וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציג הממשלה בבג"ץ עילת הסבירות: "איזה ערכים יש בהכרזת העצמאות? מה הערכים?"

עודכן לאחרונה: 13.9.2023 / 9:47

עורך הדין אילן בומבך, המייצג את הממשלה בעתירות שהוגשו לבג"ץ נגד ביטול העילה, טען כי הממשלה רואה את הכרזת העצמאות כ"מסמך חשוב", אבל מבחינה משפטית, כך לדבריו - "אין לו ערך", במובן שאם חוק סותר את ערכי ההכרזה, "החוק יגבר"

בווידאו: הממשלה נגד בג"ץ: הדיון על ביטול עילת הסבירות/דוברות הרשות השופטת

עורך הדין אילן בומבך, המייצג את הממשלה בעתירות שהוגשו לבג"ץ נגד ביטול עילת הסבירות, התראיין הבוקר (רביעי) לתוכנית "שבע-תשע" עם ענת דוידוב ואודי סגל ב-103fm, שם תהה: "איזה ערכים יש בהכרזת העצמאות? מה הערכים?".

"אין כוונה כמובן להתערב בהכרזת העצמאות", הוסיף עו"ד בומבך. "אני הדגשתי שוב ושוב שממשלת ישראל רואה את הכרזת העצמאות כמסמך חשוב, מכונן, מרתק, אבל עדיין מבחינה משפטית, אין לו ערך משפטי במובן הזה שאם חוק סותר במפורש את ערכי הכרזת העצמאות, מה יגבר? התשובה היא שהחוק".

אילן בומבך, דיון על ביטול עילת הסבירות, בית המשפט העליון, 12 בספטמבר 2023. אוליביה פיטוסי, אתר רשמי
עורד הדין אילן בומבך/אתר רשמי, אוליביה פיטוסי

אמש, במהלך הדיון בבג"ץ בעניין העתירות שהוגשו נגד ביטול עילת הסבירות, טען עורך הדין בומבך כי תוצאות הבחירות חשובות יותר ממגילת העצמאות. "בגלל שהסמיכו 37 אנשים באופן חפוז, שהיו חתומים על מגילת העצמאות, הם אלה שיכולים לכבול עכשיו את הכנסת? יעלה על הדעת דבר כזה?", אמר.

הדיון שהתקיים אמש בבג"ץ היה היסטורי בקנה מידה ישראלי, כשבמשך יותר מחצי יממה הקשיבו שופטי בג"ץ לשני הצדדים, הקשו עליהם בשאלות והדגישו: "לא נבטל כל שני וחמישי חוקי יסוד, השאלה היא אם יש פגיעה אנושה בדמוקרטיה".

בתום הדיון, אמרה נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות כי ההחלטה תינתן רק בהמשך, והעניקה לצדדים אפשרות להגיש בתוך 21 יום השלמות לטיעונים שהושמעו במהלך היום. חיות דרשה תחילה שההשלמות יתפרסו על לא יותר מעשרה דפים, נציג הממשלה עו"ד בומבך דרש יותר, ובסופו של דבר סוכם על 15 דפים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully