וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות שלא נמצא אקדח או קליע: תושב הצפון הואשם בביצוע ירי

עודכן לאחרונה: 11.9.2023 / 8:10

כתב אישום הוגש נגד מוסא עבאס בן ה-59 בגין ירי שביצע במהלך קטטה שהתפתחה בכפר לפני כשבועיים. במשטרה לא הצליחו לאתר עדות בשטח לירי - והחליטו ליישם הוראת שעה חדשה שאפשרה להם לתפוס תיעוד של האירוע ממצלמה שהוצבה ברחוב באישור קצין בדרגת רב-פקד

בוידאו: סירטון אבטחה שבו נראה אדם יורה במהלך קטטה בכפר מנדה./מצלמות אבטחה

כתב אישום הוגש היום (ראשון) נגד תושב הכפר מנדא, מוסא עבאס בן ה-59, בגין ירי שביצע במהלך קטטה שהתפתחה בכפר לפני כשבועיים - זאת למרות שהמשטרה לא הצליחה לאתר את האקדח ששימש אותו או את הקליע שנורה.

על פי העדויות שאספו במשטרה, במהלך הקטטה שכללה עשרות בני אדם, נשמעו יריות. לפיכך, כוח משטרה הגיע למקום וחיפש אחר קליעים שנורו מכלי הנשק - אולם אלו כאמור לא נמצאו ובשלב זה, מלבד העדויות לא נמצאה הוכחה נוספת לשימוש בנשק חם.

המשטרה עצרה 55 חשודים במעורבות בקטטות בכפר מנדא, 25 בפברואר 2021. דוברות משטרת ישראל
המשטרה עצרה 55 חשודים במעורבות בקטטות בכפר מנדא, 25 בפברואר 2021/דוברות משטרת ישראל

במשטרה החליטו ליישם במקרה זה הוראת שעה שעברה בכנסת לפני כחצי שנה ותקפה ל-12 חודשים - ועל פיה שוטר רשאי לחפש בכל מקום אם התעורר חשד סביר שנמצא בו נשק או לשם תפיסה של תיעוד שעשוי לשמש ראיה לביצוע עבירה. החיפוש ייעשה לאחר קבלת אישור מקצין משטרה בדרגת רב-פקד ומעלה. עד שהתקבלה הוראת השעה, חיפוש כזה או תפיסת תיעוד, התאפשרו רק אחרי שהתקבל צו שיפוטי - ובמשטרה טענו כי במקרים רבים הזמן שחלף עד הוצאת הצו אפשר לחשודים להעלים ראיות.

לפיכך, רב-פקד איהאב חדד, קצין אגף חקירות ומודיעין בתחנת משטרת משגב, אישר תפיסת תיעוד של מצלמה שהוצבה ברחוב ושבו נראה החשוד יורה באוויר. בכתב האישום, שהוגש לבית משפט השלום בחיפה על ידי פרקליטות מחוז חיפה, מתסמכת המשטרה על התיעוד ועל ראיות נוספות שלטענתה השיגה בתשאול ובתרגילי חקירה שביצעה. עבאס מואשם בסעיפים של החזקת נשק וירי בשטח בנוי.

כתב אישום בגין החזקת נשק, למרות שלא נמצא האקדח. ללא, אתר רשמי
כתב אישום בגין החזקת נשק, למרות שלא נמצא האקדח/אתר רשמי, ללא

לפני חצי שנה הוגש בבית משפט השלום בנצרת כתב אישום בעבירות של החזקת נשק נגד אדם שבמכשיר הטלפון שלו שמר תמונות וסרטון שבהם נראה אוחז אקדח. האקדח לא נמצא, אבל במשטרה היו משוכנעים כי בידיהם מספיק ראיות שמוכיחות מעל כל ספק כי מדובר באקדח אמיתי ולא אקדח דמה.

כמו כן, לפני כשנה זיכה בית המשפט המחוזי בנצרת זוג אחים מעבירות נשק למרות שתועדו כשבידיהם מקלע מאג. פסק הדין המזכה ניתן על אף שבטלפונים הניידים של השניים, המוכרים כסוחרי נשק, נמצאו תצלומים של כלי נשק, זאת בטענה כי התביעה לא הוכיחה שהכלים המצולמים בתמונות ובסרטונים שהוצאו מהטלפון של אחד הנאשמים, הם נשק כהגדרתו בחוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully