וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בעקבות ההשוואה של המפגינים לטרוריסטים: "נתניהו הכריז מלחמה"

עודכן לאחרונה: 18.9.2023 / 10:49

לפני המראתו לארה"ב תקף רה"מ את המוחים וטען כי הם "חוברים לאש"ף ואיראן". אחת ממובילות המחאה בארה"ב השיבה כי הוא "מתיר את דמם של הקהילות היהודיות החשובות ביותר בעולם". ליברמן: "נתניהו מפרק את החברה הישראלית מבפנים"

נתניהו המריא לביקור בארה"ב ותקף את המפגינים: "חוברים לאש"ף ולאיראן"/רועי אברהם/לע"מ, סאונד: יחזקאל קנדיל/לע"מ

המתקפה של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נגד המפגינים על המהפכה המשפטית, רגע לפני המראתו לביקור מדיני בארצות הברית זכתה הבוקר (שני) לביקורת במערכת הפוליטית ומצד מארגני המחאה. נתניהו טען כי "המוחים חוברים לאש"ף ולאיראן", ו"מוציאים את דיבתה של ישראל בפני האומות". שני גרנות-לובטון, ממובילות המחאה בארצות הברית, הגיבה: "לא ייאמן שראש הממשלה של מדינת היהודים משווה אותנו לאיראן ולגורמי טרור".

"נתניהו הכריז מלחמה על יהדות התפוצות ופותח את סבב הלחימה הנוכחי במתקפה חריפה וגועלית נגד יהדות ארצות הברית. לא די בכך שהוא נפגש עם קיצונים ואנטישמים שפגעו ביהודים, הוא כעת מתיר את דמם לא רק של הישראלים, אלא גם של הקהילות היהודיות החשובות ביותר בעולם. התבטאות פסולה, מכוערת ומסוכנת. ככה בדיוק מגבירים אנטישמיות", מסרה גרנות לובטון.

בעקבות הסערה שפרצה בשל דבריו, בלשכתו של נתניהו הוציאו הבהרה: "כשראש הממשלה השתמש במילה 'חוברים', הוא התכוון לעובדה שבזמן שראש ממשלת ישראל ייצג את מדינת ישראל בבימת האו"ם יפגינו במקביל לתומכי אש"ף וה-BDS - אזרחים ישראלים - דבר שלא קרה מעולם. יש לקוות שהמפגינים הישראלים ייקחו לפחות כמה דקות להפגין גם נגד אלה ששוללים את זכות קיומה של מדינת ישראל".

המחאה נגד המהפכה המשפטית ממשיכה כל העת גם מעבר לים - במהלך ביקורו המדיני של ראש הממשלה. מארגני המחאה בניו יורק מסרו כי יקיימו "שבוע שבו המחאה תגיע לכל מקום אליו נתניהו יגיע באוויר, ביבשה ובים". הבוקר, הקרינו המוחים מיצג מחאה על כלא אלקטרז המפורסם שבסן פרנסיסקו ובו נכתב "ברוך הבא נתניהו לכלא אלקטרז" והוצגה תמונתו של ראש הממשלה מאחורי סורגים.

מיצג מחאה על כלא אלקטרז נגד נתניהו/מערכת וואלה!

יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, הגיב גם כן: "המתקפה של נתניהו תוך האשמת המפגינים בארה"ב בחבירה לאויבינו, חמורה וראויה לכל גינוי. גם אם לא מסכימים על דרך הפעולה, מדובר בפטריוטים, אוהבי המדינה. את הנזק האדיר שנתניהו גורם לחברה הישראלית בהתנהלותו, גם אלף נאומים חוצבי להבות באו"ם לא יתקנו. הגיע הזמן לעצור את ההפיכה המשטרית ולעשות סדר בממשלה, במקום להאשים את המפגינים".

גם ראש האופוזיציה, יאיר לפיד, תקף את דבריו של ראש הממשלה: "אין אדם שהרס את תדמיתנו בעולם יותר מנתניהו בחודשים האחרונים. אין דבר שמסייע יותר לאיראנים מהמהפכה המשטרית של ממשלתו. ההאשמות שלו כלפי הפטריוטים של המחאה הן עוד הוכחה לשיבוש חמור בשיקול הדעת ובקריאת המציאות שלו".

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, מסר: "אדוני ראש הממשלה, שוב אתה משקר במצח נחושה. המפגינים בארץ ובעולם מפגינים נגדך ובעד מדינת ישראל. מי שחבר לאיראן ולאש"ף זה לא אחר ממך, אתה בעצמך מר בנימין נתניהו, אתה שמפרק את החברה הישראלית מבפנים, אתה שמשתלח במיטב בנינו ובנותינו ואתה שמוכיח לכולנו יום יום שאתה פועל אך ורק בהתאם לאינטרסים האישיים שלך, גם אם זה אומר שתישרף המדינה".

נתניהו ממריא לארצות הברית לפגישתו עם ביידן בעצרת האו"ם בניו יורק. 18 בספטמבר 2023. דוברות ראש הממשלה, אתר רשמי
נתניהו ממריא לארצות הברית לפגישתו עם ביידן בעצרת האו"ם בניו יורק. 18 בספטמבר 2023/אתר רשמי, דוברות ראש הממשלה

במחאת המילואימניקים "אחים לנשק" מסרו: "כשנתניהו מדבר כך לראשי מערכת הביטחון, לעשרות אלפי מילואימניקים, לחוד החנית של צוות אוויר ברור כי איבד אחיזה במציאות והוא מסכן את ביטחון ישראל.
מי שהיה פעם אישיות נערצת בקרב יהדות ארה"ב הפך להיות נער הגבעות של בן גביר. ככה זה כשלא עומדים בלחצים".

"יוצאות ויוצאי שב"כ להגנת הדמוקרטיה" קראו לנתניהו לחזור בו מדבריו: "קוראים לנתניהו לחזור בו מידית מדבריו אמש שהמוחים כנגד הממשלה בראשותו חברו לאש"ף ואיראן. מילים קשות מעצבות מציאות קשה ועלולות להתיר את דמם ולהגביר מעשי אלימות ברחובות כנגד מאות אלפי אזרחיות ואזרחים ישראלים שלוקחים חלק במחאה חוקית ולגיטימית".

מנגד, שר האוצר בצלאל סמוטריץ', גיבה את דבריו של ראש הממשלה: "פעם הייתה כאן ממלכתיות. היה ברור שמתווכחים ומפגינים בבית אבל כשראש ממשלה יוצא בשליחות כולנו לייצג את ישראל בחו"ל כולנו מגבים אותו. המפגינים בחו"ל הם אכן פעילי BDS שפוגעים בישראל והתמיכה שהם מקבלים מגנץ ולפיד מוכיחה שגם הם חצו את כל הקווים האדומים והפכו לאופוזיציה למדינה, תתביישו לכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully