וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקור ביטחוני: ב-2022 הועברו 100 אקדחים לרשות הפלסטינית, תחת גלנט - אפס

עודכן לאחרונה: 13.9.2023 / 13:11

ברקע הביקורת בממשלה על העברת הרכבים המשוריינים לפלסטינים, מנתונים שהגיעו לוואלה! עולה כי בשנים האחרונות חלה ירידה מתמדת במספר כלי הנשק שמועברים לרשות. ב-2018 הועברו 530 אקדחים, ב-2021 המספר ירד ל-30, וב-2022, בממשלת בנט-לפיד, המספר עלה ל-100

בווידאו:רה"מ נתניהו:"מאז שקמה הממשלה הזאת, היא לא העבירה אף כלי נשק, אפילו לא אחד לרשות הפלסטינית"/דוברות רה"מ

ברקע הביקורת בממשלה על אישור העברת כלי הרכב הממוגנים לרשות הפלסטינית, מקורות ביטחוניים אמרו היום (רביעי) לוואלה! שבשנים האחרונות חלה ירידה בהעברת נשק לפלסטינים. יתרה מזאת, בשנה החולפת - לא אושרה אף העברת נשק או אמצעי לחימה קטלניים.

לפי המקורות, ב-2007 - תחת ראש הממשלה אהוד אולמרט ושר הביטחון עמיר פרץ הועברו 1,000 רובי קלצ'ניקוב. ב-2018, כשראש הממשלה היה בנימין נתניהו ושר הביטחון היה אביגדור ליברמן, הועברו 530 אקדחים וב-2021, תחת ראשי הממשלה נתניהו ונפתלי בנט, כששר הביטחון היה בני גנץ, הועברו 30 אקדחים בלבד. בשנה שעברה, 2022, תחת גנץ בממשלת בנט-לפיד, אושרה העברת 100 אקדחים.

שר הביטחון יואב גלנט כתב היום ב-X (טוויטר לשעבר) כי מאז כניסתו לתפקיד, הוא לא אישר ולא ביצע העברת נשק או אמצעי לחימה קטלניים לידי הרשות הפלסטינית. "כל ניסיון להציג את הדברים באופן אחר הוא שקרי וחוטא לאמת", נכתב בהודעת משרד הביטחון.

סערה פרצה הבוקר במערכת הפוליטית ובקבוצת הוואטסאפ של השרים, בעקבות הפרסומים לפיהם ארצות הברית תעביר משוריינים לרשות הפלסטינים, לאחר אישור מישראל. שר האוצר בצלאל סמוטריץ' יכנס התייעצות פוליטית "דחופה", בסביבת סמוטריץ' אמרו כי הוא לא ידע על המהלך, ושהוא "רותח מזעם". לדבריהם, המהלך הוא "תשלום לבני גנץ כדי להקים יחד איתו ממשלת שמאל, שתחתור להחייאת הסכמי אוסלו".

עוד בוואלה!

ערב ראש השנה התשפ"ד: 9.7 מיליון חיים בישראל - כ-73% מהם יהודים

לכתבה המלאה
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בטקס החלפת פיקוד מחוז חוף, מטה חוף, חיפה. 22 באוגוסט 2023. שלומי גבאי
"ממשלת אוסלו 2", בן גביר/שלומי גבאי

גם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר התייחס לנושא, ובהודעה שהופצה מטעמו - הוא פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו: "אדוני ראש הממשלה, אם לא תתחייב בקולך שהפרסומים אודות העברת אמצעי לחימה למחבלי הרשות הפלסטינית הם שגויים - יהיו לכך השלכות. אם בכוונתך לחתור לממשלת אוסלו 2, אנא עדכן את שריך ואת הציבור ונפעל בהתאם".

גורמים בסביבת נתניהו טענו שההסכמה הישראלית להעברת המשוריינים ניתנה בזמן ממשלת בנט-לפיד. מנגד, בכירים בממשלה הקודמת הכחישו את הטענה: "לא מכירים את ההחלטה על העברת המשוריינים שהתקבלה בתקופתנו. אבל אנחנו כבר לא הממשלה די הרבה זמן, אם בממשלה הנוכחית חושבים שצריך היה לבטל החלטה כזו". כך או אחרת, הממשלה הנוכחית מכהנת כתשעה חודשים, ובמידה ורצתה להפוך את ההחלטה הייתה יכולה לעשות זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully