וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו משנה שם? מודי השתמש בתואר "ראש ממשלת בהרט" בוועידת ה-G-20

עודכן לאחרונה: 9.9.2023 / 19:01

בימים האחרונים נפוצו ידיעות שמפלגת השלטון בהודו מתכוונת לשנות את שמה של המדינה לשם שהיה נפוץ לפני הכיבוש הבריטי. מדובר בצעד שנוי במחלוקת של מפלגתו השמרנית-הינדית של מודי, המכוון בין השאר נגד האיחוד של מפלגות האופוזיציה

בוידאו: ראש ממשלת הודו חנך את בניין הפרלמנט החדש בדלהי/רויטרס

ראש ממשלת הודו נרדנרה מודי השתמש היום (שבת) בוועידת ה-G-20 שאותה מארחת הודו בשמה העתיק של המדינה, "בהרט". בימים האחרונים נפוצו ידיעות בדבר כוונה של מפלגת השלטון בהודו לשנות את שמה של המדינה לבהרט, שם שקיים לפני התקופה הקולוניאלית שבה שלטה האימפריה הבריטית במדינה. בשלט הרשמי של הוועידה מופיע השם "הודו" באנגלית, ואילו בהינדית נכתב "בהרט". תקדים לשינוי השם הסתמן בשבוע שעבר, כשנשיאת הודו דרופדי מורמו השתמשה בתואר "נשיאת בהרט" בארוחת ערב רשמית למנהיגי המדינות המתארחות בוועידה.

ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי, 9 בספטמבר 2023. רויטרס
ראש הממשלה נרנדרה מודי בוועידת ה-G-20/רויטרס

בראשי התיבות של שם מפלגתו של מודי, BJP, מופיע השם בהרט. תנועת האם של המפלגה, RSS (ראשטריה סוויאמסווק סאנג) התעקשה תמיד על השימוש בבהרט ולא בהודו, שם שעל פי הטענה נכפה על המדינה על ידי השלטון הבריטי.

מפלגתו של מודי היא מפלגה שמרנית, ואילו ה-RSS היא תנועה בעלת מאפיינים צבאיים ואידיאולוגיה לאומנית אנטי מוסלמית, הידועה בקשריה בעבר עם הפאשיזם באירופה. על כן הצעדים של הודו כעת לשנות את שמה נתפסים כמעשה שנוי במחלוקת. במקביל הקימה האופוזיציה ברית הכוללת 28 מפלגות וקרויה I.N.D.I.A, ראשי תיבות של "הברית הלאומית ההודית הכוללת לפיתוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully