וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הסיפור זה לא את, אלא רה"מ": הדיון המתוח בין נתניהו, בן גביר והיועמ"שית

עודכן לאחרונה: 12.9.2023 / 19:18

ציטוטים שהגיעו לידי וואלה! חושפים את הדיון שמאחורי הקרב בין השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר והיועצת המשפטית לממשלה על החמרת התנאים של האסירים הביטחוניים. בן גביר ליועמ"שית: "מה שאת אומרת כאן - זו רק המלצה". לנתניהו אמר השר: "מספיק עם התירוצים"

ביקור השר איתמר בן גביר בכלא עופר/דוברות שב"ס

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר התעמת היום (שלישי) בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, לאחר ההחלטה לדחות את הדיון על החמרת תנאי האסירים הביטחוניים הפלסטינים בבתי הכלא לאחר החגים.

בן גביר אמר לנתניהו: "נכנסתי למשרד הזה אחרי שהבטחת לי שהולך להיות שינוי במצב האסירים. עם כל הכבוד לכל הגורמים המקצועיים שנמצאים כאן, אנחנו נבחרנו לממש מדיניות. תמיד זה לא הזמן, והקייטנה ממשיכה".

נתניהו: "נדון אחרי החגים"; בן גביר: "מספיק עם התירוצים"

בן גביר הציג נתונים בישיבה, קבע כי "אין הרתעה" - והוסיף: "גם אתה ראש הממשלה הבטחת לעם ישראל שלא תתקפל מול המחבלים בבתי הכלא, והבטחת לי ליישם את המדיניות".

כשנתניהו הבהיר בישיבה כי הדיון יימשך בחודש אוקטובר לאחר החגים, בן גביר זעם: "ראש הממשלה, מספיק עם התירוצים. אם אתה לא מתכוון ליישם את המדיניות שהבטחנו, אז בוא תגיד את זה. כל הזמן אחרי החגים ואחרי החגים - יש גם חנוכה. הגענו לרגע שצריך להכריע".

בנימין נתניהו, איתמר בן גביר. יונתן זינדל, פלאש 90, עיבוד תמונה
בנימין נתניהו, איתמר בן גביר/עיבוד תמונה, יונתן זינדל, פלאש 90

הציטוטים מהעימות בקבינט

היועמ"שית גלי בהרב מיארה: "ההוראה חלה גם על האסירים הפליליים וגם על הביטחוניים. בגלל הרגישות של הביטחוניים, זה תמיד היה נידון על ידי הקבינט".

השר בן גביר: "מדובר רק באסירים ביטחוניים".

היועמ"שית: "זו פרשנות זה שאפשר לאשר פחות או יותר (ביקורים, י"א). מכיוון שזה בעל משמעות ביטחונית ומדינית - אז זה נידון בקבינט ולא בהחלטת השר לביטחון לאומי".

השר בן גביר: "זאת המלצה ואת יועצת. את לא קובעת ואני לא רוצה לפגוע בך".

היועמ"שית: "הכללים לא גוברים על החוק".

בן גביר ליועמ"שית: "מה שאת אומרת כאן - זו רק המלצה"

השר בן גביר: "אבל תקראי את החומר. יש פקודה כללית ופקודה ספציפית, וספציפית גוברת על הכללית. בכל מקרה מה שאת אומרת כאן מבחינתי - זו רק המלצה".

היועמ"שית: "זה מחייב".

השר בן גביר: "זה לא מחייב, זאת המלצה. אבל הסיפור כאן זו לא את, אלא ראש הממשלה. נכנסתי למשרד הזה אחרי שהבטחת לי שהולך להיות שינוי במצב האסירים. עם כל הכבוד לכל הגורמים המקצועיים שנמצאים כאן, אנחנו נבחרנו לממש מדיניות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "נקיים דיון אחרי החגים".

כלא עופר, 25 ביוני 2019. יונתן זינדל, פלאש 90
כלא עופר, תמונת ארכיון/פלאש 90, יונתן זינדל

השר בן גביר: "הבעיה שגם אחרי החגים הגורמים המקצועיים יגידו שזה לא הזמן. תמיד זה לא הזמן והקייטנה ממשיכה. שימו לב לנתונים, חלק גדול מאירועי הטרור מבוצעים על ידי אנשים שביקרו את האסירים בני משפחות, וכדומה. יש לנו 449 כאלה שביקרו בכלא, ואחרי זה ביצעו פיגועים או ניסיונות פיגוע, ותוסיפו לזה מחבלים אסירים שחזרו על מעשי הטרור אחרי ששוחררו. זה אומר שהם רואים את התנאים ולא מתרשמים. זה אומר שאין שום הרתעה בכלא הישראלי. זה אומר שאי אפשר להמשיך ככה. נבחרתי כדי לממש מדיניות. גם אתה ראש הממשלה הבטחת לעם ישראל שלא תתקפל מול המחבלים בבתי הכלא, והבטחת לי ליישם את המדיניות".

בן גביר לנתניהו: "מספיק עם התירוצים"

רה"מ נתניהו: "נדון בזה בדיון אחרי החגים".

השר בן גביר: "ראש הממשלה מספיק עם התירוצים. אם אתה לא מתכוון ליישם המדיניות שהבטחנו, אז בוא תגיד את זה. כל הזמן אחרי החגים ואחרי החגים יש גם חנוכה. הגענו לרגע שצריך להכריע".

איתמר בן גביר, רה"מ בנימין נתניהו. יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
"הסיפור זה לא את, אלא רה"מ": הדיון המתוח בין נתניהו, בן גביר והיועמ"שית/עיבוד תמונה, יונתן זינדל/פלאש 90

ההחלטה של ראש הממשלה, אותה קיבל יחד עם גופי הביטחון, מנוגדת לעמדת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שדרש בשבועיים האחרונים להחמיר את תנאי האסירים הביטחוניים הפלסטינים בבתי הכלא, ולאפשר להם ביקורי משפחות פעם בחודשיים במקום פעם בחודש כנהוג היום.

מוקדם יותר השבוע, בן גביר הודיע כי למרות התנגדות ראש הממשלה וגופי הביטחון - ההחלטה בעינה עומדת וכי הוא סיכם עליה עם נציבת שב"ס. כעת, לשכת נתניהו הודיעה כי לא יחולו שינויים עד לדיון שייערך בקבינט בחודש אוקטובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully