וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יריב לוין בריאיון בארה"ב: "אף דמוקרטיה לא יכולה להפסיק לחוקק כי יש מחאות"

עודכן לאחרונה: 18.9.2023 / 12:18

לוין התראיין לתוכנית "60 דקות" בנושא המהפכה המשפטית, ונשאל אם הממשלה תוכל לבטל את סמכות בית המשפט. "המצב בישראל הוא שבית המשפט העליון הוא מעל רצון העם", טען. לתוכנית התראיינו מפגינים נגד המהפכה המשפטית: "מה שקרה בהונגריה לא יקרה בישראל"

בווידאו: מאות מפגינים מחוץ לבית של יריב לוין: "הכי שנוא בליכוד"/ביני אשכנזי, אחים לנשק, פלאש 90

שר המשפטים יריב לוין התראיין הלילה (שני) לתוכנית "60 דקות" בערוץ האמריקני CBS בנושא המהפכה המשפטית ואמר כי "אף דמוקרטיה לא יכולה לקבל מצב שהממשלה לא תעביר הצעת חוק כי יש מחאות".

העיתונאית לסלי סטאל ראיינה את שר המשפטים בפרק של התוכנית שעסק במהפכה המשפטית ושאלה אותו אם הוא טוען שההאשמות של המפגינים והמתנגדים למהפכה המשפטית הן "חסרות בסיס", והוסיפה כי לוין הוא "חלק מהממשלה הכי ימנית שהייתה לישראל אי פעם".

לוין השיב כי הוא "גאה להיות חלק מהממשלה הזו, ואני חושב שזה מה שהישראלים רצו לראות". סטאל עימתה אותו עם העובדה שחברי כנסת ושרים רבים בממשלה השמיעו בגלוי הצהרות הומופוביות וגזעניות. לוין השיב כי "רובם המכריע של חברי הפרלמנט שתומכים בממשלה זו עומדים בתוקף מאחורי עקרונות דמוקרטיים וליברלים".

סטאל המשיכה ושאלה את לוין אם לפי התוכנית שלו, "הממשלה תוכל לבטל את בית המשפט". "זה לא שלי, מה שאני מציע", השיב לוין, "המצב בישראל הוא שבית המשפט העליון הוא מעל הממשלה, הוא מעל הפרלמנט, הוא אפילו מעל רצון העם. מה שאני רוצה לעשות זה לאזן את זה". לוין המשיך וציין בפני העיתונאית האמריקנית כי לטענתו בית המשפט הוא מעוז שלעתים קרובות מדי מבטל מחוקקים שנבחרו על ידי העם.

לאחר מכן, הזכירה המראיינת את הכמות הגדולה של חיילי המילואים שסירבו להתייצב, ושאלה את לוין האם ימשוך חזרתה את הצעותיו אם יגלה שישראל נמצאת בסיכון ביטחוני. "מה המחיר של הדמוקרטיה? מה את מציעה לי לעשות?", ענה לוין, "נגיד לאזרחי ישראל, 'בסדר, אל תלכו להצביע. אין צורך לערוך בחירות'. נבוא לאותם מיליטריסטים לשעבר ונשאל אותם מה מותר לנו לעשות או לא".

יריב לוין לCBS. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
יריב לוין לCBS/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בכתבתה, ראיינה סטאל גם רבים ממנהיגי המחאות נגד המהפכה המשפטית, בהם אייל נוה ורון שרף, מובילי קבוצת המחאה "אחים לנשק". סטאל פתחה את הריאיון עם נווה וציין כי רבים מהמפגינים במחאות האחרונות יוצאים לרחובות במחאה בפעם הראשונה בחייהם.

"אנחנו עומדים בפני איום קיומי לישראל, כעת - הסכנה היא מבפנים", אמר שרף, והוסיף: "כשהשלטון מעוניין להעניק לעצמו כוח בלתי מוגבל, האזרחים מפחדים. האנשים שיוצאים לרחובות מפחדים שהממשלה תצבור כוח חסר רסן ללא ביקורת שיפוטית". סטאל שוחחה גם עם שירה אטינג, ששירתה כטייסת קרבית בצה"ל, ועומרי רונן, יוצא היחידות המיוחדות. "מה שקרה בהונגריה לא יקרה פה", טען רונן. "אנחנו נעמוד מנגד ונעצור את זה", השיבה לכך אטינג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully