וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש ל-10,000 הרוגים בשיטפונות בלוב, גופות נפלטות מהים: "כמו יום הדין"

עודכן לאחרונה: 14.9.2023 / 11:40

גופות ממשיכות להיפלט מהים אחרי שעיר החוף דרנה נשטפה בהצפות ענק, ולפחות 30 אלף איש נעקרו מבתיהם. הרשויות במזרח המדינה נואשות לסיוע בינלאומי ומעריכות את הנזק במיליארדי דולרים. "הילדים צורחים, גופות פזורות ברחובות"

הצפות בעיר דרנה, לוב/טוויטר

יותר מ-5,300 גופות כבר נספרו בעיר דרנה שבמזרח לוב, שחלקים ממנה כוסו במי שיטפונות - כך אמר היום (רביעי) שר בממשל האזורי, שהעריך כי מספר הקורבנות צפוי לעלות משמעותית ואפילו להיות כפול מכך. עוד עשרות אלפי תושבים איבדו את בתיהם כתוצאה מהאסון שפקד את המדינה הצפון אפריקנית שהוכתה בימים האחרונים על ידי הסופה "דניאל".

הישאם אבו צ'קיואט, שר התעופה האזרחית בממשל במזרח לוב, אמר כי "הים ממשך לפלוט עשרות גופות". הוא הוסיף כי עלות שיקום הנזקים היא כמה מיליארדי דולרים.

במקביל, הארגון הבינלאומי להגירה אמר כי לפחות 30 אלף איש איבדו את בתיהם בדרנה, מוקד האסון. הארגון הוסיף כי יותר מ-6,000 תושבים אחרים נעקרו באזורים אחרים שנפגעו בסערה, כולל בבנגאזי, ומספר ההרוגים עדיין לא ודאי. הארגון אמר כי התושבים זקוקים למקומות מחסה ולמוצרים שונים שאינם מזון, אך הגישה אליהם מוגבלת משום שרוב הכבישים באזור עדיין מוצפים, משובשים או הרוסים.

נזקי שיטפונות, דרנה לוב, 12 בספטמבר 2023. רויטרס
שטחים נרחבים מהעיר נמחקו בשיטפונות. הריסות בדרנה, היום/רויטרס

"הם אומרים שזה כמו יום הדין", סיפר מטורקיה העיתונאי הלובי ג'והר עלי. "הצרחות של הילדים, הגופות ברחובות". הוא אמר ל-BBC כי הוא שוחח עם משפחה שהייתה היחידה ששרדה את ההצפות בשכונה שלהם.

לדבריו, "הם תיארו את מה שקרה אחרי השיטפונות, ואמרו שאישה נתלתה על פנסי רחוב כשנשטפה על ידי השיטפון. היא נשארה שם ומתה שם. הם ראו את זה בעיניהם, הם ראו במו עיניהם את האחיין שלהם מת ברחוב כשהמים זרקו אותו".

עלי הוסיף כי תושבים אומרים שכמות המים היא לא תיאמן. "עשרות אלפי אנשים מתים או מתחת לאדמה. המים סחפו את האדמה שמתחתיהם וזרקו אותם לים".

עוד בוואלה!

מניין ההרוגים בשיטפונות בלוב עלה ליותר מ-5,000: "כמו צונאמי"

לכתבה המלאה
נזקי שיטפונות, דרנה לוב, 12 בספטמבר 2023. רויטרס
תושבים סיפרו כי המצב בעיר הוא כמו אחרי "יום הדין". הריסות בדרנה/רויטרס

לוב סובלת מפיצול פוליטי בין מזרח המדינה למערבה, והשירותים הציבוריים בה התפוררו מאז שהרודן מועמר קדאפי הופל בהתקוממות בתמיכת נאט"ו ב-2011, שלאחריה הגיעו שנים ארוכות של סכסוך פנימי. ואולם, האסון הצליח לגרום לשיתוף פעולה נדיר, גם אם מצומצם, בין הצדדים היריבים.

הממשלים המקבילים הודיעו על נקיטת צעדים נפרדים להתמודדות עם האסון, אך סיוע הומניטרי החל להגיע לאזור מהחלק המערבי במדינה, הנשלט בידי הממשלה היושבת בטריפולי הבירה ומוכרת על ידי הקהילה הבינלאומית.

נזקי שיטפונות, דרנה לוב, 12 בספטמבר 2023. רויטרס
שילוב בין משבר האקלים לכאוס הפוליטי. קו החוף של דרנה/רויטרס
נזקי שיטפונות, דרנה לוב, 12 בספטמבר 2023. רויטרס
חלוקת סיוע בדרנה/רויטרס

ראש הממשלה בטריפולי, עבד חמיד א-דבייבה, אמר כי ממשלו יסכים לסיוע הבינלאומי המוצע למדינה בהתאם לצורכיה. "יש הצעות רבות, ואנחנו נסכים רק לסיוע ההכרחי", אמר. לדבריו, הסינון בקבלת הסיוע הבינלאומי יקל על תיאום מבצע החילוץ.

החלטה דומה קיבלה בסוף השבוע האחרון מרוקו, המתמודדת בעצמה עם אסון טבע כבד בדמותה של רעידת אדמה קטלנית, והיא ספגה על כך ביקורת מצד חלק מהתושבים.

מומחי אקלים קשרו את האסון בלוב לשילוב בין ההשפעות של התחממות כדור הארץ ושנים של כאוס פוליטי והזנחה של המדינה בהשקעה בתשתיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully