וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירו באמם וניסו להימלט לשטחים: ארבעה נעצרו בחשד למעורבות ברצח בחיפה

עודכן לאחרונה: 1.9.2023 / 17:46

שני בניה של טאליה חטיב שנורתה למוות בביתה, הם החשודים המרכזיים במעשה. לצידם נעצרו גם נער בן 16 וצעיר בן 27, כשכיוון החקירה המרכזי הוא רצח על כבוד המשפחה. האם כתבה שנים לפני שנרצחה: "שכנעו את הילדים שאני זונה - אח שלי עשה להם שטיפת מוח"

בווידאו: אישה כבת 30 נרצחה כתוצאה מאלימות ברחוב ארלוזורוב בחיפה/דוברות מד"א

המשטרה עצרה אתמול (חמישי) את בניה של טאליה חטיב, שנורתה למוות בבית בחיפה, בחשד שהם אלה שרצחו אותה. לצידם נעצרו עוד שני חשודים, נער בן 16 וצעיר בן 27 - כששני בניה מנסים להימלט לשטחים. על פי החשד בניה של חטיב, בני ה-20 וה-18, רצחו אותה על רקע פגיעה בכבוד המשפחה. עם זאת, כיווני חקירה נוספים נבדקים.

בטקסט שכתבה חטיב כשלוש שנים לפני שנרצחה, ועלה שוב אחרי המקרה על ידי חברתה היא כתבה כי הייתה נתונה לאלימות מצד ילדיה. "אחרי 38 שנים מעזה לכתוב כמה שורות מסכמות סבל בלתי אפשרי עוצמתי של מגזר מטונף. כמו כל ילדה חלמתי רק לצחוק לקבל חופש, אבל במגזר שגדלתי בו הכול אסור ממש אסור", כתבה. "הייתי ממושמעת לכולם להורים פרימיטיביים, לגרוש אכזרי, למנהגים מגעילים".

נור טאליה ריאן בת 41 אם לילדים. ללא, אתר רשמי
נור טאליה ריאן בת 41 אם לילדים/אתר רשמי, ללא

"מה לא עברתי בחיים שלי, כל סוג של אלימות - פיזית, נפשית, הכול - עד שהגיעה האלימות מהילדים שלי. שכנעו אותם שאני זונה, אני כותבת את המילים האלה לפני שיחסלו אותי", המשיכה חטיב. "אפילו שאני חמישה חודשים סגורה במקלט לנשים מוכות הצליחו לחשוף את המקום שלי. שללו ממני כל זכות לחיות, אפילו תרופות נפשיות לא מקבלת כמו שצריך".

בדבריה, חטיב טוענת שנכשלה בגידולם: "לא הספקתי לחבק אותם כמו שצריך, למרות שהם פוצצו אותי מכות רצחף אבל אמא זאת אמא. רוצה שהקול שלי יגיע לכל הארגונים אפילו אחרי שיחסלו אותי. אני נמצאת בסיטואציה מאוד אכזרית, בא לי להיות אחרונה שתסבול. שללו ממני לחבק את הילדים שלי אפילו לפעם אחרונה. ניסיתי לסיים את החיים שלי לא הצלחתי. האח שלי הפושע שעשה לילדים שלי שטיפת מוח ושלל ממני כל זכות לחיות נכנס לחקירה ויצא - ממש רשלנות. לפחות שהמדינה תציל את הילדים שלי מהארגון המטורף הזה. אני מבקשת סליחה שלא הצלחתי להציל את הילדים שלי. עשיתי המקסימום".

הרצח אירע אתמול בסביבות השעה 13:30. טאליה חטיב, בעברה נור טאליה ריאן, מכפר ברא, גרושה ואם לשבעה התגוררה מספר חודשים בדירת חדר קטנה ברחוב ארלוזורוב בשכונת הדר הכרמל בחיפה. זאת, לאחר שהתגוררה במקומות שונים באזור המרכז ובצפון באזור שפרעם, משם גם בן הזוג שלה בן ה-27 שהיה עמה בדירה בעת הרצח.

עוד בוואלה!

טייס ישראלי נהרג בהתרסקות מסוק בארצות הברית

לכתבה המלאה
אישה כבת 30 נרצחה כתוצאה מאלימות ברחוב ארלוזורוב בחיפה. יואב איתיאל
זירת הרצח בחיפה. אתמול/יואב איתיאל

לדירה נכנסו רעולי פנים ופתחו לעברה באש מטווח קצר, בן זוגה לא נפגע כלל ונמלט מהזירה עוד בטרם הגיע למקום צוות מד"א, אחר כך תוחקר שעות ארוכות במשטרה. מהחקירה עולה שחטיב הייתה מטופלת רווחה זמן רב, ככל הנראה גם הייתה בעבר במקלטים שנועדו להגן עליה. למרבה המזל בתה בת ה-16, שהתגוררה עמה, לא הייתה אתמול בדירה בעת הרצח. היא הועברה לטיפול אגף הרווחה של העירייה.

לזירה אתמול הגיעו ניצב דני לוי, מפקד מחוז חוף ונצ"מ אלי מגן מפקד מרחב כרמל שבתום הערכת מצב הטילו את החקירה על היחידה ללוחמה בפשיעה של המרחב, בפיקודו של רפ"ק יהודה סרור, תוך שמצאו כי "הזירה עצמה דיברה" וסיפקה להם כיווני חקירה אבל "היו גם המון רעשי רקע". כך למשל אירוע אחר, שלשום, יממה לפני הרצח, בו חטיב הייתה מעורבת, שגרר מעין סכסוך שכנים. צוות ניידת שיטור עירוני משולב לקח אותה בניידת תוך שבסרטון שתיעד את האירוע שכנים נשמעים מקניטים אותם. גם הכיוון הזה והשלכותיו עוד נבדקים.

הם הנחו לבצע במקביל את החקירה בזירה ובמשרדי היל"פ וגם לפתוח במצוד נרחב אחרי מבצעי הרצח ומי שסייעו לו. "החקירה התקדמה לבנה על לבנה". הערכת מצב התקיימה מדי חצי שעה עד למעצר החשודים שהמשטרה סגרה עליהם. "מדובר באירוע מצער מאוד. הראיות טובות, אבל זה רחוק מפענוח", אמר היום נצ"מ אלי מגן, "נברך על פענוח עם הגשת כתב אישום".

אישה כבת 30 נרצחה כתוצאה מאלימות ברחוב ארלוזורוב בחיפה. יואב איתיאל
זירת הרצח בחיפה. אתמול/יואב איתיאל

אחד החשודים שנעצרו הוא אחמד אבראהים בן ה-27 מחיפה, שכנה של הנרצחת לדירה המחולקת. היה לו סכסוך עמה והוא לא מכחיש שהיה אתמול במקום וראה את שני המתנקשים רעולי הפנים, אבל הוא טוען כי אחד מהם גרר אותו לבנין שליד, הצמיד לו אקדח ודרש שיצביע להם על הדירה בה היא התגוררה. השופטת סיגלית מצא מצאה חשד סביר כי ביצע את המיוחס לו והאריכה את מעצרו בשבעה ימים, עד יום חמישי הבא.

הסניגור, עורך הדין חמודי מסרי המייצג אותו, אמר לוואלה! כי "מדובר בחולה סכיזופרניה שהודה אבל באותה נשימה גם הודה שאויים. והוא הצביע על הבית בה נכחה הקורבן רק אחרי שהוצמד לו נשק לראש ואיימו לרצוח אותו ואת בני משפחתו והוא אומר שמישהו אחר ירה בה למוות תוך שחשוד אחר חיכה לו ואנחנו יודעים ממה שהמשטרה מספרת ששני חשודים, בניה, נמלטו ונתפסו בדקה ה-90 לפני שעברו לשטחי הרשות הפלסטינית. הוא משתף פעולה באופן מלא ואנחנו סמוכים ובטוחים שהמשטרה תמשיך בחקר האמת ותגיע אליה. מקווים שנראה התקדמות כבר ביום חמישי הבא".

נור טאליה חטיב, נרצחה אמש בחיפה. 1 בספטמבר 2023. באדיבות המשפחה
טאליה חטיב/באדיבות המשפחה

מעצרם של הבנים, בכר (בכרי) בדרה בן ה-20 מלוד ועומר בדרה בן ה-18 מכפר ברא, הוארך גם הוא ב-7 ימים. סנגורם, עו"ד סמי פייסל, טוען כי בעת שנעצרו במחסום הם היו בכלל בדרכם מהשטחים ארצה, ולא כפי שהמשטרה טוענת, בדרכם אל שטחי הרשות.

"בכרי עובד שם, אבא שלהם התקשר אליהם ואמר להם תגיעו לתחנת חיפה, אז הם התחילו בנסיעה והם הגיעו למחסום ואז החיילים קפצו עליהם וצעקו 'הנה הרוצחים'. אז בגלל זה הם עכשיו שותקים בחקירה. אבל הם מכחישים כל קשר לרצח והם בכלל לא היו שם", אמר לוואלה! עורך הדין פייסל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully