וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן גביר הורה להגביל ביקורים לאסירים ביטחוניים, לשכת רה"מ: "טרם התקבלה החלטה"

עודכן לאחרונה: 1.9.2023 / 20:12

בלשכת נתניהו טענו כי מדובר ב"פייק ניוז" והבהירו כי לא תתקבל החלטה כזו, "עד לדיון המיוחד בנושא". השר לביטחון לאומי מיהר להוציא תגובה: "שב"ס מחוייב לבצע את הוראות הפקודה". גורמים ביטחוניים טענו: עמדת שב"כ וצה"ל היא שבעת הנוכחית לא נכון לבצע שינויים

טקס הענקת תעודות "תואר שני" לזביידי זכריה שלא בנוכחותו באוניברסיטת ביר זית. 3 ביולי 2022/ללא

לשכת ראש הממשלה הודיעה היום (שישי) כי "טרם התקבלה החלטה" בנוגע להנחייתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, להגביל ביקורים לאסירים ביטחוניים.

בתוך כך, מלשכת רה"מ נמסר בתגובה ל"דיווחים כאילו התקבלה החלטה בנוגע לאסירים הביטחוניים" כי מדובר ב"פייק ניוז". בלשכת רה"מ הבהירו כי טרם התקבלה החלטה בנושא: "עוד לא התקבלה כל החלטה ולא תתקבל כזו, עד לדיון המיוחד בנושא בהשתתפות כלל גופי הביטחון, שקבע רה"מ נתניהו לשבוע הבא".

בלשכת בן גביר מיהרו להגיב לדברים, שם טענו כי "ההחלטה לאכוף את פקודת שב"ס ולקיים את הוראות החוק, בכך שביקורי משפחות מחבלים שפוטים יהיו פעם בחודשיים ולא פעם בחודש, התקבלה בפגישת עבודה בין השר לביטחון לאומי לבין נציבת שב"ס, ביום י' באלול, 27 באוגוסט. הובהר לנציבה ולכל גורם אחר, שאיש לא מעל החוק והפקודה, ושב"ס מחוייב לבצע את הוראות הפקודה".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בטקס החלפת פיקוד מחוז חוף, מטה חוף, חיפה. 22 באוגוסט 2023. שלומי גבאי
"הובהר לנציבה ולכל גורם אחר, שאיש לא מעל החוק והפקודה, ושב"ס מחוייב לבצע את הוראות הפקודה". השר בן גביר/שלומי גבאי

מוקדם יותר היום, ב"ידיעות אחרונות" פורסם כי השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הורה להגביל ביקורי אסירים ביטחוניים, וזאת, מבלי שתיאם את המהלך עם גופי הביטחון ושב"ס.

"תדירות הביקורים לאסירים ביטחוניים - פקודת הנציבות קובעת בפירוש כי תדירות הביקורים לאסירים ביטחוניים שפוטים, הינה אחת לחודשיים. אנו חייבים להתנהל על פי הדין ולפיכך מנחה כי הביקורים יתקיימו על פי האמור בפקודה. יש להודיע לגורמים הרלוונטיים ולפעול על פי האמור בפקודת שב"ס", מסרו בלשכת השר בהקשר זה.

לא זו בלבד, השר אף הפיץ הבהרה מטעמו בה טען "כשר הממונה על מערכת אכיפת החוק", כי "אין לשירות בתי הסוהר את האפשרות לחרוג מהוראות החוק ופקודת שירות בתי הסוהר, כפי ששב"ס אפשר עד כה".

עוד בוואלה!

גוטליב תקפה: "השב"כ וצה"ל עובדים אצל המחבלים"; לשכת נתניהו: "אמירה מקוממת"

לכתבה המלאה
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר סייר בבית הסוהר הבטחוני עופר בלווי נציבת בתי הסוהר, רב גונדר קטי פרי. 16 באוגוסט 2023. שב"ס, אתר רשמי
השר בן גביר לצד הנציבה רב-גונדר קטי פרי/אתר רשמי, שב"ס

גורמים ביטחוניים ששוחחו עם וואלה! התייחסו להנחייתו של בן גביר, וטענו כי היא התקבלה מבלי שהשר ערך התייעצות עם גופי הביטחון. "בכל החלטה מהסוג הזה, שיש לה השלכות ביטחוניות רחבות, נהוג להתייעץ טרם קבלתה", אמרו.

עמדת השב"כ וצה"ל שהוצגה בדיונים השונים, היא שבעת הנוכחית, לקראת חגי תשרי ובצל המתיחות הביטחונית הקיימת, לא נכון יהיה לבצע שינויים במדיניות טרם הנושא ייבדק במסגרת עבודת מטה מסודרת, שתובא בפני הקבינט.

לצד ההתנגדות לביצוע שינויים כלשהם בעת הזו, עמדת השב"כ היא להמשיך שלא לאשר ביקורים של אסירי חמאס מרצועת עזה, וזאת - עד שלא תפתר סוגיית השבויים והנעדרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully