וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניין ההרוגים בשיטפונות בלוב עלה ליותר מ-5,000: "כמו צונאמי"

עודכן לאחרונה: 13.9.2023 / 9:46

גורם בארגוני ההצלה אמר כי מספר ההרוגים הוא "אדיר", וכי עשרת אלפים איש עוד נעדרים כתוצאה מהסופה "דניאל" שמוטטה סכרים והציפה אזורים רבים. אלף גופות חולצו רק מהעיר דרנה, מוקד האסון, שרבע משטחה שקע תחת המים. "גופות מוטלות בכל מקום"

הצפות בעיר דרנה, לוב/טוויטר

מניין ההרוגים בשיטפונות במזרח לוב עלה ליותר מ-5,000 איש, ועוד כעשרת אלפים נוספים מוגדרים נעדרים - כך אמרו היום (שלישי) שר הפנים בממשל במזרח המדינה ובכיר בארגוני הסיוע, שממשיכים לאמוד את ממדי האסון שהותירה אחריה הסופה "דניאל".

"מספר ההרוגים הוא אדיר ועשוי להגיע לכמה אלפים", אמר לכתבים טאמר רמדאן, ראש משלחת פדרציית ארגוני הסהר האדום והצלב האדום בלוב, בשיחת וידאו מתוניסיה. הוא העריך כי לפחות עשרת אלפים איש עוד נעדרים. הפדרציה תפתח בקרוב בקריאה למימון חירום לתמיכה בקורבנות השיטפונות בלוב.

קבר אחים של קורבנות השיטפונות בעיר דרנה, לוב, 12 בספטמבר 2023. רויטרס
קבר אחים בעיר דרנה, היום/רויטרס

במקביל, שר אחר בממשל השולט במזרח המדינה אמר כי רבע משטחה של העיר דרנה שקע תחת מי סכרים שקרסו במהלך הסערה. לדבריו, עד כה חולצו כאלף גופות רק מהעיר הזו.

"שבתי מדרנה. זה אסון גדול. גופות מוטלות בכל מקום - בים, בעמקים, מתחת לבניינים", אמר הישאם אבו צ'קיואט, שר התעופה האזרחית וחבר ועדת החירום בממשל במזרח. "מספר הגופות שנמצאו בדרנה הוא יותר מאלף", אמר. "אני לא מגזים כשאני אומר ש-25% מהעיר נעלמו. הרבה מאוד בניינים קרסו".

הוא אמר בהמשך לאל-ג'זירה כי הוא מעריך שמספר ההרוגים ברחבי המדינה יגיע ליותר מ-2,500, לאור מספר הנעדרים הגדל. "הייתי המום ממה שראיתי, זה היה כמו צונאמי", אמר לרשת BBC.

עוד בוואלה!

2,000 הרוגים ואלפי נעדרים בשיטפונות אדירים בלוב אחרי שהסופה "דניאל" הכתה במדינה

לכתבה המלאה
נזקי שטפונות, לוב, 11 בספטמבר 2023. רויטרס
רבע מהעיר נמחקה. הצפות בדרנה/רויטרס

לוב סובלת מפיצול פוליטי בין מזרח המדינה למערבה, והשירותים הציבוריים בה התפוררו מאז שהרודן מועמר קדאפי הופל בהתקוממות בתמיכת נאט"ו ב-2011, שלאחריה הגיעו שנים ארוכות של סכסוך פנימי. הפרלמנט במזרח לוב הכריז על שלושה ימי אבל. הרשויות הכריזו על מצב חירום קיצוני, סגרו בתי ספר וחנויות והטילו עוצר.

הממשלה בטריפולי הבירה, המוכרת על ידי הקהילה הבינלאומית, אינה שולטת באזורים המזרחיים אך נקבה אתמול בהערכה דומה של מספר הקורבנות. היא גם שלחה סיוע לדרנה, ולפחות טיסת סיוע אחת יצאה היום מהעיר מיסראתה שבמערב המדינה.

כביש שניזוק בסערה במזרח לוב, 12 בספטמבר 2023. רויטרס
כביש מוצף במזרח המדינה/רויטרס

לאחר שהכתה את יוון בשבוע שעבר, הסופה "דניאל" התקדמה מהים התיכון אל לוב, שטפה כבישים והרסה מבנים בדרנה, ופגעה ביישובים אחרים לאורך החוף, כולל בבנגאזי, העיר השנייה בגודלה בלוב. בשל מזג האוויר הסוער, ארבעה נמלי נפט גדולים נסגרו מיום שבת בערב למשך שלושה ימים.

בסרטונים מדרנה נראה שיטפון רחב העובר במרכז העיר, היכן שבעבר זרם נתיב מים צר בהרבה כשמשניו צדדיו ניצבו בניינים הרוסים. בתיעודים אחרים נראו תושבים תקועים על גגות כלי הרכב שלהם וקוראים לעזרה. כתב של סוכנות הידיעות רויטרס שהיה בדרכו לעיר דרנה, שבה התגוררו כ-125 אלף איש, ראה כלי רכב הפוכים בקצה של כבישים, עצים שנעקרו ממקומם ובתים מוצפים ונטושים.

כמה מדינות, בהן קטאר וטורקיה, כבר הודיעו שהן ישלחו סיוע ללוב, מדינה צפון אפריקנית נוספת שחוותה אסון טבע כבד בימים האחרונים אחרי שרעידת אדמה הותירה במרוקו יותר מ-2,500 הרוגים. גם מדינות אחרות, בהן ארצות הברית, הודיעו כי יסייעו ללוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully