וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל מצבו הנפשי: זוכה הצעיר שרצח את הוריו בנתניה

עודכן לאחרונה: 19.9.2023 / 10:48

בית המשפט זיכה את ולדיסלב פופוב בן ה-23 , שדקר למוות בחודש מאי את הוריו בדירתם בנתניה, וקבע כי הוא לא היה אחראי למעשיו. הוא יאושפז במוסד פסיכיאטרי. סנגורו: "מקרה טראגי שניתן היה למנוע. הנאשם ביקש להתאשפז שבועות לפני המקרה - הפסיכיאטר קבע שאינו מסוכן"

זירת הרצח בנתניה/דוברות המשטרה

ולדיסלב פופוב, בן ה-23 שנאשם ברצח הוריו בנתניה בחודש מאי האחרון, זוכה בשל מצבו הנפשי לאחר הסכמה בין הצדדים. פופוב זוכה מחמת ביצוע המעשה לאחר שבית המשפט קבע לאחר בחינת חוות הדעת הפסיכיאטרית לפיה הנאשם לא היה אחראי למעשיו בעת ביצוע הרצח בשל מחלת נפש עמה הוא מתמודד.

בנוסף, בית המשפט הוציא צו אשפוז לנאשם עד לתקופה מירבית של 25 שנים ופופוב יאושפז בהמשך בתנאים פסיכיאטריים עליהם יחליט הפסיכיאטר המחוזי.

השתלשלות האירועים

  • לפני כארבעה חודשים, פופוב רצח את הוריו בביתם בנתניה בזמן שהתגורר עמם. על פי כתב האישום, פופוב לקח סכין מטבח ודקר את אביו למוות כשישן במהלך הלילה. בעקבות כך, התעוררה האם ולאור ההתרחשות ניסתה להימלט מהדירה. אז, פופוב דקר גם אותה והטיח בראשה חפץ עד שמתה. בנוסף, דקר למוות גם את כלב המשפחה.
  • חקירת המשטרה החלה כשהכוחות הוזעקו לדירת ההורים בעקבות דיווח על סימני דם מחוץ למקום, ומצאו שם שתי גופות עם סימני דקירה רבים. תחילה סברו במשטרה כי מדובר באם ובנה, אך מאוחר יותר התחזק החשד כי המתים הם זוג הורים, בשנות ה-40 לחייהם. זמן קצר לאחר מכן נעצר פופוב בחשד לרצח הוריו.
החשוד ברצח בנתניה, 12 במאי 2023. דוברות משטרת ישראל
פופוב בזמן מעצרו/דוברות משטרת ישראל

איך התקדמה החקירה?

  • פופוב טען תחילה בחקירתו כי זיהה את אביו דוקר את אמו, וניסה להציל אותה. בתגובה הוא לקח סכין לידו ודקר את האב. אך במשטרה שללו גרסה זו שכן בזירה אותרה סכין אחת בלבד.
  • אך פופוב מסר גרסה נוספת בחקירתו, בה הודה שרצח את אביו ולאחר מכן את אמו והכלב בבית. "התעורר בלילה, שמע קולות והרגיש צורך לפגוע באביו", כך נאמר על פי החקירה.

תגובות

  • תגובתו של עו"ד אבי כהן שייצג מטעם הסניגוריה הציבורית את פופוב: "מדובר במקרה טראגי וקשה, שייתכן שניתן היה למונעו, כיוון שהנאשם ביקש להתאשפז שבועיים-שלושה לפני המקרה, אך הפסיכיאטר קבע שאינו מסוכן, וסרב לאשפזו. אני מברך שפרקליטת המחוז קיבלה את עמדתנו והסכימה לזיכוי הנאשם עקב מחלתו בעת המקרה. אני מקווה שהנאשם ייקבל את הטיפול התרופתי בבית החולים ומצבו הנפשי ישתפר".
  • עוד באותו נושא:
  • נתניה
  • רצח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully