וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף למשבר: ארגון המורים הגיע להסכמות עם משרד האוצר

עודכן לאחרונה: 12.9.2023 / 14:37

במסגרת הסכם הביניים שהושג, עובדי ההוראה יקבלו מקדמה על סך 2,400 שקלים בספטמבר ולוח החופשות ישתנה השנה. במקביל, ארגון המורים התחייב להפסיק את כל העיצומים בהם נקט. "איומי השביתה הוסרו ומערכת החינוך חוזרת לשגרה מלאה", בירך שר האוצר

בוידאו: תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים/מערכת וואלה, ללא

ארגון המורים העל יסודי ומשרד האוצר הגיעו היום (שלישי) להסכמות ולפי שעה העיצומים שבהם נקטו בארגון המורים בוטלו. במסגרת הסכם הביניים שהושג, המורים יקבלו מקדמה בחודש ספטמבר, לוח החופשות ישתנה וארגון המורים יפסק את כלל העיצומים בהם נקט. "העיצומים ואיומי השביתה הוסרו ומערכת החינוך חוזרת לשגרה מלאה", בירך שר החינוך יואב קיש.

יו״ר ארגון המורים, רן ארז, 21 ביוני 2023. אבשלום ששוני, פלאש 90
יו״ר ארגון המורים, רן ארז, 21 ביוני 2023/פלאש 90, אבשלום ששוני

עיקרי ההסכם

  • עובדי ההוראה בחטיבות העליונות יקבלו מקדמה על סך 2,400 שקלים למשרה מלאה בחודש ספטמבר. ואילו עובדי ההוראה שאינם בתנאי רפורמת "עוז לתמורה" יקבלו מקדמה על סך 1,500 שקלים. מקדמה זו תנוכה בהתאם להסכם הקיבוצי שייחתם.
  • לוח החופשות בחטיבה העליונה הוסדר מחדש: סוכם על גשר של שלושה ימי חופשה נוספים בין כיפור לסוכות בתמורה לשלושה ימי עבודה באסרו חג פסח, שבועות ובתענית אסתר. כמו כן, לוח החופשות יותאם במסגרת ההסכם הקיבוצי בין הצדדים.
  • סכום חד פעמי של 50 מיליון שקלים יועבר לקרן הרווחה של ארגון המורים למטרת רווחת כלל עובדי ההוראה בחטיבות העליונות.
  • ארגון המורים יבטל את כלל העיצומים שנקט. ועם סיום העיצומים, הציונים שלא דווחו בשנת הלימודים תשפ"ג, ידווחו לאגף הבחינות של משרד החינוך, כך שהתלמידים יוכלו לקבל את תעודות סיום שנת הלימודים תשפ"ג.
  • עוד הוסכם בין הצדדים כי עד ה-1 בדצמבר ינוסח הסכם קיבוצי המפרט את ההבנות אליהן הגיעו משרד האוצר וארגון המורים באוגוסט האחרון - שאפשרו את פתיחת שנת הלימודים כסדרה. ועד אז, התחייב ארגון המורים לשקט תעשייתי.
כיתה בתיכון עירוני ד' ת"א, 23 בפברואר 2023. ראובן קסטרו
כיתה בתיכון עירוני ד' ת"א, 23 בפברואר 2023/ראובן קסטרו

שר החינוך, יואב קיש, בירך: "אני מברך את ארגון המורים ומשרד האוצר על הסכם הביניים שנחתם היום. העיצומים ואיומי השביתה הוסרו ומערכת החינוך חוזרת לשגרה מלאה. משרד החינוך בהובלתי ימשיך לחזק את מעמד המורה ולשפר את תנאי העסקת המורים בישראל".

מועצת התלמידים והנוער הארצית, שהשביתה הבוקר את הלימודים בתיכונים בטענה ש"כבר למעלה משנה תלמידי ישראל לכודים במאבק בין הארגון למשרד האוצר", בירכה על ההתקדמות גם כן. "לאחר שביתת אזהרה ולחץ ציבורי שהובילה מועצת התלמידים והנוער הארצית נחתם הסכם שכר ובוטלו עיצומי ארגון המורים", כתבו בהודעתם.

"מועצת התלמידים והנוער הארצית הפעילה לחץ על כל המעורבים דרך מחאות שטח, פגישות עם גורמים במשרדי הממשלה, ראיונות בתקשורת, השתתפות בוועדות בכנסת, הפגנה גדולה וגם שביתת אזהרה של יום ברחבי התיכונים בארץ. כל זאת במטרה להגיע להסכמי שכר הולם למורים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully