וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עורך וואלה לשעבר בתיק 4000: "היה אונס בכל מה שקשור בכתבות על נתניהו ומשפחתו"

עודכן לאחרונה: 12.9.2023 / 17:31

אבי אלקלעי, עורך האתר בין השנים 2016-2014, העיד במסגרת תיק 4000, וטען כי משפחת נתניהו לחצה על ישועה לסקר את ענייניה בצורה אוהדת: "הכינוי של נתניהו היה קים - כמו מנהיג קוריאה ששולט בעיתונות". אלקלעי הוסיף: "וואלה הייתה מסעדה שמשרתת לקוח - משפחת נתניהו"

בווידאו: משפט נתניהו: החלה עדותו של אבי אלקלעי, לשעבר עורך וואלה!/מערכת וואלה!

עורך אתר וואלה! לשעבר, אבי אלקלעי, העיד היום (שלישי) במסגרת תיק 4000 של משפט נתניהו. עדותו מגיעה בהמשך לעדותו של ינון מגל, שגם הוא שימש עורך ראשי בוואלה.

"במשך 23 שנה הייתי עורך תוכן במגוון ערוצים - רשת, קשת, טלעד וערוץ 10. בשנת 2014 קיבלתי הצעה מאילן ישועה להיות העורך של וואלה, אנחנו מכירים עוד מהצבא", אמר תחילה אלקלעי. "הוא אמר לי שהוא יהיה בתפקיד מנכ"ל ואני העורך. נכנסתי לתפקיד בסוף 2014 עד שפוטרתי".

כשנשאל אלקלעי על ידי התובעת במשפט, יהודית תירוש - איך ראה את הסיקור של נתניהו ומשפחתו, השיב אלקלעי: "בשנים 2016-2015 היה ממש אונס בכל מה שקשור בכתבות בנתניהו ומשפחתו. מרבית הבקשות הגיעו מאילן ישועה, שהראה לי ממש התכתבויות עם אלוביץ' או עם אשתו בקשר לכל מיני כתבות. זה היה גם במיילים, בשיחות ובהתכתבויות".

אבי אלקלעי, משפט תיקי האלפים, בימ"ש מחוזי ירושלים, 12 בספטמבר 2023. אריה לייב אברמס, פלאש 90
אבי אלקלעי, משפט תיקי האלפים, בימ"ש מחוזי ירושלים, 12 בספטמבר 2023/פלאש 90, אריה לייב אברמס

בהמשך הדיון, תירוש שאלה את אלקלעי אם היו גורמים שהתבקשו שלא לכתוב עליהם (משפחת נתניהו, מ"כ) או להמעיט בכמות האייטמים, ולשאלתה, הוא השיב: "ההתערבויות והבקשות היו בכל תחום - מקשרים אישיים בתוך משפחת נתניהו ועד פוליטי, בכל שעה ובכל זמן".

בשלב זה של הדיון, תירוש החלה לחשוף את ההתכתבויות בין ישועה לאלקלעי, בהן ישועה ביקש להוריד כותרת עם המילה "כישלון". "האם לאתר חשוב שיהיה כתוב המילה כישלון?", שאלה תירוש. "זה לא חשוב, אבל כבר כול דיברו על ההתערבויות שיש בוואלה, ואי אפשר היה להמשיך עם זה מבלי שנראה לכולם מה קורה. הייתי צריך להסביר גם לכתבים שלי, לקוראים שלי וגם לכל השמועות מסביב", השיב אלקלעי.

"הייתה לי הסכמה עם תיבון (כתב מדיני של וואלה בזמנו, מ"כ) שאני לא נוגע בתוכן שלו, אבל אצטרך לרכך את הכותרות הראשיות והמשניות, כי אם לא - כל הכתבה תרד באופן ברוטלי כפי שקרה בעבר", ציין אלקלעי.

עוד בוואלה!

ינון מגל בעדותו בתיק 4000: "היו יותר דרישות מצד נתניהו לעומת שאר הפוליטיקאים"

לכתבה המלאה
יהודית תירוש, משפט תיקי האלפים, בימ"ש מחוזי ירושלים, 19 ביולי 2023. חיים גולדברג, פלאש 90
יהודית תירוש, משפט תיקי האלפים, בימ"ש מחוזי ירושלים, 19 ביולי 2023/פלאש 90, חיים גולדברג

תירוש הציגה תכתובות נוספת בין ישועה לאלקלעי על הביקור של רודי ג'וליאני (ראש עיריית ניו-יורק לשעבר, מ"כ): "ישועה מבקש שיהיה על זה אייטם, אלקלעי אומר לו - אני לא יכול להיות פוסטר בחירות. ישועה משיב - אתה שם אותי בפינות מטומטמות". בתגובה, תירוש שאלה: "למה היה חשוב לישועה שזה יהיה ראשית ולמה אתה נלחם על זה?". אלקלעי השיב לה: "זו לא ידיעה שראויה להיות ראשית, זה משהו שכולם מקבלים כהודעה לתקשורת. אני הבנתי שלחצו עליו בגלל שיש שם משפט ידידותי לנתניהו".

תירוש המשיכה באותו נושא ושאלה את אלקלעי: "באיזה מידה התבקשת לאשר מול ישועה ידיעה לראשית על נתניהו?". לדברי אלקלעי, כל ידיעה על נתניהו בראשית "אושרה גם על ידי וגם על ידי ישועה כי הוא היה בלחץ שיתפלק משהו לא טוב. הכינוי של נתניהו היה קים - כמו מנהיג קוריאה ששולט בעיתונות. לא זוכר את הכינוי של רעייתו".

דיון | תיקי האלפים 16 ביוני 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
אילן ישועה/פלאש 90, יונתן זינדל

בהמשך, אלקלעי הסביר את המונחים שבהם השתמש בהתכתבויות עם ישועה: "'שיפודיה', או: 'השיפודיה של עמוס'. בתפיסה שלי, וואלה באותה תקופה לא היה עיתון, הוא היה מסעדה שמשרתת לקוח - משפחת נתניהו, כמו ששיפודיה מוציאה בשרים".

"השיפודיה של עמוס זה על שם עמוס רגב, עורך ישראל היום. היה עולם מונחים שלם. הרבה פטרוזילה. היה הרבה תמונות של שרה נתניהו. פחות פפריקה, זה פחות חריף", אמר.

עוד אלקלעי ציין כי נהג לעדכן את ישועה רק באייטמים שעסקו במשפחת נתניהו. כשנשאל מה קורה ישועה לא מאשר, אלקלעי ציין כי הידיעה לא תעלה, או תעלה עם הרבה שינויים ותיקונים - "עד שהוא יהיה מרוצה".

באחת מההתכתבויות שהציגה התובעת תירוש בפני אלקלעי, ניתן להבחין בישועה מבקש מאלקלעי להשאיר כתבה שמטיבה עם נתניהו ככתבה ראשית במשך יום וחצי. אלקלעי אמר לו ש"זה לא הגיוני" ו"מחבל בעסק", והבהיר בפני תירוש כי זה עניין חריג וכי "הראשית הכי טובה תהיה לכל היותר ארבע שעות. זו ראשית גרועה והבקשה לא הגיונית".

אבי אלקלעי, משפט תיקי האלפים, בימ"ש מחוזי ירושלים, 12 בספטמבר 2023. אריה לייב אברמס, פלאש 90
אבי אלקלעי, משפט תיקי האלפים, בימ"ש מחוזי ירושלים, 12 בספטמבר 2023/פלאש 90, אריה לייב אברמס

לאחר מכן, תירוש עברה לאירוע נוסף. היא הציגה התכתבות במייל על ישיבת קבינט בה דנו על התערבות נגד הפלסטינים. אחת ההחלטות הייתה של איילת שקד, כך גם כתוב בפרוטוקולים, אבל ישועה ביקש שהציטוטים של שקד ירדו ואף "דאג" להוסיף משפט - "בכירים במשרד ראש הממשלה הביעו תמיהה על הניכוס של שרת המשפטים להחלטה".

"האם זה היה מקובל לשנות ככה?", שאלה תירוש. "לא, ההתערבויות התחלקו לשלושה סוגים: פשעים, חטאים ועוונות. פשעים זה משהו שלא עושים, גם אם מצמידים אקדח לרקה. את זה לרוב הצלחנו להדוף. חטאים היו רוב ההתערבויות, בעיקר שינויי כותרות, טקסט, מיקום כתבות. העוונות בעיקר עניינים רכילותיים: תמונות שרה, ידיעות על יאיר וכולי", ציין אלקלעי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully