וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסיון חיסול שהסתבך: אישה נורתה למוות בדירה בחיפה

עודכן לאחרונה: 1.9.2023 / 12:24

צוות מד"א שהגיע לזירה מצא את האישה מוטלת בסלון ללא רוח חיים ונאלץ לקבוע מותה. במשטרה אומרים שחמושים רעולי פנים נכנסו לדירה, ירו באישה ובבן זוגה והסתלקו. על פי החשד, הוא היה יעד ההתנקשות. הוא מוסר את גרסתו במשטרה. מתחילת השנה נרצחו 166 ערבים

בווידאו: אישה כבת 30 נרצחה כתוצאה מאלימות ברחוב ארלוזורוב בחיפה/דוברות מד"א

אישה כבת 40 נורתה היום (חמישי) למוות בבית שברחוב ארלוזרוב בחיפה, גבר בן 27 משפרעם, בן זוגה של האישה, נפצע גם הוא אך לא היה בזירה כשהכוחות הגיעו אליה. מחקירה ראשונית עולה כי מדובר בניסיון חיסול שהסתבך, כשהגבר היה היעד. צוות מד"א שהוזעק למקום מצא את האישה, נור טאליה ריאן בת 41, מוטלת בסלון, העניק לה טיפול, אך לבסוף נאלץ לקבוע את מותה. שוטרים שהגיעו לזירת הירי החלו בחקירת המקרה וחיפוש אחר חשודים.

האירוע התרחש בסביבות השעה 13:30 כששני רעולי פנים נכנסו לדירת קרקע של הקורבן שבשכונת הדר כרמל. רעולי הפנים נכנסו, פתחו בירי פגעו והרגו את האישה בעוד שרק פצעו את הגבר בן ה-27, בן זוגה של האישה שהיה ככל הנראה יעד החיסול. מהמשטרה נמסר כי הקורבן ובן זוגה היו ללא עבר פלילי וכי נבדק המניע לנסיון החיסול.

פרמדיק מד"א אבי עבדי סיפר: "כשנכנסנו לדירה ראינו אישה שוכבת מחוסרת הכרה ועם פצע ירי בגופה. ביצענו בה בדיקות רפואיות אך היא הייתה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותה במקום". ישי נוימן ושמריהו ברסקי חובשים באיחוד הצלה הוסיפו: "למרבה הצער בתום מאמצי החייאה נקבע מותה עקב אופי הפציעות הקשות מהם היא סבלה".

אישה כבת 30 נרצחה כתוצאה מאלימות ברחוב ארלוזורוב בחיפה. יואב איתיאל
זירת רצח האישה בת ה-40 בחיפה/יואב איתיאל

בעקבות אירועי הרצח והאלימות הקשים בחברה הערבית, אלפי בני אדם יצעדו הערב ברחובות חיפה. המצעד מאורגן על ידי הפורום העממי וקבוצת החדשות "בוקרא" ויובילו אותה מאות צעירים מארגון "אג'יק - מכון הנגב". ארגונים שונים מהחברה הערבית ובכלל הצטרפו ליוזמה. הצעירים יישאו על גבם ארונות קבורה - כמספר הנרצחים. כהלווייה שקטה הם יצעדו יחד עם צעירות בחלוקים לבנים ושלטים נגד האלימות בחברה הערבית.

עורכת הדין עינת פישר לאלו, מנכ"לית שדולת הנשים, מסרה בעקבות הרצח: "חדשות קשות וכואבות שמגיעות בתקופה של תחושה של אובדן ביטחון מוחלט ברחובות ובבתים. האישה שנורתה למוות היום בחיפה היא האישה ה-20 שנרצחה מתחילת השנה. נתונים בלתי נתפסים בהשוואה לשנים הקודמות".

"הרצח הנורא הזה הוא תזכורת נוספת לאחריותה של הממשלה ולחובתה לקחת אחריות ולהעלות מדרגה במאבק באלימות נגד נשים ובאלימות בכלל", המשיכה. "פיזור סיסמאות והבטחות ריקות לביטחון ומשילות, וקידום רפורמות שמציפות את המרחב בעוד נשק אזרחי, לא רק שאינן מקדמות את הביטחון של האזרחים והאזרחיות, אלא מגבירות את הסיכון ומרחיקות כל סיכוי לשינוי שיציל את חייה של הנפגעת הבאה".

נור טאליה ריאן בת 41 אם לילדים. ללא, אתר רשמי
נור טאליה ריאן/אתר רשמי, ללא
אישה כבת 30 נרצחה כתוצאה מאלימות ברחוב ארלוזורוב בחיפה. יואב איתיאל
זירת הרצח/יואב איתיאל

סאלי עבד, מועמדת מטעם רשימת "רוב העיר" לעיריית חיפה הגיבה גם היא לרצח ומסרה כי "כבר אין אוויר לנשום והיום זו אישה ששילמה בחייה על האלימות והפשיעה - האישה השלישית בחיפה מתחילת השנה. כמו הממשלה, גם עיריית חיפה משתמטת מאחריות על הביטחון האישי שלנו והרווחה של כולנו. הערב נצעד בצעדת המתים, בשמה ובשם הנרצחים הנוספים, בשביל חיים בטוחים יותר."

שכונת הדר הכרמל, בה התרחש הרצח, היא שכונה מעורבת הכוללת בה אוכלוסיה ערבית שהגיעה מישובי הגליל, עולים מברית המועצות, חרדים ותושבים ותיקים. בשכונה ממוקמת לא הרחק מהמקום הגנים הבאהיים ובית החולים בני ציון.

בעקבות הדיווח עלה מספר קרבנות הפשיעה הרצחנית בחברה הערבית ב-2023 ל-166. אמש נורה למוות גבר ערבי בן 39 ברחוב מחנות קפריסין בלוד. צוות מד"א שהוזעק למקום איתר אותו עם פציעות חודרות, ללא סימני חיים - ונאלץ לקבוע את מותו בזירה. הרקע לאירוע ככל הנראה פלילי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully