וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרי הממשלה יאשרו: שימוש במצלמות לזיהוי פנים במרחב הציבורי

עודכן לאחרונה: 17.9.2023 / 23:08

את החוק מקדמים השרים בן גביר ויריב לוין, והוא יקנה למערכת הביטחון גישה למידע שייאסף ע"י המצלמות ללא צו בית משפט. החוק נועד לסייע במלחמה בפשיעה, אך הוא מעורר ביקורת בשל החשש מפגיעה בפרטיות והאפשרות שהמשטרה תשתמש בנתונים להקמת מאגר ביומטרי

בווידאו: שניים חשודים בהצתת בית של שוטר בצפון/דובר תחנה אזורית גליל-גולן ומצלמות אבטחה

ועדת שרים לחקיקה צפויה לאשר מחר (שני) הצעת חוק לשימוש במצלמות לזיהוי פנים במרחב הציבורי - כך נודע לוואלה!. לפי ההצעה שמקדמים השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ושר המשפטים יריב לוין, למערכת הביטחון תהיה גישה למידע שיעלה במצלמות, והיא תוכל לעשות בו שימוש ללא צו בית משפט. ההצעה נועדה לסייע במאבק בפשיעה, אך היא עוררה בעבר ביקורת בשל החשש מפגיעה בפרטיות, ומפני האפשרות כי המשטרה תשתמש בנתונים כדי להקים מאגר ביומטרי.

בנוסף, הצעת החוק מסדירה את השימוש שכבר נעשה במערכת "עין הנץ", שמתעדת את תנועתם של כלי רכב. כאמור, בעבר קידמה הממשלה הצעה דומה אך זו נבלמה בשל התנגדותו של השר לוין והרצון לערוך בה שינויים שכוללים הגנה על פרטיותו של האזרח.

סריקת פנים ביומטרי. Shutterstock, ShutterStock
סריקת פנים ביומטרית/ShutterStock, Shutterstock

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי מדובר במערכות צילום, הכוללות יכולות עיבוד המאפשרות צילום של אנשים, והשוואתם למידע מזוהה שהוזן למערכת בעניינם, באופן שעשוי לאפשר לזהות את האדם המצולם אם הוזן מידע כאמור. עוד נכתב כי "השימוש המשטרתי במערכות צילום ביומטריות יכול שייעשה בדרך של הכללה מבעוד מועד של פרט זיהוי אודות אדם מסוים, באופן שמאפשר למערכת לספק התראה כאשר פרט זה נקלט בעדשות המצלמה בזמן אמת, או בדרך של בדיקה בדיעבד של צילומים שנקלטו במצלמות. שימושים אלו מאפשרים למשטרה להתחקות אחר זהותם ומיקומם של חשודים בביצוע עבירות, ולכן מהווים כלי יעיל ואפקטיבי לצורך גילוי ומניעת עבירות ומילוי תפקידי המשטרה בשמירת הסדר הציבורי והגנה על שלום הציבור ובטחונו".

על מנת לצמצם את הפגיעה בפרטיות של האזרח נכתב בהצעת החוק כי המידע שיישמר במערכות או ייחשף בפני אנשי מערכות הביטחון יהיה מידע סודי וכן כי "בהקשר של מערכות צילום ביומטריות, הצבה והפעלה תהא לצורך מניעה, סיכול או גילוי של עבירות פשע חמור וגילוי מעורבים בתכנון או בביצוע עבירות של פשע חמור".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"סממן של משטרים אפלים"

מטה המאבק "חופשי בארצנו" מסר הערב בתגובה לדיווח: "הצבת מצלמות במרחב הציבורי היא סממן מובהק של משטרים אפלים עם מכנה משותף אחד - דיקטטורה. ממשלת החורבן מספקת מדי יום עוד ועוד הוכחות לכך שאין לה שום כוונה לעצור את ההפיכה המשטרית, אלא רק להעביר אותה בפרוסות. כשנתניהו יגיע לניו יורק וינסה לרמות את מנהיגי העולם, אנחנו נסביר להם לאיזו מציאות איומה הוא מוביל אותנו".

כוח קפלן אמר בתגובה: "הצעה הזויה שלקוחה ממשטר האייטולות האיראני, שמרגל אחרי מתנגדי המשטר. מי שינסה לרגל אחרי אזרחים ואזרחיות ילמד במהרה שהאזרחים והאזרחיות יעיפו אותו משולחן הממשלה. זהי דיקטטורה לשמה ולא ניתן להפוך את ישראל לדיקטטורה משיחית מסוכנת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully