וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי כפר קאסם זועמים על התנהלות צה"ל: "אין אמון, חיילים מרביצים לאנשים"

עודכן לאחרונה: 9.9.2023 / 22:52

סגן ראש עיריית כפר קאסם השווה את העימותים בכפר לטבח שאירע ב-1956, והודיע שיגיש תלונה במשטרה: "יהיה פה תחקור צבאי, לא ניתן שיבואו חיילים ויעשו מה שבא להם". לטענת התושבים, כמה שעות לאחר האירוע הגיע חייל וביקש לסגור את העניין בשקט, וברח כשביקשו את שמו

תיעוד חריג: חיילים התעמתו עם תושבי כפר קאסם באישון לילה/מערכת וואלה!

תושבים בכפר קאסם סיפרו כי התעוררו במהלך הלילה מרעש פיצוץ חזק שנשמע ברחובות הכפר, אולם לטענתם כשיצאו לבדוק במה מדובר, הותקפו על ידי חיילי צה"ל. התושבים, שדיווחו כי בעימותים עם החיילים נפצעו חמישה תושבים באורח קל, זועמים על התנהלות הכוחות שנכנסו לכפר: "אין אמון פה", שיתף נדיר מאמון סאלח את וואלה! בתחושותיו.

"שמעתי קול של פיצוץ של הרימון אז רצתי לשם למטה לראות מה קורה בחוץ ופתאום החיילים התחילו להרביץ לי ולעוד אנשים ככה סתם בלי סיבה לא אמרנו להם שום דבר ולא כלום", סיפר סאלח. לדבריו, "הם הרביצו לנו עם הנשקים שלהם. אין אמון פה. אם חיילים נכנסים פה לתוך הכפר ומרביצים לאנשים אז איפה אנחנו?", זעם.

התושבים טענו כי כמה שעות לאחר האירוע הגיע חייל וביקש לשבת ולדבר עימם על מנת לסגור את העניין בשקט. ח"כ ואליד טאהא ממפלגת רע"מ, שהגיע למקום, ביקש מהחייל למסור את שמו, אך החייל ברח.

זירת העימות בכפר קאסם, 9 בספטמבר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
זירת העימות בכפר קאסם, 9 בספטמבר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ח"כ טאהא, התייחס לאירוע בחשבון ה-X שלו: "כניסת כוחות צבא חמושים והפעלת כוח וציוד צבאי באמצע הלילה בשטח אזרחי, כפי שקרה הלילה בכפר קאסם, הינו מעשה חמור ומסוכן. חיילים שמאיימים ותוקפים אזרחים רק כי יצאו מבתיהם כדי להבין מה קורה בחוץ, צריכים לשבת מאחורי סורג ובריח. יש לחקור את האירוע החמור באופן יסודי ולהעניש את האחראים על כך. אסור שמקרה כזה יחזור על עצמו".

נביל עקאב שוהאנה מואפק, אחד מהתושבים שנפצע לטענתו, סיפר לוואלה! על אירועי הלילה: "משהו התפוצץ בשכונה אז יצאנו החוצה להסתכל מה התפוצץ באמצע הלילה. איך שיצאנו החוצה פתאום יצאו חיילים ותקפו אותנו ככה סתם עם הנשקים שלהם. אני עד עכשיו בהלם. זו בושה למדינת ישראל קודם כל. המצב חמור מאוד".

סגן ראש עיריית כפר קאסם, עאיד עותמן דיב בדיר, זעם על התנהלות החיילים: "אנחנו נגיש תלונה במשטרה על האירוע", אמר לוואלה! "יהיה פה תחקור צבאי מלא. ב-1956 קרה מה שנקרא 'טבח כפר קאסם' וגם עכשיו אנחנו פשוט מאוד לא ניתן שיבואו חיילים ויעשו מה שבא להם".

תיעוד חריג: חיילים התעמתו עם תושבי כפר קאסם באישון לילה. ללא, מערכת וואלה!
תיעוד חריג: חיילים התעמתו עם תושבי כפר קאסם באישון לילה/מערכת וואלה!, ללא

מדובר צה"ל נמסר בעקבות האירוע כי כניסת החיילים לכפר קאסם הנה בניגוד להנחיות וכי האירוע מתוחקר והתנהלות הלוחמים תיבדק: "מתחקיר ראשוני עולה שבמהלך סיור על גדר התפר הלילה, סמוך לכפר עזון שבחטיבת אפרים, זוהו שני חשודים שחצו את הגדר. כוח צה"ל ביצע מרדף אחר החשודים לכפר קאסם. עם הגעת הכוחות לכפר זוהו מספר חשודים מהכפר, כשאחד מהם אחז באלה. בהמשך, החל עימות בין חלק מהחשודים לבין קצין צה"ל. הקצין החרים את האלה והשתמש באמצעי לפיזור הפגנות לפיזור ההתקהלות. נבדקת הטענה על חמישה אזרחים פצועים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully