וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיכטר על העברת הרכבים המשוריינים לפלסטינים: "זוטות, שום דבר שקשור בהעברת נשק"

עודכן לאחרונה: 13.9.2023 / 14:47

שר החקלאות התייחס לסערה בממשלה סביב העברת כלי הרכב לרשות הפלסטינית, ושלח מסר לשותפיו לקואליציה: "לפני שממהרים להתעצבן כדאי לבדוק את העובדות". על הנורמליזציה עם סעודיה והדרישות הפלסטיניות שעולות בתהליך: "את הסעודים לא מעניין הפלסטינים"

מאות מוחים מול ביתו של שר החקלאות אבי דיכטר/באדיבות בר חפץ

חבר הקבינט המדיני-ביטחוני, שר החקלאות אבי דיכטר, התייחס היום (רביעי) בריאיון בכנס במכון למחקרי ביטחון לאומי "inss" לסערה בממשלה סביב העברת כלי הרכב המשוריינים לרשות הפלסטינית.

"לפני שממהרים להתעצבן כדאי לבדוק את העובדות", אמר תחילה דיכטר. "למיטב ידיעתי, מהבדיקה שעשיתי מדובר בזוטות, שום דבר שקשור בהעברת נשק, אלא החלפה של כלים ממוגנים לצרכים מסוימים. במסגרת המדיניות של ישראל במצב הרע מול הרשות הפלסטינית צריך לשמר את הרע ולא לצלול לגרוע", הוסיף.

"את הסעודים לא מעניין הפלסטינים"

בכנס, לציון 30 שנה להסכמי אוסלו, דיכטר התייחס גם למגעים לנורמליזציה עם סעודיה ולדיווחים על הדרישות הפלסטיניות שעולות בתהליך. לדבריו, "את הסעודים לא מעניין הפלסטינים. ההסכמים בעבר היו תלויים במה יקרה בינינו לבין הפלסטינים - חלפו השנים, נחתמו הסכמי אברהם והפלסטינים בצד. מלבד מס שפתיים, הם לא משנים שום דבר".

שר החקלאות אבי דיכטר בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי, 13 בספטמבר. מכון למחקרי ביטחון לאומי "inss", צילום מסך
שר החקלאות אבי דיכטר בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי, 13 בספטמבר/צילום מסך, מכון למחקרי ביטחון לאומי "inss"

בהתייחסו להסכמי אוסלו, דיכטר אמר כי "להגיד שהסכם אוסלו נכשל - משמעו להגיד את האמת". עם זאת, הוא הודה כי "ההסכם הניע גלגלים משמעותיים בעולם. אם ישראל נסוגה מאוסלו היום חד צדדית - היא נקלעת לתסבוכת בינלאומית משמעותית. אין כרגע שום אלטרנטיבה שניתן ללכת אליה כיום. כמו הרבה דברים, ישראל בחרה באופציה הכי פחות גרועה".

לדבריו, "אנחנו נמצאים 30 שנה אחרי אוסלו. אין שום תוכנית לגבי מערכת יחסים עם הרשות הפלסטינית השונה מהמערכת הקיימת. המערכת הקיימת היא מערכת של פלסטרים עם עליות ומורדות. אם אתה מתחיל לנהל אסטרטגיה עתידית, אתה צריך להתחיל לנהל, לעשות דיון על הרשות הפלסטינית".

הוא הוסיף כי הקבינט המדיני-ביטחוני לא קיים דיונים על מדיניות ארוכת טווח כלפי הפלסטינים ושאין כרגע שום אלטרנטיבה אחרת להסכמי אוסלו. "אנחנו לא במציאות שקבינט יכול להתכנס כדי לבנות אג'נדה מדינית בסוגייה כל כך כבדה וטעונה. אני לא יודע אם ראש הממשלה נתניהו מקיים תוכנית עתידית בנוגע לנושא הפלסטיני. בגלל שאין לנו פרטנר, לא הצלחנו להגיע להבנות על הדבר הכי בסיסי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully