקופה הקרובה יחלו מפקדי ולוחמי הגדוד את תהליכי הלימוד של יכולות הטנק, הכשרת אנשי הצוות וחידוד השפעתו על שדה הקרב בעזרת היכולות הייחודיות שלו. מפקד זרוע היבשה, האלוף תמיר ידעי, הנחה כי הטנקים יקלטו בהתאם לניסויים, ומוכנותם תוך שיפור האפקטיביות המבצעית בתוכניות האופרטיביות.

מערכת של אלביט בתוך טנק. אלביט מערכות,
המערכות בתוך הטנק המתקדם/אלביט מערכות

הטנק שפותח על ידי מנהלת המרכבה והרק"ם, בשיתוף מחלקת אמצעי לחימה בזרוע היבשה וחיל השריון, שונה במספר תחומים מטנק מרכבה סימן 4. ה"ברק" יכלול מערכת מעיל רוח משודרגת מפני טילי הנ"ט המתקדמים ביותר בעולם, מצלמות 360 מעלות חדשות ללילה וליום. האמצעים הטכנולוגיים בטנק ישפרו את הרחבת שדה הראייה של המפקד והבנת שדה הקרב טוב יותר, קסדת מפקד בעלת מסך נתונים, בדומה לזו של טייס, המאפשרת קשב גבוה יותר במצבי חירום ותגובות מהירות ומדויקות לתנועות האויב ורכישת המטרות.

הטנק יכלול גם חיישנים חדשים ומתקדמים שיאפשרו לו עצמאות ביכולת לרכוש מטרות בסביבה ולתקוף אותן במהירות. בנוסף, אמצעי לוחמה אלקטרונית, ומחשבי עיבוד וחישוב מידע מתקדמים, באופן כזה שיהפכו אותו ל"טנק הרבה יותר קטלני שמייצר מודיעין למטרות לא רק לעצמו אלא גם לשאר הכוחות", הסבירו גורמים נוספים בזרוע יבשה.

גורם צבאי אמר היום כי "טנקי ה'ברק' הם עוד הוכחה שלא נכון להשוות את עוצמת האש שלו לטנקי העבר. הוא עולה בכמה רמות על היכולות של הטנקים הוותיקים ברכישת מטרות ותקיפה שלהן בפרקי זמן קצרים מאוד. מפלצת מודיעין ואש ביבשה. הוא יהפוך מהר מאוד לאימת האויב בתמרון קרקעי. מוקדם מדי לדבר על צמצום צוות הטנק כי אנחנו רק לומדים את היכולות שלו, אבל זה הכיוון בעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully