וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ינון מגל בעדותו בתיק 4000: "היו יותר דרישות מצד נתניהו לעומת שאר הפוליטיקאים"

עודכן לאחרונה: 11.9.2023 / 17:50

עדותו של איש התקשורת בתיק 4000 המשיכה היום - בחקירה נגדית של סנגורו של נתניהו וחקירה חוזרת של פרקליטות מחוז ת"א. מגל נשאל מדוע העביר את מספר הטלפון של נפתלי בנט למנכ"ל וואלה! והשיב שאינו זוכר: "בתקשורת משרתים את השמאל - בימין זה נקרא שופרות"

בווידאו: תיקי נתניהו: חודשה עדותו של ינון מגל במשפט תיקי האלפים/מערכת וואלה!

עדותו של איש התקשורת, ינון מגל, בתיק 4000 המשיכה היום (שני) בבית המשפט המחוזי בירושלים. מגל, ששימש כעורך וואלה! בין השנים 2014-2012, נחקר באשר להטיה שבוצעה לכאורה בסיקור האתר עבור ראש הממשלה בנימין נתניהו. במהלך עדותו נחקר מגל חקירה נגדית על ידי עורך דינו של ראש הממשלה, בועז בן צור, ולאחר מכן, נחקר חקירה חוזרת על ידי יהודית תירוש, מנהלת פרקליטות מחוז תל אביב.

"הסנטימנט באתר היה נגד נתניהו" | החקירה הנגדית

תחילה נחקר מגל על ידי עו"ד בועז בן צור - סנגורו של נתניהו, ונשאל האם ידע בזמן שכיהן כעורך וואלה! על קשרים רציפים שניהל המנכ"ל, אילן ישועה, עם פוליטיקאים. מגל השיב: "יש מצב שידעתי על הרצוג, אבל אני לא זוכר משהו לא רוצה להגיד סתם. כל פעם הוא אמר לי אל תיגע בזה ובזה". בן צור שאל בתגובה אם המנכ"ל לא שיתף בקשרים אלו, מגל ענה: "מהבחינה הזו הוא היה בונקר ולא שיתף בהחלטות".

עו"ד בן צור ניסה להוכיח שמגל אמר בחקירתו במשטרה כי "היו פניות של מסוקרים וזה יכול להיות לגיטימי הכל תלוי בטיב העניין" ואף הציג סקר שעלה באתר וואלה! שמראה שהציבור שובר ימינה ולמעשה פוגע בהרצוג - ולטענת בן צור באופן חריג "נקבר" באתר. עו"ד בן צור ניסה להראות שבמערכת סייעו גם להרצוג כש"קברו" סקר שפגע בו.

ינון מגל לפני עדותו. 11 בספטמבר 2023. ביני אשכנזי
ינון מגל לפני עדותו. 11 בספטמבר 2023/ביני אשכנזי

בשלב זה, טען עו"ד בן צור כי מגל שלח את מספר הטלפון של נפתלי בנט לאילן ישועה ואף שלח התכתבות שניהל עמו - בן צור שאל את מגל: "האם אתה זוכר מה היה הצורך שלו לקבל את הטלפון של בנט?", מגל השיב בשלילה ואמר: "בתקשורת הישראלית, בתקשורת השמאל זה לגיטימי - משרתים את השמאל כל השנים מה שנחשף פה רואים שזה באופן קבוע".

מגל הוסיף: "זה כל השנים כך. מיקי רוזנטל דיבר שכך היה ב'ידיעות אחרונות' עם רבין למשל וכך זה קורה עם אינספור ערוצים בכלי תקשורת השמאל. כשזה קורה בכלי תקשורת ימני, שעיתונאי ימני עושה את זה, אז זה נקרא שופרות. אז יש כאלה שזה לגיטימי ויש כאלה שזה לא לגיטימי זה ההבדל בתקשורת הישראלית כאלה שמותר להם וכאלה שאסור להם".

עו"ד בן צור חידד את שאלתו: "אני מתייחס לזה ברמה יותר מדודה, השאלה שלי היא האם כולם פונים בנוגע לידיעות או לא? שופרות פחות מעניין אותי", ומגל השיב: "כולם פונים".

לסיום החקירה, הציג בן צור את עדות ראש הממשלה נתניהו במשטרה: "החוקר יורם נעמן מהמשטרה אמר לנתניהו: 'עשית שימוש באתר כבשלך'. ונתניהו השיב לו: 'זה קשקוש - באתר הזה היה בכל התקופה הזאת מאות כתבות בשנה נגדי - אתר אולטרה שמאל'". על כך בן צור שאל את מגל: "האם זה משקף את המציאות ממה שאתה יודע?" ומגל אישר את עדות נתניהו: "הסנטימנט היה נגדו".

עו"ד בעז בן צור בדיון במשפטו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים, 13 ביוני 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
עו"ד בעז בן צור בדיון במשפטו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים, 13 ביוני 2022/פלאש 90, יונתן זינדל

"היו יותר דרישות של נתניהו משאר הפוליטיקאים" | החקירה החוזרת

לאחר מכן, עבר מגל לחקירה חוזרת על ידי עו"ד יהודית תירוש מנהלת פרקליטות מחוז תל אביב ניירות ערך. תחילה, תירוש שאלה אותו: "אתה מעולם לא היית כתב משפט?" ומגל השיב: "נכון". תירוש טוענת כי מגל אישר שקיבל מ"פורבס" הודעה לעיתונות על שרה נתניהו והעביר אותה במייל ישיר למנכ"ל ישועה, שם כתב לו: "דחוף אמור לעלות רק אצלנו ב-12". תירוש שאלה: "למה המנכ"ל צריך להידרש לכך?" ומגל ענה: "אני מניח שזה היה במסגרת הבקשה שלו להתייחס בזהירות לשרה נתניהו".

"תראי אני לא אהבתי שמתערבים לי בתוכן", טען מגל "בדיעבד התברר לי שהמערכת נענית להורדת אייטמים מעל הראש שלי של הרצוג וליברמן. אם ידעתי את זה בזמן אמת הייתי עושה חישוב של הדברים - אם לאלה מוותרים אז גם לאלה אפשר לוותר. בגדול זה שטויות בזמן אמת יכולתי להיות יותר קל באירוע הזה".

בשלב זה מונה עו"ד תירוש שורה של אנשי ימין שכתבו באתר: "דני איילון, ליטל שמש, שמעון ריקלין" ושואלת את מגל: "לא זכרת אף אחד מהם?" מגל ענה: "אם ליטל שמש כתבה איזה מאמר זה לא מעיד על רוח האתר. צריך לבדוק כמה היה מימין וכמה מהשמאל, התחושה הכללית היא שהאתר היה אתר שמאל עם ביטוי יותר גדול לשמאל מעל הימין".

התובעת יהודית תירוש במשפט נתניהו, ביהמ"ש המחוזי ירושלים, 13 באפריל 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
התובעת יהודית תירוש במשפט נתניהו, ביהמ"ש המחוזי ירושלים, 13 באפריל 2021/פלאש 90, יונתן זינדל

תירוש מקשה: "אני לא שאלתי על זיהוי האתר אלא על האופן שבו אתה מעיד כאן מר מגל. אתה אמרת בחקירה הנגדית לעו"ד בן צור שאתה לא מצליח להיזכר באף כותב ימני - ואני מראה לך קלסר של דוגמאות. וזה לא הכל האמן לי, אנשים שאתה מכיר היטב שמעון ריקלין מה הקשר שלך אליו?" מגל ענה: "חבר". תירוש שאלה: "אז איך לא זכרת?" ומגל השיב: "איך לא זכרתי, איך, תאמיני לי יש הרבה דברים שלא זכרתי".

בשלב זה התערבה השופטת פרידמן פלדמן ושאלה את מגל: "ועכשיו?" ומגל השיב: "אני זוכר שהיה דיבור ואמרתי לאבירם אלעד שיהיו יותר כותבים ימניים". עו"ד תירוש הסבירה את הטיעון: "מה שאנחנו טוענים כאן הוא לגבי מהימנות העדות של העד, העד אמר שהוא לא יכול היה לזכור אף כותב מהצד הימני".

בסיום חקירתה, טענה תירוש כי בחקירה הנגדית הוצג למגל ציוץ שהעלה בחודש ספטמבר 2021 ובו נכתב כי "כשהפרקליטות מדברת על היענות חריגה בתיק וואלה! היא מדברת שמה שהיה חריג זה שנתניהו היה צריך לדרוש ולהתחנן ואילו לפוליטיקאים אחרים הדלת הייתה פתוחה". ומנגד השמיעה אמירה אחרת שלו שבה הציג מגל תמונה הפוכה. מגל טען: "היו יותר דרישות בנפח של נתניהו משאר הפוליטיקאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully