וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה לבן גביר: נתניהו החליט שלא יהיה שינוי במצב האסירים הביטחוניים עד אחרי החגים

עודכן לאחרונה: 12.9.2023 / 14:52

ההחלטה של ראש הממשלה מנוגדת לעמדת השר לביטחון לאומי בן גביר שדרש להחמיר את תנאי האסירים הביטחוניים הפלסטינים בבתי הכלא, ולאפשר להם ביקורי משפחות פעם בחודשיים במקום פעם בחודש - כנהוג היום. בלשכת רה"מ מסרו כי הקבינט יקיים את הדיון בנושא בחודש אוקטובר

איתמר בן גביר על השיחות בבית הנשיא/ללא

בניגוד לעמדת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, לשכת ראש הממשלה הודיע היום (שלישי) כי רה"מ בנימין נתניהו ושרי הקבינט אישרו כי לא יחולו שינויים בנושא האסירים הביטחוניים בבתי הכלא עד לאחר החגים. "הקבינט יקיים דיון באוקטובר בנושא, עד לדיון זה לא יחולו שינויים", הבהירו.

"ראש הממשלה נתניהו ושרי הקבינט אישרו את ההיערכות המבצעית בכלל גופי הביטחון לקראת החגים, והדגישו את החשיבות למתן ביטחון ותחושת ביטחון לכלל אזרחי ישראל לתקופה זו", נמסר בהודעה שהפיצה לשכת רה"מ.

איתמר בן גביר, רה"מ בנימין נתניהו. יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
איתמר בן גביר, רה"מ בנימין נתניהו/עיבוד תמונה, יונתן זינדל/פלאש 90

במהלך ישיבת הקבינט שאל מזכיר הממשלה יוסי פוקס את היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה, מה חוות דעתה לגבי סוגיית הביקורים לאסירים הביטחוניים שכלואים בישראל.

היועצת המשפטית לממשלה סתרה את טענתו של השר בן גביר כי החוק קובע ביקורים אחת לחודשיים וכי בסמכותו לקבל החלטות בנושא. היועצת המשפטית לממשלה אמרה בדיון כי כיוון שמדובר בנושא מדיני רגיש, הקבינט והממשלה מקבלים החלטות בעניין מאז ומתמיד - ולא רק השר הממונה על שב"ס.

עוד בוואלה!

בן גביר הורה להגביל ביקורים לאסירים ביטחוניים, לשכת רה"מ: "טרם התקבלה החלטה"

לכתבה המלאה
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה בכנס המשפט הציבורי, חיפה, 12 בינואר 2023. שלומי גבאי, עיבוד תמונה
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה בכנס המשפט הציבורי, חיפה, 12 בינואר 2023/עיבוד תמונה, שלומי גבאי

ההחלטה של ראש הממשלה מנוגדת לעמדת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שדרש בשבועיים האחרונים להחמיר את תנאי האסירים הביטחוניים הפלסטינים בבתי הכלא, ולאפשר להם ביקורי משפחות פעם בחודשיים במקום פעם בחודש כנהוג היום.

מוקדם יותר השבוע, בן גביר הודיע כי למרות התנגדות ראש הממשלה וגופי הביטחון - ההחלטה בעינה עומדת וכי הוא סיכם עליה עם נציבת שב"ס. כעת, לשכת נתניהו הודיעה כי לא יחולו שינויים עד לדיון שייערך בקבינט בחודש אוקטובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully