וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חוקי גיוס אפלים": תלמיד ישיבה נעצר, הפלג הקיצוני הזהיר - נחסום כבישים

עודכן לאחרונה: 13.9.2023 / 12:40

המשטרה הצבאית עצרה תלמיד ישיבת פוניבז' בבני ברק, בן 23, לאחר שבבדיקה שגרתית של המשטרה עלה כי הוא עריק שלא התייצב בלשכת הגיוס בטענה ל"תורתו אומנותו". עקב מעצרו, מאיימת קבוצת "הפלג הירושלמי" להפגין בכמה מוקדים ברחבי הארץ ולחסום כבישים בשעות השיא

בווידאו: הפגנת הפלג הירושלמי בכביש מספר 4 במחאה על מעצר עריק/צילום: ניב אהרונסון

המשטרה הצבאית עצרה הלילה (בין שלישי לרביעי) תלמיד ישיבת פוניבז' בבני ברק, בן 23, לאחר שבבדיקה שגרתית של המשטרה עלה כי הוא עריק שלא התייצב בלשכת הגיוס לזימונים או למטרת דחייה מגיוס בטענה ל"תורתו אומנותו".

הבחור מזוהה עם הפלג הירושלמי, זרם חרדי קיצוני במגזר הליטאי שאנשיו אינם מתייצבים בלשכות הגיוס ומובילים קו מילטנטי נגד הגיוס ושיתוף פעולה עם צה"ל. בעקבות מעצרו, מאיימת קבוצת "הפלג הירושלמי" להפגין בכמה מוקדים ברחבי הארץ ולחסום כבישים בשעות השיא.

הפגנת חרדים נגד חוק הגיוס 8 במרץ 2022. ניב אהרונסון
הפגנת חרדים נגד חוק הגיוס. מרץ 2022/ניב אהרונסון

מהוועדה להצלת עולם התורה נמסר: "עולם התורה ייצא בהמוניו למחות ולזעוק חמס על נפשות בחורי ישראל שנמקים במסגרות הנוראיות של הצבא כתוצאה מחוק הגיוס הנפשע. וכפי שהורה לנו רבינו הגדול רבי שמואל אוירבך זצ"ל: 'להרעיש עולם ומלואו על מעצרם של אסירי עולם התורה שלא מתייצבים בלשכות הגיוס'".

בתוך כך, ההפגנות מתוכננות לשעה 16:30 - והם צפויות להתקיים בשלושה מוקדים מרכזיים: ירושלים, בני ברק וראש פינה.

"הציבור החרדי ייאבק בנחישות נגד חוקי גיוס אפלים שמטרתם המובהקת להוציא את תלמידי הישיבות מהיכלי התורה, ושנאסרו ע"י כל גדולי התורה בכל הדורות האחרונים. נמשיך בהמוננו לא להתייצב בלשכות הגיוס - כחלק מהמאבק העיקש וחסר הפשרות נגד חוק הגיוס הדרקוני, אותו הביאו במו ידיה למרבה הבושה והחרפה - הנציגים החרדים בכנסת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully