וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נזק נגרם לגבול בצפון הרצועה - מידע על תורפות הגדר עלול להגיע לחיזבאללה

18.9.2023 / 6:00

גורמי ביטחון סיפרו כי הנזק החמור נגרם בעקבות כמות הגדולה של מטענים. הגורמים הזהירו שמחבלים עלולים לנסות לחדור לישראל. ביקורת רבה נמתחה על הכוחות בשטח, כשלפי הערכות, מדובר בניסיון חמאס לבחון את תשתיות ההגנה. בתוך כך, פתיחת מעבר ארז נדחתה ביממה

פיצוץ המטען שהשליכו מפרי הסדר הפלסטינים סמוך לגבול רצועת עזה/דובר צה"ל

גורמי ביטחון אמרו אמש (ראשון) בשיחה עם וואלה! כי בשלושת הימים האחרונים נגרם נזק חמור מאוד לתשתיות ההגנה לאורך גבול רצועת עזה, כולל פגיעה בגדר המערכת במיוחד בחלקה הצפוני. לדברי גורמי הביטחון, תחקיר ראשוני העלה כי הכוחות בשטח הופתעו מהיקף ועוצמת מטעני החבלה שהופעלו צמוד לחומה החיצונית והגדר. אחד הגורמים אמר כי "היקף הפיצוץ והנזק לתשתיות יכול היה להוביל גם לניסיון לחדירה".

גורמי הביטחון אף מתחו ביקורת, מאחר וחמאס הוכיח כי הוא מסוגל להוביל כמות גדולה של חומר נפץ עד לגדר, מתחת לאף של התצפיות, ללא הפרעה או התנגדות של כוחות צה"ל. בתגובה לכך, חיל האוויר תקף בערב ראש השנה עמדה צבאית של ארגון הטרור על הגבול. עם זאת, אתמול התפתחו שוב הפרות סדר אלימות על הגבול, כשהפלסטינים הפעילו עוד פעם מטעני חבלה ופערו פרצה בגדר.

הפגנות פלסטיניות בגבול רצועת עזה נגד פעילות צה"ל בג'נין, 3 ביולי 2023. Mohammed Salem, רויטרס
הפרות סדר בגבול הרצועה. יולי 2023/רויטרס, Mohammed Salem

ביקורת נוספת נמתחה גם על התנהלות הכוחות בשטח, מפני שלפי הערכות, חמאס בוחן את מערכת התגובות של צה"ל ואת האיכות ההנדסית של הגדר ותשתיות ההגנה. "מידע על היקף חומר הנפץ והנזק לגדר יעברו לגזרות אחרות, ובטח לחיזבאללה בלבנון - על גבול בצפון יש תשתיות דומות", אמר גורם ביטחוני.

כבר כמה ימים לפני החג הצביע המודיעין הישראלי על כוונת חמאס להוביל הפרות סדר אלימות בכמה מוקדים לאורך הגבול. בשל היקף המודיעין והרגישות לקראת ערב החג, הגיע הרמטכ"ל הרצי הלוי לאוגדת עזה, כדי לבחון את היערכות הכוחות בשטח והמוכנות למקרי קיצון. הגעתו לזירה מסמנת את המתיחות של התקופה האחרונה באזור, והסיכוי הגובר להידרדרות ביטחונית.

בתוך כך, אתמול בערב הודיע מתאם פעולות הממשלה בשטחים על דחיית פתיחת מעבר ארז לכניסת פועלים עזתים לישראל ב-24 שעות נוספות. ההחלטה התקבלה בתום הערכת מצב ביטחונית ובהתאם להנחיית שר הביטחון והרמטכ"ל. עוד נמסר כי פתיחה מחודשת תיבחן בהתאם להערכת המצב במרחב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully