וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרות סדר על גבול רצועת עזה, צה"ל הגיב באמצעים לפיזור הפגנות

עודכן לאחרונה: 17.9.2023 / 21:08

ההפגנות התקיימו בכמה מוקדים, כולל בחאן יונס ובצפון הרצועה. מדובר צה"ל נמסר שפלסטינים הפעילו מטענים. על פי דיווחים פלסטיניים, צה"ל השתמש באש חיה ובגז מדמיע, ושישה בני אדם נפצעו

פיצוץ המטען שהשליכו מפרי הסדר הפלסטינים סמוך לגבול רצועת עזה/דובר צה"ל

הפרות סדר פרצו היום (ראשון) אחר הצהריים על גבול רצועת עזה. פלסטינים הגיעו לכמה נקודות על הגדר ושרפו צמיגים באזור חאן יונס וכן בצפון הרצועה. מדובר צה"ל נמסר כי באירועים השתתפו מאות בני אדם, והופעלו מטענים על ידי מפירי הסדר. צה"ל הגיב באמצעים לפיזור הפגנות, ועל פי ההודעה, זוהו כמה פגיעות. מקורות פלסטיניים אמרו שכוחות צה"ל השתמשו באש חיה ובגז מדמיע. כמו כן אמרו המקורות שבהפגנה נפצעו שישה בני אדם, ובהם גם פצוע קשה. אין נפגעים בקרב החיילים.

ההפגנות הקודמות בגבול הרצועה התקיימו ביום שישי. פלסטינים ניסו לפגוע בגדר המערכת, ובתגובה החיילים ירו באוויר לאזהרה. לפני כן פורסם כי חמאס מכווין את הפלסטינים לפעילות על הגבול. בהפרות הסדר לפני שבוע נהרגו ארבעה פלסטינים מפיצוץ מטען חבלה. בתוך כך, צה"ל תגבר כוחות טקטיים על גדר הגבול לסכל ניסיון חבלה בה ובתשתיות.

הפגנות פלסטינים בסמוך לגדר רצועת עזה 25 באוגוסט 2021. מג'די פתחי, רויטרס
הפגנה פלסטינית ליד הגדר בעזה/רויטרס, מג'די פתחי

כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו על מותם של ארבעה הצעירים ועל פציעתם של עשרות, לאחר שניסו לפוצץ מטען חבלה על גדר המערכת של רצועת עזה. המתפרעים התכוונו להשליך את המטען, אך הוא התפוצץ בשטח הרצועה - ככל הנראה בגלל טעות - מה שגרם לנפגעים רבים באזור. לא היו נפגעים בקרב כוחות הביטחון

מצה"ל נמסר כי "הפרת סדר אלימה בהשתתפות מאות מפרי סדר התקיימה בסמוך לגדר הגבול בצפון רצועת עזה. באירוע זוהו מספר מקרים של הפעלת מטענים והשלכת רימונים על ידי מפרי הסדר. כוחות צה"ל נערכו בשטח ופעלו מול הפרת הסדר האלימה. המטען התפוצץ בשטח הרצועה וכתוצאה ממנו נפגעו מספר אנשים שהיו בסמוך אליו".

  • עוד באותו נושא:
  • רצועת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully