וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי שהנשק יאותר: כתב אישום בהחזקת נשק הוגש על סמך צילומים בטלפון

עודכן לאחרונה: 28.3.2023 / 19:51

כתב האישום הוגש נגד פלסטיני ששהה בישראל באופן לא חוקי. לידי המשטרה הגיע מידע שלפיו יש ברשותו נשק חם. הנשק לא נמצא, אבל בחיפוש שנערך בטלפון שלו נמצא סרטון שבו הוא דורך את האקדח. מומחה נשק קבע באופן חד משמעי שהאקדח המצולם לא יכול להיות אקדח דמה

כתב אישום בגין החזקת נשק, למרות שלא נמצא האקדח/ללא

לבית המשפט השלום בנצרת הוגש כתב אישום בעבירות של החזקת נשק נגד אדם שבמכשיר הטלפון שלו שמר תמונות וסרטון שבהם נראה אוחז אקדח. האקדח, מסוג גלוק, לא נמצא, אבל במשטרה משוכנעים כי בידיהם מספיק ראיות שמוכיחות מעל כל ספק כי מדובר באקדח אמיתי ולא אקדח דמה.

מדובר במקרה נדיר יחסית, אולם כבר היו כתבי אישום דומים בעבר. בחלק מהמקרים שבהם לא נמצא הנשק, בית המשפט הרשיע בעבירות נשק, אולם לפני חצי שנה היה מקרה שבו בית המשפט זיכה נאשמים אחרי שקבע שלא ניתן להוכיח על סמך צילומים כי מדובר בנשק אמיתי.

כתב אישום בגין החזקת נשק, למרות שלא נמצא האקדח. ללא, אתר רשמי
צילומי הנשק שהתגלו בטלפון של החשוד/אתר רשמי, ללא

כתב האישום הנוכחי הוגש לפני ארבעה ימים נגד פלסטיני ששהה בישראל באופן בלתי חוקי. הנאשם עבד בעסק לשטיפת מכונית בכפר מייסר שליד כפר תבור. לידי חוקרי תחנת תבור במשטרה הגיע בתחילת החודש מידע אודות אותו אדם, וממנו עלה כי יש חשד כי ברשותו נשק חם. לדברי פקד חיים סיבוני, ראש מחלק חקירות בתחנת תבור, החשוד נתפס, ובחיפוש שנעשה בטלפון הנייד שלו נתפסו צילומים וסרטון וידאו שבו הוא נראה דורך את האקדח.

כתב האישום שהגישה מחלקת התביעות של המשטרה מתבססת על חוות דעת של מומחה נשק ממשטרת ישראל, שקבע באופן חד משמעי כי האקדח המצולם לא יכול להיות אקדח דמה, או אקדח איירסופט. זאת בין השאר לנוכח העובדה כי באקדח איירסופט לא ניתן לטעון כדור בקוטר 9 מ"מ, כפי שנראה בסרטון.

במקרה שבו הנשק לא נתפס, יש משמעות מכריעה לחוות דעת של אנשי מקצוע. כך, לדוגמה, לפני חצי שנה, זוכו בבית המשפט המחוזי בנצרת שני נאשמים מעברות החזקת נשק, נשיאת נשק וירי מנשק חם, למרות שבטלפונים הניידים של השניים, המוכרים כסוחרי נשק, נמצאו סרטון ותצלומים של כלי נשק, כולל ירי. זאת בטענה כי התביעה לא הוכיחה שהכלים המצולמים בתמונות ובסרטונים, שהוצאו מהטלפון של אחד הנאשמים, הם נשק כהגדרתו בחוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully